LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IN REGIO AMSTERDAM GEEN STRIPPENKAART MEER

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
heuvel4

IN REGIO AMSTERDAM GEEN STRIPPENKAART MEER

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Ik reis niet vaak met de bus. Ik had in de media steeds gelezen dat in de bus, tram, metro in Amsterdam alleen de ov-chipkaart gebruikt kan worden.
Nu blijkt dat dit per 3 juni in de REGIO Amsterdam is, en die regio is ontzettend groot. Ik kan mijn nieuwe, grote strippenkaart niet meer gebruiken in mijn woonplaats Mijdrecht. Maar in de plaatselijke weekblaadjes had ik er niets (ook geen advertentie) over gelezen.
Buschauffeurs: lijn 142 Mijdrecht- Uithoorn, lijn 140 van Uithoorn-Haarlem, terug lijn 140 Haarlem-Uithoorn en lijn 142 Uithoorn-Mijdrecht: GEEN strippenkaart meer, alleen nog ov-chipkaart te gebruiken.
Chauffeurs van Connexxion stellen zich ook NIET soepel op, de stempel ligt nog steeds op dezelfde plek, maar een strippenkaart stempelen ho maar.
En dat op 25 km afstand van Amsterdam.
Kortom: geef betere voorlichting over de invoering van de OV-chipkaart, en laat de buschauffeurs zich voorlopig soepel opstellen met het stempelen van strippenkaarten.
Trouwens: wat doe ik met niet-gebruikte strippenkaarten ???

Op mijn schriftelijke klacht aan Connexxion nog geen enkele reactie ontvangen.
En is het iemand ooit gelukt om in een rijdende bus je ov-chipkaart op te laden
(met je bankpas erbij) in zo'n geel , vierkant apparaat bij de uitgang van de bus ?

witte angora

Re: IN REGIO AMSTERDAM GEEN STRIPPENKAART MEER

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet eens hoe die OV-chipkaart werkt. Nog wel dat je in- en uit moet loggen, maar opladen? En hoe zie je je saldo? Hoe weet ik vóór het instappen of ik genoeg saldo heb? Hoe hou je overzicht? Als er ook nog eens automatisch geld van je bankrekening over wordt geschreven naar die OV-shitkaart, hoe houd je overzicht op zowel je bankrekening als je OV-shitkaart? Waar koop je zo'n ding? Ik heb geen pasfoto op de computer staan, dus hoe doe ik dat?

Ik ben licht autistisch, ik kan hier echt niet mee overweg. Sorry. Dus voor mij binnenkort helemaal geen OV meer.

Het reclamefilmpje is zo mooi, alleen even scannen en je kunt de trein in, maar je moet wel zorgen dat er geld op staat, dus zo heel veel makkelijker dan de strippenkaart of treinkaart is het nu ook weer niet. Integendeel.

Waarom moet ik 7,50 euro voor dat rotding betalen terwijl ik nauwelijks gebruik maar van het OV, terwijl het me na 5 jaar nog eens 2,50 kost om mijn saldo terug te krijgen op mijn bankrekening, waarna ik weer eens een nieuwe kan kopen?

En dan nog zo fraudegevoelig als maar zijn kan.

De OV-chipkaart een verbetering? Vergeet het maar.

Gesloten