LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incassobureau door automatisch opwaarderen OV chipkaart
Re: Incassobureau door automatisch opwaarderen OV chipkaart
Ook ik kreeg vandaag de mooie brief van Intrum Justitia. € 10,00 is binnen minder dan 2 maanden € 72.02???? Afzetters. Ook bij mij zijn de 25 euro registratiekosten berekend. Ik had maandag toevallig al de € 12,50 overgemaakt. € 10 euro en € 2,50 administratiekosten. De dagtekening van I.J. is echter op dezelfde dag. Kwam er dinsdag achter dat mn pas geblokkeerd is. NU maar een anonieme pas erbij gehaald. ALs ze die kosten niet kwijtschelden, danga ik nooit meer automatisch opwaarderen. Belachelijk. Je kan niet eens je schuld in de automaat betalen. Bij mij wordt er ook meerdere malen per week geincasseerd, maar 2 keer rond dezelfde periode is het niet gelukt, waarvan ik er dus 1tje niet betaald had. Bellen? dan sta je lang in de wacht, en via de website kan je macimaal iets van 255 tekens schrijven, maar ik wacht hun reactie af.Bovendien hadden ze slechts een betaling van € 10 euro verwerkt. Sporen ze wel? Ik heb op een debiteurenadministratie gewerkt, maar dit is te gek voor woorden..
Ook ik heb dit probleem al een paar maanden. Ik had €10 automatisch opladen, waar ik al frustratie's over had omdat dit allemaal 1 keer in de zoveel tijd in 1keer af werd geschreven, dus was ik zo €60 kwijt van 2/3 maanden daarvoor.
1keer is het mislukt en had ik volgens het ov ook heringeringbrieven gehad, wat dus niet zo was, anders had ik niet moeilijk gedaan over die €10. Wat ik al raar vond was dat het na die ene keer wel weer heel vaak is gelukt.
Toen kreeg ik dus een brief van het incassobureau. €72,03!! Meteen heb ik naar het ov gebeld, die zeiden dat als ik die €10 zou betalen ik er geen last meer van zou krijgen. Dus meteen overgemaakt, maar een paar weken later toch weer een brief gekregen van het incassobureau €62,03. Die €10 hebben ze daar dus gewoon van af gehaald.
Weer gebeld naar het ov, in dit gesprek gaven ze toe dat ze een fout hadden gemaakt en ze het zouden regelen met het incassobureau. Paar weken later weer een brief, met dreiging voor een deurwaarder/inhouden van inkomsten. Hierna heb ik dus naar het incassobureau gebeld, ze vertelde me dat ze van het ov te horen hadden gekregen dat ik gewoon moest gaan betalen, ondanks dat ze tegen mijzelf hadden toegegeven dat het hun fout was.
Nu ben ik dus paar maanden verder, nog steeds bezig met dit gedoe! Allemaal voor die ene €10!!! Soms denk ik laat ik het maar gewoon betalen dan ben ik van ze af, maar eigenlijk is dat gewoon diefstal (zo zie ik het!). Ik blijf bellen en doen, maar word er echt ziek van! Dit is echt gewoon schandalig. Straks gaan ze echt mijn inkomen inhouden!! Dan komt er weer gezeik met mijn uitkering.
1keer is het mislukt en had ik volgens het ov ook heringeringbrieven gehad, wat dus niet zo was, anders had ik niet moeilijk gedaan over die €10. Wat ik al raar vond was dat het na die ene keer wel weer heel vaak is gelukt.
Toen kreeg ik dus een brief van het incassobureau. €72,03!! Meteen heb ik naar het ov gebeld, die zeiden dat als ik die €10 zou betalen ik er geen last meer van zou krijgen. Dus meteen overgemaakt, maar een paar weken later toch weer een brief gekregen van het incassobureau €62,03. Die €10 hebben ze daar dus gewoon van af gehaald.
Weer gebeld naar het ov, in dit gesprek gaven ze toe dat ze een fout hadden gemaakt en ze het zouden regelen met het incassobureau. Paar weken later weer een brief, met dreiging voor een deurwaarder/inhouden van inkomsten. Hierna heb ik dus naar het incassobureau gebeld, ze vertelde me dat ze van het ov te horen hadden gekregen dat ik gewoon moest gaan betalen, ondanks dat ze tegen mijzelf hadden toegegeven dat het hun fout was.
Nu ben ik dus paar maanden verder, nog steeds bezig met dit gedoe! Allemaal voor die ene €10!!! Soms denk ik laat ik het maar gewoon betalen dan ben ik van ze af, maar eigenlijk is dat gewoon diefstal (zo zie ik het!). Ik blijf bellen en doen, maar word er echt ziek van! Dit is echt gewoon schandalig. Straks gaan ze echt mijn inkomen inhouden!! Dan komt er weer gezeik met mijn uitkering.
De ervaring met bedrijven en instanties is helaas dat wat telefonisch afgesproken is, niet na gekomen wordt.
Niet blijven bellen, maar mailen en/of schrijven.
Zet alsnog in een mail de data van telefoongesprekken ( kun je misschien nog nakijken in telefoon of op factuur) en wat daarin besproken is. Zet in de mail dat je het ook per reguliere post stuurt ( in een gewone brief à €0,50). Schrijf dat jij je aan het afgesprokene hebt gehouden (€10 betaald) en je verwacht dat zij zich ook aan hun woord houden. Dat er geen reden is om jou brieven te blijven sturen, omdat het ov toegegeven heeft een fout gemaakt te hebben enz. enz.
Stuur exact hetzelfde aan zowel ov als incassobureau.
(dat €72 teveel is, heb je hier in dit topic kunnen lezen)
Niet blijven bellen, maar mailen en/of schrijven.
Zet alsnog in een mail de data van telefoongesprekken ( kun je misschien nog nakijken in telefoon of op factuur) en wat daarin besproken is. Zet in de mail dat je het ook per reguliere post stuurt ( in een gewone brief à €0,50). Schrijf dat jij je aan het afgesprokene hebt gehouden (€10 betaald) en je verwacht dat zij zich ook aan hun woord houden. Dat er geen reden is om jou brieven te blijven sturen, omdat het ov toegegeven heeft een fout gemaakt te hebben enz. enz.
Stuur exact hetzelfde aan zowel ov als incassobureau.
(dat €72 teveel is, heb je hier in dit topic kunnen lezen)
Inmiddels zit ik in dezelfde situatie. Mijn pas was geblokkeerd, en bij navraag aan het loket werd mij gezegd dat dat kwam door 'automatisch opwaarderen'. Ik kreeg een briefje mee met een telefoonnummer.
Dat was de klantenservice, vervolgens werd ik doorverwezen naar de administratie en die verwijzen mij nu door naar Intrum Justitia. Ik heb geen brieven gekregen, en geen email. Translink denkt dat ik de brieven wel heb gekregen. Ik kon dat navragen bij TNT Post. Daarbij moet ik de zaak opnemen met Intrum.
Die vragen mij om te bewijzen dat ik de brieven niet heb gekregen. Ik ben benieuwd hoe je zoiets doet.
Goed, de 20 euro is inderdaad niet afgeschreven. Dit kun je trouwens zien aan de serienummer van de afschrijving.
Na de 20 euro die niet kon worden afgeschreven zijn er inmiddels 35 transacties wel gelukt. Je zou toch denken dat ze die 20 euro daarin gewoon mee kunnen nemen? Daarbij vind ik het erg kinderachtig om voor 20 euro een incassoprocedure te starten, en vind ik de gemaakte kosten (ruim 60 euro) niet reeel.
Ik heb de 20 euro betaald aan Translink Systems, en 40 euro aan Intrum Justitia. Verder wilde ze dat ik 25 euro aan aanmeldkosten zou betalen, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik daartoe verplicht ben. Dit onderzoek ik nog. Ik zou graag willen dat iemand hier aandacht aan besteedde. Het is vervelend dat je als klant bij Translink zo slecht wordt behandeld.
Dat was de klantenservice, vervolgens werd ik doorverwezen naar de administratie en die verwijzen mij nu door naar Intrum Justitia. Ik heb geen brieven gekregen, en geen email. Translink denkt dat ik de brieven wel heb gekregen. Ik kon dat navragen bij TNT Post. Daarbij moet ik de zaak opnemen met Intrum.
Die vragen mij om te bewijzen dat ik de brieven niet heb gekregen. Ik ben benieuwd hoe je zoiets doet.
Goed, de 20 euro is inderdaad niet afgeschreven. Dit kun je trouwens zien aan de serienummer van de afschrijving.
Na de 20 euro die niet kon worden afgeschreven zijn er inmiddels 35 transacties wel gelukt. Je zou toch denken dat ze die 20 euro daarin gewoon mee kunnen nemen? Daarbij vind ik het erg kinderachtig om voor 20 euro een incassoprocedure te starten, en vind ik de gemaakte kosten (ruim 60 euro) niet reeel.
Ik heb de 20 euro betaald aan Translink Systems, en 40 euro aan Intrum Justitia. Verder wilde ze dat ik 25 euro aan aanmeldkosten zou betalen, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik daartoe verplicht ben. Dit onderzoek ik nog. Ik zou graag willen dat iemand hier aandacht aan besteedde. Het is vervelend dat je als klant bij Translink zo slecht wordt behandeld.
-
- Contacteer:
Dat doe je niet. ZIJ moeten aantonen dat ze de brieven verzonden hebben. Als ontvanger KAN je niet eens info bij de post opvragen, want je bent niet de 'contractant' (de verzender is dit wel). Dit antwoord is een (piep) antwoord - waarin ze zoveel zeggen als "donder op lastig persoon". Ik zou zelf de conclusie trekken dat ze je bewust oplichten, door je niet een optie te bieden om de incasso handmatig te betalen.bramdh schreef:Ik kon dat navragen bij TNT Post. Daarbij moet ik de zaak opnemen met Intrum.
Zijn ze ook niet. Voorwerk II - zijn de reele / realistische kosten die in het geval van een rechtszaak door de rechter meestal gehanteerd worden. Dus, zo`n 40 euro voor dit bedrag. (vind ik zelf nog veel te hoog)bramdh schreef: Na de 20 euro die niet kon worden afgeschreven zijn er inmiddels 35 transacties wel gelukt. Je zou toch denken dat ze die 20 euro daarin gewoon mee kunnen nemen? Daarbij vind ik het erg kinderachtig om voor 20 euro een incassoprocedure te starten, en vind ik de gemaakte kosten (ruim 60 euro) niet reeel.
Je bent geen 'klant' - je bent melkkoe, maar dat terzijde.bramdh schreef:Ik heb de 20 euro betaald aan Translink Systems, en 40 euro aan Intrum Justitia. Verder wilde ze dat ik 25 euro aan aanmeldkosten zou betalen, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik daartoe verplicht ben. Dit onderzoek ik nog. Ik zou graag willen dat iemand hier aandacht aan besteedde. Het is vervelend dat je als klant bij Translink zo slecht wordt behandeld.
De bonussen en veel te hoge salarissen (GVB) dienen toch ergens van betaald te worden?
De 'aanmeldkosten' zijn onzin. Jij hebt je niet aangemeld, die kan IJ bij translink in rekening brengen. Dit zijn 'onzinkosten' - alle kosten voor een incasso zouden in de eerste 37 euro (ex btw) moeten zitten.
Ze mogen proberen of je gek genoeg bent te betalen - maar als het tot een zaak uitloopt - dan zal de rechter deze kosten afwijzen.