Automatisch opladen activeren, dan wordt bij een bepaald laag bedrag meteen weer bijgeboekt!De oplossing heb ik niet behalve er tenminste €20,- op te laten staan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ingecheckt in bus, maar toch een boete
Re: Ingecheckt in bus, maar toch een boete
BBCS schreef:Daarin ga ik niet mee.
Wat heeft veiligheid met digitaal te maken?
Met kaartjes komt er geld binnen in de bus, krijg je agressie bij die idioten die er rondlopen.
Ik vind de veiligheid van de chauffeur belangrijker dan problemen met die digitale zooi.
Dat ligt gewoon aan de losse kaartverkoop bij de chauffeur.ciske schreef:BBCS schreef:Daarin ga ik niet mee.
Wat heeft veiligheid met digitaal te maken?
Met kaartjes komt er geld binnen in de bus, krijg je agressie bij die idioten die er rondlopen.
Ik vind de veiligheid van de chauffeur belangrijker dan problemen met die digitale zooi.
Heeft niets met digitaal te maken.
onzin, gelijk krijg je toch niet van mij. (omdat je ongelijk hebt)Dat ligt gewoon aan de losse kaartverkoop bij de chauffeur.
Heeft niets met digitaal te maken
duiner schreef:ik denk dat hier de fout zit , je moet het ALTIJD afronden in hetzelfde vervoermiddel ( bus ) !!!Ekein schreef:Mijn zusje heeft de controleur niet zien uitchecken. Zelf heeft zij ook niet uitgecheckt.
Toen ze weer naar huis ging heeft ze in een andere bus weer ingecheckt
(en nog eens goed gekeken welke melding ze kreeg. Deze was hetzelfde als toen zij vannochtend op de heenreis incheckte). Maar als de controleur niet heeft uitgecheckt en mijn zusje ook niet, had ze dan wel kunnen inchecken op de terugreis?
of je zusje zit je te belazeren , en ze heeft nooit ingecheckt,
zodat de boete terecht was
en ze ( of je bent het zelf ) moet echt wel die 40 euro betalen !!
.
Haha, het gaat echt om mijn zusje hoor. Gelukkig studeer ik ergens anders
Maar de controleur heeft dus ingecheckt bij halte X, maar er staat geen uitcheck op het transactieoverzicht.
Daarnaast stond de incheck van de controleur er eerst niet op (en het andere inchecken en uitchecken van die dag wel) en nu staat de incheck van de controleur er wel op (en dus tussen de handelingen die er eerder al wel op stonden). De incheck van de controleur is er dus later tussengezet, maar er is geen uitcheck te zien. Dat is dus ook niet gebeurd.
Zitten hier nog consequenties aan? Ik heb wel gelezen dat je kaart wordt geblokkeerd als je herhaaldelijk vergeet uit te checken. Ook heb ik ergens gelezen dat 's nachts de kaarten die niet zijn uitgecheckt, automatisch worden uitgecheckt. Ik kan dit laatste echter niet terugvinden.
Maar mijn zusje kreeg juist de melding dat ze had ingecheckt (groen lichtje, positief geluid). Ik neem aan dat het met een negatief saldo niet zo was geweest?stofzuigertje schreef:Omdat ze ook bij gratis vervoer soms een bedrag afschrijven en later weer bijboeken en dit vertraging heeft is er soms daardoor een negatief saldo.
Met een negatief Saldo kun je ook een fout krijgen bij ingang dus ik vermoed dat het trage bij en af boeken en slechts €3,- saldo het probleem veroorzaakt.
Ik hoorde van controleur dat dit bij lage bedragen wel vaker voor kwam.
De oplossing heb ik niet behalve er tenminste €20,- op te laten staan.
Deze controleur zal nooit een boete geven in dit soort gevallen na in en uit want dan is bewezen via zijn apparaat dat je gratis kon reizen.
Ik ben ook tegen deze onzin kaarten, de controleur is er ook niet echt blij mee.
€ 10,- euro is trouwens genoeg met een persoonlijke kaart en een studentenreisproduct.
Laatst gewijzigd door Ekein op 19 nov 2011 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
secondadvies schreef:Automatisch opladen activeren, dan wordt bij een bepaald laag bedrag meteen weer bijgeboekt!De oplossing heb ik niet behalve er tenminste €20,- op te laten staan.
Geen optie voor mijn zusje. Denkt ze boodschappen te kunnen doen, is er geld op haar ov-chipkaart gezet
Helaas moet mijn zusje echt heel zuinig zijn met het geld dat ze heeft. Daarnaast zou het ook absurd zijn als je dit soort dingen moet gaan doen, zodat je geen problemen krijgt. Maar om nu de discussie over het nut van de ov-chipkaart te gaan voeren heb ik geen behoefte aan
Ik en jij weet ook niet wat er is gebeurt. probeer eens contact op te nemen met het ov loket. Misschien weten zij een oplossing. Of hebben ze hier meer van gehoord. Vertel het verhaal en misschien kunnen zij je verder helpen.
http://www.ovloket.nl/?ac=CMS+Version%3A+Default
Oja als ze betaald,laat er dan neerzetten dat je onder protest hebt betaald.
solleila schreef:Ik en jij weet ook niet wat er is gebeurt. probeer eens contact op te nemen met het ov loket. Misschien weten zij een oplossing. Of hebben ze hier meer van gehoord. Vertel het verhaal en misschien kunnen zij je verder helpen.
Bedankt voor de link Ik heb gisteravond het bezwaar geschreven voor mijn zusje en misschien heeft ze die al verstuurd. Ik heb haar net even gezegd dat ze het onder protest betalen van de boete nog kan vermelden als ze het bezwaar nog niet heeft verzonden.
Ook heb ik haar de link gegeven. Het is makkelijker als ze die zelf invult en nadat ze antwoord heeft gekregen op haar bezwaar.
Het probleem van de ovshitkaart is dat fouten van de apparatuur op de klant worden afgewentelt. Vroeger had je een strippenkaart en die was voldoende gestempeld of niet. Zo simpel...Ekein schreef:Het verhaal is ingewikkelder geworden
Het inchecken van de controleur welke gister niet in het transactieoverzicht was te zien (en het andere inchecken en uitchecken van die dag wel) staat nu opeens wel in het overzicht
Rond 8 uur heeft mijn zusje lijn 12 naar de uithof gepakt. Rond 8.05 kwamen de controleurs binnen. Rond 8.10 checkte de controleur de kaart van mijn zusje in. Op het transactieoverzicht is dit 8.14 bij halte X. Mijn zusje kreeg de boete echter pas na halte X, maar met de tijdsaanduiding 8.13.
Als verweer zal er waarschijnlijk aangegeven worden dat er tijdsverschil zit tussen het apparaat in de bus en het apparaat van de controleur.
Feit blijft dat mijn zusje wel heeft ingecheckt en er ook getuigen zijn. Maar nu er wel een incheck staat van de controleur, maar niet van mijn zusje zou het wel eens heel moeilijk kunnen zijn om het geld terug te krijgen.
Weet iemand of je de eerste boete als student zijnde kan declareren? Net zoals toen er nog de papieren ov-kaart was en je die was vergeten....
Indien er inderdaad getuigen zijn die willen verklaren dat er ingecheked is dan heeft de vervoerder een zwak verhaal. Laten zij maar bewijzen dat het apparaat van de controleur in orde was. U kunt bevoorbeeld het onderhoudsrapport of eikrapport van het apparaat opvragen. Daar zullen ze flink van in de stress schieten want die hebben ze vast niet...maar ze zijn er wel toe verplicht.
Dan nog iets: een boete in het OV een een sanctie voor de wet, u heeft altijd het recht daartegen in beroep te gaan. Die boete mag gedurende het beroep niet opeens duurder worden.
Dit is zeker een bekend verhaal al zal de vervoerder het niet snel toegeven.solleila schreef:Ik en jij weet ook niet wat er is gebeurt. probeer eens contact op te nemen met het ov loket. Misschien weten zij een oplossing. Of hebben ze hier meer van gehoord. Vertel het verhaal en misschien kunnen zij je verder helpen.