LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderwagen in bus

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

kinderwagen in bus

Ongelezen bericht door Gast »

ik lees alleen dat anderen zon last hebben van kinderwagens in de busalsof wij moeders het zo fijn vinden om met de bus te reizen.
Bijna altijd rijdt de chauffeur te hard door de bochten waardoor je bijna door de bus vliegt met je hebben en houden. Vaak is het een probleem om uit te stappen vanwege een te hoge afstap en niemand die je daar bij helpt, dus baby schuift in de wagen. Ook gan er mensen juist op de plek staan of zitten wat juist bedoeld is voor kinderwagens en rolstoelen.
Ook wacht de chauffeur niet even zodat je kinderwagen nog niet op de rem staat of je loopt nog in de gangpad om af te stempelen en zodra er is gestempeld rijdt hij weg en staat de wagen met kind en al alleen in de bus. LEKKER VEILIG VOOR EEN BABY.

DUS WIJ MOEDERS GAAN ALLEEN MET DE BUS IN UITERSTE NOOD!!!!!!!!

WAT IS NOU SERVICE? VOORAL BIJ CONNEXION IN SPIJKENISSE

Frieda

Re: kinderwagen in bus

Ongelezen bericht door Frieda »

Geachte mevrouw,

Bij deze een reactie op uw bericht.
Niks tegen moeders met kinderwagens.....maar vindt u het zelf soms niet te gortig worden als er diverse kinderwagens ( tegenwoordig zijn het huifkarren ) in de bussen staan. Ik neem aan dat je zoiets koopt dat je ermee gaat wandelen.Maarja ikzeg het zelf...is tegenwoordig erg vermoeiend bij uw generatie.
Ik heb zelf ook kinderen en ik moet u eerlijk zeggen..vroeger werdt er veel meer gewandeld met kinderwagens dan nu.
Als het druk is in de bus dan zijn al die kinderwagens een groot obstakel en voor de meeste mensen die van of naar hun werk gaan een obsessie.
Een ex wandelende moeder van de vorige generatie

hans(1)

Ongelezen bericht door hans(1) »

Kinderwagens in de bus zijn nog tot daar aan toe.
Veel zitplaatsen worden gewoonweg ingenomen door mensen met tassen.
Daar mag ook wel eens naar gekeken worden.
:evil:

Gast

Gisteren op 1 dag 2 keer last gehad van de kinderwagens.
's Morgens en 's middags, beide keren tijdens de spits, 3 kinderwagens in de bus. Alles wordt zo neergezet dat niemand er meer in of uit kan. Kinderwagens oke, maar klap die dingen in!! Soms zie ik kinderen erin zitten, die allang zelf kunnen staan, zitten en lopen en dan nog hangen ze in zo'n kinderwagen. Die kunnen makkelijk ingeklapt worden en het kind kan dan op schoot zitten. Dat scheelt een hoop ergenis.
Ik wil best rekening houden met mensen met kinderwagens, maar hun kunnen ook rekening houden met de rest van de passagiers.

Gast

Vooropgetseld: ik heb geen kleine kinderen meer. Maar toch wil ik hier even op reageren.
En waar moet je die ingeklapte kinderwagens dan laten??
En iedereen is natuurlijk bereid wat later op de bestemming aan te komen als moeder eerst bij haar kinderwagen moet zien te komen, deze vervolgens weer in elkaar zetten en kind in zetten.
Volgens mij heet het toch OPENBAAAR Vervoer? En waarom zou het OPENBAAR vervoer alleen op bepaalde tijden bestemd zijn voor bepaalde doelgroepn??

Gast

Ingeklapte kinderwagen kan onder de stoelen, bij de mensen zelf. Net als weekendtassen enzo. Over het algemeen is dat ook de regel bij de openbaar vervoerbedrijven, maar er zijn maar weinig chauffeurs die er nog wat van durven zeggen. En de andere passagiers wachten? Als iemand op tijd is kan de kinderwagen al ingeklapt worden voordat de bus arriveert.

Gast

En de andere passagiers wachten? Als iemand op tijd is kan de kinderwagen al ingeklapt worden voordat de bus arriveert.
O ja? Waar laat je het kind in die tussentijd dan?
Op de arm nemen? Prima. Maar hoe krijg je de kinderwagen dan in de bus en hoe moet je een kaartje kopen of afstempelen?
Soms het ventieltje van het kind losdraaien en leeg laten lopen?
Scheelt ook weer tijd en ruimte!
Mensen accepteer nu eens gewoon dat iedereen van het openbaar vervoer gebruik mag maken en dat niet alles gaat zoals jij graag zou willen.

Gast

Met een baby vind ik het nog wat anders, maar er zijn genoeg die allang kunnen lopen, dus ook kunnen staan, en die dan toch nog in de kinderwagen zitten. Lekker makkelijk natuurlijk, hoeven ze niet op te letten.

En waarom moeten wij wel rekening houden met de mensen met kinderwagens maar hun niet met ons?

Gast

En waarom moeten wij wel rekening houden met de mensen met kinderwagens maar hun niet met ons?
Niemand hoeft rekening te houden met de ander.
Gewoon accepteren dat IEDEREEN gebruik kan/mag maken van het OPENBAAR vervoer. Dat scheelt en hoop ergernis.

Gast

Nou zeg, je hoeft niet te schreeuwen hoor!

Gast

Geplaatst op 08 Dec 2004 14:57 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

En jij HOEFT niet te luisteren.

Gast

Geplaatst op 08 Dec 2004 14:57 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Wie bedoel je?

Als je misschien mij bedoeld gast 08 dec 2004 14:52) en daarmee verwijst naar hoofdlettergebruik in mijn reactie dan is dat bedoeld als een iets betere aanscherping in het geheel.
Indien je dat verwerpt, dan heb ik je reactie ook gemist op de posting van topicstarter.

Gast

Die bedoelde ik inderdaad. Hoofdletters staan voor schreeuwen, op internet. Als je iets wil benadrukken kan je ook vet of cursief gebruiken.

Gast

DAN MOET JE OOK CONSEQUENT REAGEREN OP ANDERE POSTINGS DIE GEBRUIK MAKEN VAN HOOFDLETTERS!!!

Gast

Ik moet helemaal niks!! Schreeuwlelijk!!

Gast

Geplaatst op 09 Dec 2004 10:33 door Gast

Ik moet helemaal niks!! Schreeuwlelijk!!
SCHREEUWLELIJKERD!

Leslie M

Ongelezen bericht door Leslie M »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Krijg hier het schaamrood van.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Gast

Er waait hier ook een gast rond die kleurpotloodjes gebruikt. Misschien dat je die effe kunt lenen.... :lol:

Gast

SCHREEUWLELIJKERD!
Gevonden op www.woordenboek.nl :

schreeuw·le·lijk (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die flink schreeuwt, een grote mond opzet => brulaap, brulboei, bulderaar, schreeuwbek, schreeuwer

Schreeuwlelijkerd bestaat niet. Dus als je wilt verbeteren, doe het dan aub goed.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Wegens chatgedrag is dit onderwerp gesloten.

TROS Radar internetredactie

Gesloten