LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kiosk Prijzen
Kiosk Prijzen
Zover ik weet zou het zo moeten zijn dat de prijzen in de Kiosken op de stations gelijk zijn. In de praktijk is dat verre van. Haal je bijvoorbeeld in Hilversum een normaal blikje Heineken voor 1,50, kost dat zelfde blikje (met ditto inhoud) in Kiosk Amersfoort 1,60. Om het NOG leuker te maken vinden ze in Amsterdam 2,00 blijkbaar een geschikte prijs. In een lollige bui nog wel gevraagd waarom dit was maar de (jeugdige) medewerker kon ook niet meer zeggen dat dat we "genaaid" werden..
Re: Kiosk Prijzen
Dat is mij ook opgevallen. Het geldt ook voor veel broodjes. Die worden trouwens toch tegen gigantische prijzen verkocht. 3 euro voor een broodje ham/kaas is geen uitzondering. Sinds de introductie van de euro zijn de prijzen met wel 10 tot 15 % verhoogd.
Nu nog mooier.. de kiosk op station Amersfoort is recentelijk verbouwd en nu weer open in nieuwe stijl. Blijkbaar moeten de verbouwingskosten er uit aangezien een blikje bier nu 1,80 kost i.p.v. 1,60 van eerst. Lijkt wel een beetje natte vinger werk.
Het wordt nog leuker.. op verschillende kiosks op hetzelfde station verschillen de prijzen ook nog. Bij de ene 1,60 en één een stukje verder op 1,80. Enige logica die ik kan bedenken is dat die van 1,80 recentelijk verbouwd is en dat de kosten er uit moeten...
Ik liep laatst in Amsterdam en bij de ene broodjes zaak was een bolletje ham 5 eurocent duurder dan bij de andere!!!!! Tjonge wat kunnen jullie zeuren zeg...... Koop het of niet. Neem lekker je eigen broodjes mee.