LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten Arriva Drechtsteden
Klachten Arriva Drechtsteden
Klachten over Arriva die nu volledig in het gebied Drechtsteden rijdt kunnen naar www.balenvanarriva.com .
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Een hele goede website, heb een x-aantal reactie's gelezen, waaronder iemand van de provincie zelf.
Politieke taal, eerst meepraten met het probleem om vervolgens als een blad aan de boom te gaan veranderen en plotseling op het einde van zijn "betoog" heel vijandig tegenover de vele briefschrijvers komt te staan.
Reizigers moeten zich maar gaan mobiliseren en zelf busjes huren met aow-ers als chauffeurs, of terzamen een taxi regelen ect. en nog meer van die onzin talk.
Politiek moet zich schamen...die komen hun belofte niet na, en niet alles afschuiven op de opdrachtnemers, die alleen maar willen verdienen, wat (normale wijze) helemaal niet kan op iets wat een voorziening is.
Arriva zuigt het hele zooitje financieel leeg en vertrekken weer, en de provincie heeft weer op korte termijn (politiek) gescoort.
Het doet me overigens goed, te mogen lezen, dat enkele briefschrijvers het ook te doen hebben met de chauffeurs die alle rotzooi moeten opknappen.
Politieke taal, eerst meepraten met het probleem om vervolgens als een blad aan de boom te gaan veranderen en plotseling op het einde van zijn "betoog" heel vijandig tegenover de vele briefschrijvers komt te staan.
Reizigers moeten zich maar gaan mobiliseren en zelf busjes huren met aow-ers als chauffeurs, of terzamen een taxi regelen ect. en nog meer van die onzin talk.
Politiek moet zich schamen...die komen hun belofte niet na, en niet alles afschuiven op de opdrachtnemers, die alleen maar willen verdienen, wat (normale wijze) helemaal niet kan op iets wat een voorziening is.
Arriva zuigt het hele zooitje financieel leeg en vertrekken weer, en de provincie heeft weer op korte termijn (politiek) gescoort.
Het doet me overigens goed, te mogen lezen, dat enkele briefschrijvers het ook te doen hebben met de chauffeurs die alle rotzooi moeten opknappen.
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Wat er nu in Dordrecht gebeurt is werkelijk niet normaal. Ik had het slecht verwacht, maar niet zo slecht.
Mensen staan een uur te wachten op een bus die volgens de dienstregeling om de 10 minuten rijdt. Ritten vallen uit omdat Arriva niet met reserves rijdt. Een chauffeur die zich ziek meldt betekent dat er een rit uitvalt. Als een bus het niet meer doet, valt er een rit uit, want Arriva rijdt exact met het aantal bussen dat ze nodig hebben (8 minder dan SVD had).
De FNV is een actie begonnen waarbij kaartjes door de chauffeurs uitgedeeld worden. Hierop kunnen mensen hun klachten kwijt. Er wordt daarop ook verzocht vriendelijk te blijven tegen de chauffeurs. Deze mensen balen hier ook gigantisch van.
Chauffeurs komen huilend en/of pisnijdig aan op de zaak aan het einde van de dienst. Daarbij staan ze stijf van de stress. Dit betekent ook weer meer ziekteverzuim, dat kan gewoon niet anders.
De enige oplossing? Staken!! Niet leuk voor de passagiers, maar dat is deze situatie ook niet.
Mensen staan een uur te wachten op een bus die volgens de dienstregeling om de 10 minuten rijdt. Ritten vallen uit omdat Arriva niet met reserves rijdt. Een chauffeur die zich ziek meldt betekent dat er een rit uitvalt. Als een bus het niet meer doet, valt er een rit uit, want Arriva rijdt exact met het aantal bussen dat ze nodig hebben (8 minder dan SVD had).
De FNV is een actie begonnen waarbij kaartjes door de chauffeurs uitgedeeld worden. Hierop kunnen mensen hun klachten kwijt. Er wordt daarop ook verzocht vriendelijk te blijven tegen de chauffeurs. Deze mensen balen hier ook gigantisch van.
Chauffeurs komen huilend en/of pisnijdig aan op de zaak aan het einde van de dienst. Daarbij staan ze stijf van de stress. Dit betekent ook weer meer ziekteverzuim, dat kan gewoon niet anders.
De enige oplossing? Staken!! Niet leuk voor de passagiers, maar dat is deze situatie ook niet.
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Ben bang dat het als een olievlek gaat uitbreiden, als er nu niet meteen aan de noodrem getrokken gaat worden.
Dit is pure roofbouw op mens, gezondheid en welzijn.
En de passagiers worden schandalig bediend door de overheid ter plaatse.
Dit is werkelijk onverkoopbaar naar de betalende reizigers toe.
Stelletje monsters daar aan de macht, maar helaas is het overal bijna hetzelfde in het O.V...het hele menselijk aspect is ver te zoeken. (helaas afwezig!)
En politiek zich maar op de borst slaan dat het zo goed gaat in Nederland, terwijl het hele O.V tot op het niveau van een derde Wereldland bezuinigd is, zie maar wanneer er wat komt.
PVDA wil dan ook nogeens het O.V gedeeltelijk gratis maken.
Hoe dan???? heb nog nooit zo veel tegenstrijdigheden gehoord!
Dit is pure roofbouw op mens, gezondheid en welzijn.
En de passagiers worden schandalig bediend door de overheid ter plaatse.
Dit is werkelijk onverkoopbaar naar de betalende reizigers toe.
Stelletje monsters daar aan de macht, maar helaas is het overal bijna hetzelfde in het O.V...het hele menselijk aspect is ver te zoeken. (helaas afwezig!)
En politiek zich maar op de borst slaan dat het zo goed gaat in Nederland, terwijl het hele O.V tot op het niveau van een derde Wereldland bezuinigd is, zie maar wanneer er wat komt.
PVDA wil dan ook nogeens het O.V gedeeltelijk gratis maken.
Hoe dan???? heb nog nooit zo veel tegenstrijdigheden gehoord!
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
De prioriteiten van de overheid liggen nu elders. Het is en blijft een ZAKKEN zooi die hele overheid.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Bailey kijk je uit met je uitspraak: staken. Je weet ik ben buschauffeur en ik sta hier direct achter, maar je weet wat voor een discussie het op gang kan brengen, want de mensen die het niet begrijpen of niet willen begrijpen blazen dan weer hoog van de toren.
Kampvuur heeft gelijk dit gaat overal gebeuren. Het sluipt er hier en daar langzaam in en na concessie wijziging en gunning is het roer ineens direct 180 graden om en staan de monden van politici kwijlend en handen open voor het zogenaamd bezuinigd bedrag.
Ook wij hebben deze problemen en het wordt steeds minder leuk om richting werk te gaan. Elke dag heb je wel geouwehoer of grote bekken van reizigers. Ritten vervallen door te krappe rijtijden, omdat de chauffeur ook zijn of haar pauze na 4,5 uur gewoon neemt of omdat de volgende bus op de lijn wel op tijd is. Vervolgens krijgt deze chauffeur alles over zich heen. Gelukkig is er snel na de invoering van de dientregeling op 10 december 2006 het 1 en ander aangepast, maar zoals het was zal het nooit meer worden. Alles veranderd in negatieve zin en laat telkens diepe wonden en lelijke littekens achter.
Kampvuur heeft gelijk dit gaat overal gebeuren. Het sluipt er hier en daar langzaam in en na concessie wijziging en gunning is het roer ineens direct 180 graden om en staan de monden van politici kwijlend en handen open voor het zogenaamd bezuinigd bedrag.
Ook wij hebben deze problemen en het wordt steeds minder leuk om richting werk te gaan. Elke dag heb je wel geouwehoer of grote bekken van reizigers. Ritten vervallen door te krappe rijtijden, omdat de chauffeur ook zijn of haar pauze na 4,5 uur gewoon neemt of omdat de volgende bus op de lijn wel op tijd is. Vervolgens krijgt deze chauffeur alles over zich heen. Gelukkig is er snel na de invoering van de dientregeling op 10 december 2006 het 1 en ander aangepast, maar zoals het was zal het nooit meer worden. Alles veranderd in negatieve zin en laat telkens diepe wonden en lelijke littekens achter.
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Het is een onomkeerbaar proces.
De politici en werkgevers weten ook wel dat de chauffeur de grootste klachtenfilter is, de enkele klachten die dan nog wel doorsijpelen naar het hoofdkantoor wordt misschien afgedaan als een incident en niet freqent genoeg.
Werkoverleg staat ook al op een zeer laag pitje of is nagenoeg al helemaal wegbezuinigd. (zeker met alle veranderingen niet actueel genoeg?)
De reiziger kijkt de chauffeur meestal als eerste erop aan, totdat er één moment komt en hij of zij geestelijk totaal uitgeput en murf geslagen is.
En bevend van angst (voor commentaar onderweg) weer aan een nieuwe rit begint en het later echt niet meer kan trekken.
Handenwrijven voor de werkgevers...overspannen??...zij-spoortje en ff.tjes lozen op een lullige manier.
Goedkoop uitzendkracht er tegen aan gooien ...Wat?!? hoor ik het goed?, okay, jou bellen we ook niet meer.
En zo gaat het komende O.V eruit zien vrees ik, helaas is het er nu al.
De politici en werkgevers weten ook wel dat de chauffeur de grootste klachtenfilter is, de enkele klachten die dan nog wel doorsijpelen naar het hoofdkantoor wordt misschien afgedaan als een incident en niet freqent genoeg.
Werkoverleg staat ook al op een zeer laag pitje of is nagenoeg al helemaal wegbezuinigd. (zeker met alle veranderingen niet actueel genoeg?)
De reiziger kijkt de chauffeur meestal als eerste erop aan, totdat er één moment komt en hij of zij geestelijk totaal uitgeput en murf geslagen is.
En bevend van angst (voor commentaar onderweg) weer aan een nieuwe rit begint en het later echt niet meer kan trekken.
Handenwrijven voor de werkgevers...overspannen??...zij-spoortje en ff.tjes lozen op een lullige manier.
Goedkoop uitzendkracht er tegen aan gooien ...Wat?!? hoor ik het goed?, okay, jou bellen we ook niet meer.
En zo gaat het komende O.V eruit zien vrees ik, helaas is het er nu al.
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Toch mooi dat er nu een uitspraak is geweest dat een werkgever verantwoordelijk is voor de burn out van een werknemer. Dan kunnen ze bij Arriva hun borst nat maken.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Het probleem is dat de politici hier telkens maar niet van leren.
Er is bij ons zelfs een geval. Een klein busje 12 tot en met 14 personen was elke dag tot de wisseling naar de nieuwe dienstregeling prop en prop vol. Wat doen de heren politici. Ze laten de bus wel rijden, maar ipv om het kwartier nu om het half uur en jawel schrik niet.. met een 8 personenbusje.
Op het 8 personenbusje wordt een taxichauffeur gezet. Deze is goedkoper. Hij of zij ontvang per maand voor 40 uur in de week maar lieft 1055 euro schoon. Zelf ontvang in ik per maand voor 35 uur in de week 1600 euro. Scheelt nog al in kosten. Dus dat betekent voor de verantwoordelijke politici weer een bezuiniging. Ook laten ze ritten van grote bussen vallen en laten ze deze onzinnig rijden. Kunnen ze later weer zeggen van zie je wel die bus is niet rendabel genoeg voor een grote bus. We zetten er een taxibus op en verruimen de rittijden ipv om het kwartier, maar om het half uur..... Wat gebeurd er weer later.... Hmm zeggen ze dan weer...... De bus is nog steeds niet rendabel....opheffen die lijn, want die kost geld. Hoppa weer een bezuiniging. Al deze bezuinigingen verdwijnen met mooie bonussen in de portemonnee van de verantwoordelijke wethouder, want ja hij heeft er toch voor gezorgd dat er een ton is bespaard. Dus ja daar moet wel wat tegenover staan. De helft is dan voor hem aan het einde van het jaar. Het eind is nog lang niet in zicht.. het wordt nog veel slechter, want er is daar nog steeds geld te halen.
Er is bij ons zelfs een geval. Een klein busje 12 tot en met 14 personen was elke dag tot de wisseling naar de nieuwe dienstregeling prop en prop vol. Wat doen de heren politici. Ze laten de bus wel rijden, maar ipv om het kwartier nu om het half uur en jawel schrik niet.. met een 8 personenbusje.
Op het 8 personenbusje wordt een taxichauffeur gezet. Deze is goedkoper. Hij of zij ontvang per maand voor 40 uur in de week maar lieft 1055 euro schoon. Zelf ontvang in ik per maand voor 35 uur in de week 1600 euro. Scheelt nog al in kosten. Dus dat betekent voor de verantwoordelijke politici weer een bezuiniging. Ook laten ze ritten van grote bussen vallen en laten ze deze onzinnig rijden. Kunnen ze later weer zeggen van zie je wel die bus is niet rendabel genoeg voor een grote bus. We zetten er een taxibus op en verruimen de rittijden ipv om het kwartier, maar om het half uur..... Wat gebeurd er weer later.... Hmm zeggen ze dan weer...... De bus is nog steeds niet rendabel....opheffen die lijn, want die kost geld. Hoppa weer een bezuiniging. Al deze bezuinigingen verdwijnen met mooie bonussen in de portemonnee van de verantwoordelijke wethouder, want ja hij heeft er toch voor gezorgd dat er een ton is bespaard. Dus ja daar moet wel wat tegenover staan. De helft is dan voor hem aan het einde van het jaar. Het eind is nog lang niet in zicht.. het wordt nog veel slechter, want er is daar nog steeds geld te halen.
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
De uitslag van het overleg van de provincie:
Arriva krijgt tot 1 maart de tijd om de problemen bij het stadsvervoer in Dordrecht op te lossen. Als dat niet lukt, dreigt de provincie Zuid-Holland de vervoersvergunning in te trekken.
Gedeputeerde Huls zegt dat in Dordt teveel bussen uitvallen of niet op tijd rijden. Hij legt Arriva een boete op, hij houdt subsidiegeld in en brengt de onderzoekskosten in rekening. De hoogte van het totale bedrag is nog niet bekend, maar het kan het vervoersbedrijf tonnen gaan kosten. Arriva betreurt de sancties, maar belooft beterschap in Dordrecht.
Ben benieuwd!
Arriva krijgt tot 1 maart de tijd om de problemen bij het stadsvervoer in Dordrecht op te lossen. Als dat niet lukt, dreigt de provincie Zuid-Holland de vervoersvergunning in te trekken.
Gedeputeerde Huls zegt dat in Dordt teveel bussen uitvallen of niet op tijd rijden. Hij legt Arriva een boete op, hij houdt subsidiegeld in en brengt de onderzoekskosten in rekening. De hoogte van het totale bedrag is nog niet bekend, maar het kan het vervoersbedrijf tonnen gaan kosten. Arriva betreurt de sancties, maar belooft beterschap in Dordrecht.
Ben benieuwd!
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Naast www.balenvanarriva.com is er nu ook www.arriveertniet.nl . Hierop kan je ook de vertragingen aangeven.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Dit probleem deed zich eerder voor, maar dan in sliedrecht e.o..
Hier dachten ze na de concessie de bussen van Connexxion over te nemen, omdat deze schijnbaar ook meegaan bij de concessie. Connexxion heeft het wagenpark echter ondergebracht in een apart intern bedrijfje waar alle vestigingen hun stads en streek bussen 'huren'. Hierdoor is het onmogelijk gemaakt om bij wisseling van concessie de bussen over te nemen, omdat deze simpel terug gaan naar het wagenpark of andere vestigingen in Nederland om daar het eventuele tekort op te vullen.
In elk geval resulteerde dat voor Arriva in dat zij met oud materiaal moesten rondrijden. Olie lekkende voertuigen, verwarmingen defect, niet sluitende deuren etc etc etc. Hun kregen dus ook hier uitval van ritten en diverse sancties. Hierna heeft Arriva snel bussen met spoed laten maken en over laten brengen. Nu rijden ze met goed materiaal en zijn de problemen grotendeels opgelost...... ?
Hier dachten ze na de concessie de bussen van Connexxion over te nemen, omdat deze schijnbaar ook meegaan bij de concessie. Connexxion heeft het wagenpark echter ondergebracht in een apart intern bedrijfje waar alle vestigingen hun stads en streek bussen 'huren'. Hierdoor is het onmogelijk gemaakt om bij wisseling van concessie de bussen over te nemen, omdat deze simpel terug gaan naar het wagenpark of andere vestigingen in Nederland om daar het eventuele tekort op te vullen.
In elk geval resulteerde dat voor Arriva in dat zij met oud materiaal moesten rondrijden. Olie lekkende voertuigen, verwarmingen defect, niet sluitende deuren etc etc etc. Hun kregen dus ook hier uitval van ritten en diverse sancties. Hierna heeft Arriva snel bussen met spoed laten maken en over laten brengen. Nu rijden ze met goed materiaal en zijn de problemen grotendeels opgelost...... ?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 aug 2007 11:24
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Een toelichting in de Arriva-discussie:
De gunning voor het openbaar vervoer gaat naar de inschrijver die het meest voldoet aan vooraf gestelde eisen en criteria. Hiervoor worden punten gegeven. Het is daarbij wettelijk niet mogelijk om een vervoerder uit te sluiten van deelname aan de aanbestedingsprocedure.
Alle inschrijvers bij deze aanbesteding hebben onder meer inzage moeten geven in de schriftelijke afspraken die tussen de vervoerder en de leverancier van het materieel zijn gemaakt. Die overeenkomsten bevatten waarborgen, zoals boetebepalingen.
Tegen degene die denkt dat oneigenlijke motieven een rol hebben gespeeld bij de aanbesteding, zou ik zeggen: kom in actie, en niet anoniem!
Vriendelijke groet,
Danielle van Wieringen
Provincie Zuid-Holland
De gunning voor het openbaar vervoer gaat naar de inschrijver die het meest voldoet aan vooraf gestelde eisen en criteria. Hiervoor worden punten gegeven. Het is daarbij wettelijk niet mogelijk om een vervoerder uit te sluiten van deelname aan de aanbestedingsprocedure.
Alle inschrijvers bij deze aanbesteding hebben onder meer inzage moeten geven in de schriftelijke afspraken die tussen de vervoerder en de leverancier van het materieel zijn gemaakt. Die overeenkomsten bevatten waarborgen, zoals boetebepalingen.
Tegen degene die denkt dat oneigenlijke motieven een rol hebben gespeeld bij de aanbesteding, zou ik zeggen: kom in actie, en niet anoniem!
Vriendelijke groet,
Danielle van Wieringen
Provincie Zuid-Holland
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Nou Danielle, ik ben genoeg in actie gekomen. Ik heb genoeg brieven geschreven naar de provincie Zuid-Holland. En zeer zeker niet anoniem. Het enige wat ik krijg te horen zijn positieve dingen over Arriva. En dat terwijl er boetes uitgedeeld worden!! En wat doet de provincie: die gunt Arriva nog een gebied! Hoe kan je nou een bedrijf dat niet goed presteert belonen met uitbreiding van het gebied?!?!
Het stadsvervoer in Dordrecht is nog nooit zo slecht geweest. Regiolinq kreeg een 10 voor het vervoersplan, maar toch ging de concessie naar Arriva, die waren tenslotte goedkoper. Ook zou Arriva meer kilometers rijden. En hoe hebben ze dat gedaan? Door de materiaalritten in de dienstregeling op te nemen. Reed de NS 's morgens om half 5 een trein naar Geldermalsen zonder reizigers, Arriva zet deze trein gewoon in de dienstregeling. Zo rijd je inderdaad op papier meer kilometers. Terwijl er geen kip in die trein zit, om 4: 37 uur!!
Maar goedkoop is meestal duurkoop en dat blijkt nu maar weer. De provincie deelt lekker boetes uit, boetes die voor Arriva peanuts zijn, en Arriva gaat lekker door met wanbeleid. Er wordt geld geinvesteerd in omroepsystemen die niet goed werken, maar ondertussen werkt het communicatiesysteem ook niet en zijn de bussen gigantisch vies. Om nog maar niet te spreken van de hitte in de bussen. Als het rond de 30 graden is, dan is het in de bus rond de 40 graden. Leuk als je als chauffeur daar 8 uur in mag zitten.
Nee Danielle, ergens zit er iets niet goed dat kan niet anders. Waarom mocht anders Huls met zijn kop in de bussen hangen net voor de verkiezingen? Je gaat niet iemand met zijn kop in de bus hangen, als deze persoon de concessie dreigt in te nemen en jouw bedrijf allerlei boetes oplegt. Ik hoop dat bij de volgende provinciale staten verkiezingen mensen eens goed gaan nadenken en zeker niet op de PvdA gaan stemmen!!
Het stadsvervoer in Dordrecht is nog nooit zo slecht geweest. Regiolinq kreeg een 10 voor het vervoersplan, maar toch ging de concessie naar Arriva, die waren tenslotte goedkoper. Ook zou Arriva meer kilometers rijden. En hoe hebben ze dat gedaan? Door de materiaalritten in de dienstregeling op te nemen. Reed de NS 's morgens om half 5 een trein naar Geldermalsen zonder reizigers, Arriva zet deze trein gewoon in de dienstregeling. Zo rijd je inderdaad op papier meer kilometers. Terwijl er geen kip in die trein zit, om 4: 37 uur!!
Maar goedkoop is meestal duurkoop en dat blijkt nu maar weer. De provincie deelt lekker boetes uit, boetes die voor Arriva peanuts zijn, en Arriva gaat lekker door met wanbeleid. Er wordt geld geinvesteerd in omroepsystemen die niet goed werken, maar ondertussen werkt het communicatiesysteem ook niet en zijn de bussen gigantisch vies. Om nog maar niet te spreken van de hitte in de bussen. Als het rond de 30 graden is, dan is het in de bus rond de 40 graden. Leuk als je als chauffeur daar 8 uur in mag zitten.
Nee Danielle, ergens zit er iets niet goed dat kan niet anders. Waarom mocht anders Huls met zijn kop in de bussen hangen net voor de verkiezingen? Je gaat niet iemand met zijn kop in de bus hangen, als deze persoon de concessie dreigt in te nemen en jouw bedrijf allerlei boetes oplegt. Ik hoop dat bij de volgende provinciale staten verkiezingen mensen eens goed gaan nadenken en zeker niet op de PvdA gaan stemmen!!
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Quote van Danielle:
~~ kom in actie, en niet anoniem! ~~
_______________________________________________________________
Uchh.. sorry, je weet toch hoe het meestal afloopt met klokkenluiders
Hoe naïef moet je zijn???
~~ kom in actie, en niet anoniem! ~~
_______________________________________________________________
Uchh.. sorry, je weet toch hoe het meestal afloopt met klokkenluiders
Hoe naïef moet je zijn???
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Jammer dat Danielle niet meer reageert
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
arriva is zodanig verkeerd bezig dat je er `n punthoofd van krijgt
ouderen buschauffers doen er best alles aan om je te helpen, maar de jongeren heus niet allemaal moeten eens flink op hun broek krijgen want enig respect hebben ze niet. en over huilende buschauffeurs laat me niet lachen arriva zou eens wat dieper naar hun personeel moeten kijken.
ik heb echt geen goed woord over voor arriva hoe ze nu bezig zijn
alle klachten die ik al vestuurd heb haalt niets uit er is altijd wel een of anderen smoes die ze vezinnen waar je niets mee kunt ik hoop dat de provincie ook eindelijk daadwerkelijk iets gaat doen want `n boete geven helpt niet bij arriva
zo dit was het even van mijn een persoon die ook afhankelijk is van deze busonderneming
anja rietveld alblasserdam
ouderen buschauffers doen er best alles aan om je te helpen, maar de jongeren heus niet allemaal moeten eens flink op hun broek krijgen want enig respect hebben ze niet. en over huilende buschauffeurs laat me niet lachen arriva zou eens wat dieper naar hun personeel moeten kijken.
ik heb echt geen goed woord over voor arriva hoe ze nu bezig zijn
alle klachten die ik al vestuurd heb haalt niets uit er is altijd wel een of anderen smoes die ze vezinnen waar je niets mee kunt ik hoop dat de provincie ook eindelijk daadwerkelijk iets gaat doen want `n boete geven helpt niet bij arriva
zo dit was het even van mijn een persoon die ook afhankelijk is van deze busonderneming
anja rietveld alblasserdam
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
Anja je hebt helemaal gelijk. Als passagier van Arriva denk ik er ook zo over. Ik ben echter ook partner van een buschauffeur van Arriva en ik weet dat het de chauffeurs ook moeilijk gemaakt wordt door Arriva. Als je ziek bent wordt je al snel weer gebeld wanneer je weer kan beginnen. Bij een griepje snap ik dat nog, maar als je net een hartoperatie gehad hebt en ze bellen na een maand op of je al weer kan beginnen, dat klopt natuurlijk niet.
Heel de dag is het stressen, trappen e.d. En dan ook nog proberen vriendelijk te blijven tegen de passagiers, terwijl je regelmatig uitgescholden wordt. Er zitten er inderdaad tussen die chagrijnig zijn, maar dat zou jij ook worden als je voor zo'n bedrijf werkt.
Die klachtenafhandeling ken ik. Ik dien zoveel klachten in en elke keer krijg ik het standaardantwoord. De provincie doet ook niks. Zelf dreigde ze met intrekken van de concessie, maar als ik ze daarop aanspreek krijg je als antwoord dat ze dat niet kunnen doen, want dat zou teveel consequenties hebben. Arriva en de provincie zijn 2 handen op 1 buik en daar zijn toch echt een paar personen rijker van geworden.
Wat bedoel je met dieper naar personeel kijken?
Heel de dag is het stressen, trappen e.d. En dan ook nog proberen vriendelijk te blijven tegen de passagiers, terwijl je regelmatig uitgescholden wordt. Er zitten er inderdaad tussen die chagrijnig zijn, maar dat zou jij ook worden als je voor zo'n bedrijf werkt.
Die klachtenafhandeling ken ik. Ik dien zoveel klachten in en elke keer krijg ik het standaardantwoord. De provincie doet ook niks. Zelf dreigde ze met intrekken van de concessie, maar als ik ze daarop aanspreek krijg je als antwoord dat ze dat niet kunnen doen, want dat zou teveel consequenties hebben. Arriva en de provincie zijn 2 handen op 1 buik en daar zijn toch echt een paar personen rijker van geworden.
Wat bedoel je met dieper naar personeel kijken?
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
met dieper naar het personeel kijken bedoel ik, ga eens beter na hoe stress gevoelig dezen mensen zijn mijn dochter werkt ook pas bij arriva en als ik kijk hoe snel ze alleen moeten gaan rijden dan neem ik heus wel m`n petje voor hun af en ik snap ook wel dat bij ieder werk dus niet alleen bij arriva dat de bazen snel aan de bel hangen bij ziektens is niet goed te praten maar ik heb alle begrip voor dat ze weleens te laat zijn door drukte opstakels enz. maar niet voor tevroeg weg rijden en zeker niet bij de officielen overstap plaatsen daar mogen ze zelfs 4 minuten later weg rijden, maar goed het laatste zal hier wel niet over gezegd zijn ik denk dat wij de passagiers het toch maar over ons heen moeten laten komen anders raken wij er nog gestrest van en dat is ook weer niet goed en chauffeurs die kort van stof zijn als je wat vriendelijker bent is het zeer zeker prettiger werken niet goed te praten zou ik ook worden als er mensen zijn die niet weten wat respect zijn is chauffeurs doe daar ook niet aan mee vriendelijkheid is de basis van `n goede werkdag
nu passagiers sterkten met arriva en arriva doe er wat aan
anja rietveld
nu passagiers sterkten met arriva en arriva doe er wat aan
anja rietveld
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Klachten Arriva Drechtsteden
En wat is het leuke van dit verhaal. Op het moment dat de concessie wordt ingetrokken, wordt het aan een ander gegund. Wat merkt de passagier ervan, niets. Enkelt de bussen, haltetijdentabellen zijn anders. De chauffeurs blijven hetzelfde al zitten zij wel in een ander uniform.
Dat de werkgever contact heeft met de werknemer dat vloeit voort uit de wet Poortwachter. Binnen 3 x 24 uur dient er contact opgenomen te zijn door de werkgever. Rest telefoontjes zijn ter info. Ik werk zelf bij Connexxion en ik zit al 3 weken in de ziektewet, welke officieel niet een meer bestaat het is namelijk Wet Poortwachter geworden. Dit maakt dat het bedrijf waar je voor werkt, moet betalen bij ziekte. Wanneer men met een gebroken been zit dan kan men niet rijden, mag volgens de wet ook niet, maar waarom zou diegeen, na even thuis gezeten te hebben, geen ander werk kunnen doen?? Dit mag een werkgever voorstellen. Geef je hier zonder geldige reden geen gehoor aan dan kunnen zij andere maatregelen nemen. Dit kan zelfs zover gaan dat het bedrijf jou alsnog kan ontslaan wegens werkweigering.
Het is niet meer hetzelfde als vroeger. De werkgever heeft nu meer verantwoording en verantwoordelijkheid voor de correcte uitvoering van deze wet.
In elk geval ik ben nu 3 weken ziek. Mijn werkgever belt om de 2 a 3 dagen hoe het met mij is. Pas geleden heeft deze voor het eerst gevraagd wanneer ik weer zou kunnen beginnen. Ik heb een reden gegeven waarom ik nog niet kan beginnen, ik sta onder behandeling en slik medicijnen. Hij toont begrip, want iets anders kan hij mij ook niet aanbieden om te doen.
Dat de werkgever contact heeft met de werknemer dat vloeit voort uit de wet Poortwachter. Binnen 3 x 24 uur dient er contact opgenomen te zijn door de werkgever. Rest telefoontjes zijn ter info. Ik werk zelf bij Connexxion en ik zit al 3 weken in de ziektewet, welke officieel niet een meer bestaat het is namelijk Wet Poortwachter geworden. Dit maakt dat het bedrijf waar je voor werkt, moet betalen bij ziekte. Wanneer men met een gebroken been zit dan kan men niet rijden, mag volgens de wet ook niet, maar waarom zou diegeen, na even thuis gezeten te hebben, geen ander werk kunnen doen?? Dit mag een werkgever voorstellen. Geef je hier zonder geldige reden geen gehoor aan dan kunnen zij andere maatregelen nemen. Dit kan zelfs zover gaan dat het bedrijf jou alsnog kan ontslaan wegens werkweigering.
Het is niet meer hetzelfde als vroeger. De werkgever heeft nu meer verantwoording en verantwoordelijkheid voor de correcte uitvoering van deze wet.
In elk geval ik ben nu 3 weken ziek. Mijn werkgever belt om de 2 a 3 dagen hoe het met mij is. Pas geleden heeft deze voor het eerst gevraagd wanneer ik weer zou kunnen beginnen. Ik heb een reden gegeven waarom ik nog niet kan beginnen, ik sta onder behandeling en slik medicijnen. Hij toont begrip, want iets anders kan hij mij ook niet aanbieden om te doen.