LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten over inchecken NS: wel of geen voordeelurentarief?
-
Klachten over inchecken NS: wel of geen voordeelurentarief?
Heb voordeel abonnement van NS, ik check-in om 18.19 uur in, paal geeft aan voordeeluren tarief, oke, pak de trein van half zeven en kom om kwart voor tien aan en check mij uit, volle tarief tot mijn verbazing, gemaild met NS, ik heb me niet aan de regels gehouden, de voorwaarden zijn anders, dan zou ik mij uitgecheckt gebben als dat er niet had gestaan, zijn er al meer klachten hierover?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2021 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd
Reden: Titel verhelderd
Re: Klachten over inchecken NS: wel of geen voordeelurentarief?
Volgens mij is de marge vijf minuten, en wel in het voordeel van de reiziger. Concreet:
Check je in om 18:19 om de trein van 18:30 te halen? Dan betaal je vol tarief, je bent in dat geval gewoon te vroeg en het paaltje weet bovendien niet welke trein je moet hebben.
Check je daarentegen in om 18:25 (of iets later) om dezelfde trein van 18:30 te halen? Dan reis je met korting als je daar recht op hebt.
Groet, Radar^SK
Check je in om 18:19 om de trein van 18:30 te halen? Dan betaal je vol tarief, je bent in dat geval gewoon te vroeg en het paaltje weet bovendien niet welke trein je moet hebben.
Check je daarentegen in om 18:25 (of iets later) om dezelfde trein van 18:30 te halen? Dan reis je met korting als je daar recht op hebt.
Groet, Radar^SK
moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Dat klopt : het dal voordeel werkt van 18.30u_ 6.30u.
TS Inez was net iets te vroeg met inchecken. Jammer, maar helaas.
TS Inez was net iets te vroeg met inchecken. Jammer, maar helaas.
-
Misken je dan niet de melding die de paal gaf... Voordeeltarief? Als ik jullie uitleg volg zou die om 18:19 de melding Vol Tarief moeten hebben gegeven toch ?
Heb ik ook weleens gehad. Hij geeft wel Voordeelurentarief, maar je reist dan niet met korting sinds 1 januari.
Ik heb gelijk weer uitgecheckt en een paar minuten gewacht om dan opnieuw in te checken.
Edit: iedereen met een abonnement heeft bericht gehad van de veranderde voorwaarden, meerdere keren zelfs.
Ik heb gelijk weer uitgecheckt en een paar minuten gewacht om dan opnieuw in te checken.
Edit: iedereen met een abonnement heeft bericht gehad van de veranderde voorwaarden, meerdere keren zelfs.