LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klantvriendelijkheid NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
treffers84

klantvriendelijkheid NS

Ongelezen bericht door treffers84 »

Nou dat is duidelijk, niet klantvriendelijk.

Ik ben inmiddels al weken bezig geld terug te krijgen voor iemand waar ik de administratie sinds kort voor doe. NS heeft nu voor het derde jaar op rij geld afgeschreven voor een voordeeluren abonnement terwijl deze persoon anti trein is en ooit met de trein reist.
Na lang telefonisch contact gaf men aan dat ze een fout hadden gemaakt (3 jaar achter elkaar, lees € 180,00)
en dan denk je dat komt goed het is gevonden.
Nou ik kan je vertellen dat ze het alleen in behandeling nemen als je netjes een a.u.b. verzoek per post stuurt, ja let op wel frankeren hé ander nemen we het niet in behandeling.
Inmiddels al 3 weken verder is de brief nog niet eens geregistreerd als zijnde ontvangen.

Ik gevraagd wat kan ik doen, rustig afwachten mevrouw dit duurt namelijk minimaal, ja minimaal 6 weken.

Het is toch grote schande en dat noemt men service????

moederslink

Re: klantvriendelijkheid NS

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik snap iets niet: de persoon is antitrein, reist nooit en toch schrijven ze 3 jaar op rij de kosten van het VDU abonnement af...en dat laat je 3 jaar op rij gebeuren???

Hij moet zich toch,ooit, eens geregistreerd hebben?! ( Hoe komen ze anders aan zijn gegevens???? )
Dan moet ie ook een pasje hebben.
Succes!

MargaM

Ongelezen bericht door MargaM »

moederslink schreef:
Hij moet zich toch,ooit, eens geregistreerd hebben?! ( Hoe komen ze anders aan zijn gegevens???? )
Succes!
Het probleem is bekend want persoons-gegevens zijn te koop, PostNL verkoopt namen met adressen maar ook online shoppen

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MargaM schreef:
moederslink schreef:
Succes!
Het probleem is bekend want persoons-gegevens zijn te koop, PostNL verkoopt namen met adressen maar ook online shoppen
Graag bronvermelding van dat PostNL persoonsgegevens verkoopt. En welke online winkels doen dat? (BTW: het meervoud van shop is shops).

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

treffers84 schreef:Nou dat is duidelijk, niet klantvriendelijk.

Ik ben inmiddels al weken bezig geld terug te krijgen voor iemand waar ik de administratie sinds kort voor doe. NS heeft nu voor het derde jaar op rij geld afgeschreven voor een voordeeluren abonnement terwijl deze persoon anti trein is en ooit met de trein reist.
Na lang telefonisch contact gaf men aan dat ze een fout hadden gemaakt (3 jaar achter elkaar, lees € 180,00)
en dan denk je dat komt goed het is gevonden.
Nou ik kan je vertellen dat ze het alleen in behandeling nemen als je netjes een a.u.b. verzoek per post stuurt, ja let op wel frankeren hé ander nemen we het niet in behandeling.
Inmiddels al 3 weken verder is de brief nog niet eens geregistreerd als zijnde ontvangen.

Ik gevraagd wat kan ik doen, rustig afwachten mevrouw dit duurt namelijk minimaal, ja minimaal 6 weken.

Het is toch grote schande en dat noemt men service????
Uw manier van schrijven komt "wat erg druk" over. Wat een gedoe om niets.
Iemand houd 3 jaar zijn / haar administratie niet op orde, en nu moet NS a la minute de zaak maar rechtbreien. Natuurlijk verwacht NS een brief met gegevens welke ondertekend is, immers we spreken hier wel over een contract. Een postzegel plakken lijkt mee heel normaal.
Een wachttijd van enkele weken ook, zeker als de klant 3 jaar heeft gewacht lijkt mij dit geen onoverkomelijke bezwaar. Ik ervaar de service van NS altijd als prima.
Verder denk ik niet dat NS adresgegevens koopt om abonnementen te slijten.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze draad is 1 jaar oud! Het zal wel opgelost zijn neem ik aan .

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

moederslink schreef:Deze draad is 1 jaar oud! Het zal wel opgelost zijn neem ik aan .
Als het al een probleem was :)

Maar dan noch - in zo`n geval is actie 1: rekening blokkeren (selectieve blokkade)
2: brief met klacht en eis terugbetaling binnen 30 dagen aan 'dader' sturen - en meld dat men geen machtiging had (ik ga er van uit dat TS dit zeker weet).
3: blijven ze in gebreke - doe aangifte wegens onrechtmatige incassohandelingen = diefstal.

Maar als het echt zo`n fout is, dan weet NS dit al, en zullen ze dit ook echt wel snel rechtzetten.
Al hangt dat natuurlijk van de manier van doen aan de telefoon af - als je ze afblaft beland je onderop de stapel. (en terecht)

Gesloten