Het klinkt misschien vreemd in deze tijd van chronisch klagen over alles en iedereen behalve onszelf, maar ik ben al jaren dik en dik tevreden over de Nederlandse Spoorwegen! Waarom:
Je moet maar naar Schiphol bijvoorbeeld: probeer dat eens met de auto te doen. Je staat uren in de file en betaalt je daarna blauw aan de parkeerkosten. En ondertussen zie je de Intercity langrijden tot onder de vertrekhal. Ideaal.
Een grote stad: in Nederland zijn wij in de ideale omstandigheid dat stations in het centrum liggen. Dus terwijl u nog naar een (dure) parkeerplaats zoekt, zal ik dan vast maar een kopje koffie bestellen?
Vertragingen: de NS rijdt in meer dan 85% van de gevallen gewoon op tijd! 85%! En dat is ondanks al die ****** die op het laatste moment nog willen instappen en de conducteurs een hartverzakking bezorgen. De overige 15% is ongetwijfeld te verdelen in 12% van 5-10 minuten vertraging en 3% met meer. En de NS gooit echt niet voor de lol auto's onder een trein of breekt expres de bovenleidingen door. Maar ja, een trein kan er niet omheen rijden, dus heeft de NS het weer gedaan.
En ook: als je wat verder weg moet, ga dan een half uurtje eerder dan strict genomen moet. Als je Amsterdam in moet met de auto, ga je toch ook een uur eerder dan normaal?
Mensen, ik heb in vele andere landen gewoond, waar je blij mocht zijn als de trein uberhaupt nog kwam! Dus hou op met kankeren, neem een boek mee, want wat de vertraging ook is (en vreemd genoeg heb ik die nooit), minimaal elke 30 minuten rijdt er een trein.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lang leve de NS!
Re: Lang leve de NS!
Hallo Dana,
Wat fijn dat er mensen zijn die blij zijn met de NS. Toch deel ik je positieve mening over de NS niet. Ik reis dagelijks met de trein op het traject Deventer Nijmegen en heb gemiddeld 2 keer in de week meer dan 30 minuten vertraging. Het is tegenwoordig zelfs zo dat wanneer een trein 10 minuten vetraging oploopt in nijmegen, deze in Zutphen uit de dienstregeling wordt gehaald. Alle passagiers moeten dan uitstappen en wachten op de volgende (ook vertraagde) trein, terwijl de inmiddels lege trein doorgaat naar Zwolle, zonder te stoppen op de tussengelegen stations. De trein is dan inderdaad op tijd in Zwolle en de NS haalt inderdaad een score van 85% treinen op tijd. Dit blijkt dus een nietszeggend percentage te zijn, aangezien reizigers onverminderd gedupeerd blijven
Wat fijn dat er mensen zijn die blij zijn met de NS. Toch deel ik je positieve mening over de NS niet. Ik reis dagelijks met de trein op het traject Deventer Nijmegen en heb gemiddeld 2 keer in de week meer dan 30 minuten vertraging. Het is tegenwoordig zelfs zo dat wanneer een trein 10 minuten vetraging oploopt in nijmegen, deze in Zutphen uit de dienstregeling wordt gehaald. Alle passagiers moeten dan uitstappen en wachten op de volgende (ook vertraagde) trein, terwijl de inmiddels lege trein doorgaat naar Zwolle, zonder te stoppen op de tussengelegen stations. De trein is dan inderdaad op tijd in Zwolle en de NS haalt inderdaad een score van 85% treinen op tijd. Dit blijkt dus een nietszeggend percentage te zijn, aangezien reizigers onverminderd gedupeerd blijven