LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met de trein naar Florence en de scootmobiel mee.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Willem.J

Met de trein naar Florence en de scootmobiel mee.

Ongelezen bericht door Willem.J »

Al lang wil ik naar Florence... vorig voorjaar ging niet door omdat ik ziek werd.
Momenteel voel ik me prima en heb opnieuw plannen gemaakt.
Omdat ik een ernstige longziekte heb kan ik maar een paar meter lopen en verplaats me doorgaans met een scootmobiel.
Het lijkt allemaal niet te lukken omdat mijn scootmobiel niet mee mag in de trein..... de reden? Ik weet het niet, een rolstoel (ook elektrische mag wel).
Waarschijnlijk denkt de NS dat ik voor mijn lol in een scootmobiel zit.
Natuurlijk ben ik ook wel lui, dat dan wel weer…. :? :wink:
Eigenlijk wil ik het toch doorzetten en zoek naar mogelijkheden...

Wie weet iets?

Wil je alsjeblieft mijn weblog lezen daar staat het verhaal(tje) hoe (Kafkaiaans) het gegaan is.

Klik op de volgende Link: Kafka-bij-de-NS
Lukt dit niet dan naar http://wimswerk.nl
Als niet-lid van die site kan je evengoed een reactie achterlaten.

Hopelijk wil je de link doorsturen naar vrienden en bekenden en komt er bij veel publiciteit misschien een mogelijkheid.
Als het ff kan wil ik niet dat het de mop wordt van: "Ken je die van die mensen die naar Florence gingen? Ze gingen niet." :(

Bij voorbaat dank en hartelijke groeten, Wim van Gessel

Willem.J

Re: Met de trein naar Florence en de scootmobiel mee.

Sorry, de juiste link is http://wimswerk.vijftigplusser.nl
De NS maakt me helemaal in de war... :wink:
Wim van Gessel

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Welke van deze voorwaarden, zijn niet op jou van toepassing?

Wanneer mag uw scootmobiel mee in de trein?
U mag uw scootmobiel meenemen in de trein onder voorwaarde dat:

* u vooraf bij de NS Servicecentrale uw reis regelt.
* uw scootmobiel maximaal 150 centimeter lang en 85 centimeter breed is (buitenmaten).
* er voldoende manoeuvreerruimte is op het perron en in de trein.
* indien van toepassing, de stationslift groot genoeg is.
* u zelf uw scootmobiel in en uit de trein rijdt.

Is er geen mogelijkheid. dat je met de rolstoel de reis maakt, en daar ter plekke een scootmobiel huurt?

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Is men bij de NS in de veronderstelling dat een scootmobiel altijd op benzine rijdt? Dan zou er iets voor te zeggen zijn die te weigeren. Indien het een elektrische is en deze voldoet aan de regels, zoals tennis kennelijk al op de NS site heeft opgezocht en hierboven vermeld heeft, dan kan van een weigering toch geen sprake zijn.
Is het niet gewoon een miscommunicatie met een telefoonjuffie, die alles verkeerd heeft doorgespeeld aan haar chef?
Een aangetekende brief aan de directie van de NS sturen met op de envelop ''in handen''om zekerheid te hebben dat er geen sprake is van een dom teljuffie met vermelding van de sites waar uw verhaal inmiddels op is verschenen, lijkt mij nuttig.

Willem.J

Na veel telefoontjes zonder resultaat, de regel was er en er werd niet van afgeweken. Geschreven naar klantenservice ([email protected]) en kreeg ik telefoonnummer van Het Bureau Assistentieverlening Gehandicapten (elke dag van 07.00 tot 23.00 uur te bereiken via 030 - 235 78 22 , op feestdagen vanaf 08.00 uur) . Daar was iemand die het ook een rare regel vond en het 'hogerop' is gaan uitzoeken. Nu heb ik toestemming om met de scootmobiel te gaan en er is me gezegd dat er goed naar de betreffende regeling gekeken gaat worden.
Uiteindelijk dus toch naar Florence, de reis is al geboekt en in maart ga ik er samen met een vriendin vakantie houden.
Toch nog een pluim voor de NS.... nu nog de regel veranderen voor anderen die niet de kracht en/of zin hebben om overal achteraan te bellen en we vergeten de vierkante wielen :wink:
Op mijn weblog, zie ander bericht, staat er ook nog een en ander.

Gesloten