LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] missen trein door kaartautomaat

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

Re: missen trein door kaartautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Dolly heeft gelijk. Er lopen, gezien de reacties, kennelijk nog veel mensen in dit land die zich dagelijks kritiekloos een oor laten aannaaien door monopolist NS en dat nog heel gewoon vinden ook. Feit is dat kaart automaten met regelmaat defect zijn, er te weinig automaten op een perron staan, conducteurs in dat geval in geen velden of wegen te bekennen zijn maar wel doodleuk in de trein proberen een toeslag te berekenen omdat "de conducteur vooraf niet is gewaarschuwd", zelfs vormen van basis service bij de NS onbekende fenomenen zijn, men in geval van problemen veelal bij het onbeschofte af te woord wordt gestaan, de nodige informatie bij vertragingen of te laat of helemaal niet worden doorgegeven en de prijs van een treinkaartje (die geen recht geeft op een zitplaats in een slecht schoongemaakte trein die meestal niet op tijd is) het zo langzamerhand interssanter maakt om het traject maar met de auto af te leggen.
Ik kan me, gezien het onmogelijk te ontkennen bovenstaande, niet voorstellen dat er mensen zijn die Dolly's simpele en juiste constatering bekritiseren.
De NS kickt op deze "alles slikkers" en kan het zich daarom veroorloven of tegen steeds verder stijgende tarieven wanprestaties te blijven leveren.

resp001357102

Ongelezen bericht door resp001357102 »

Beste gebruikers van het openbaar vervoer,
Wat Dollie schrijft en sommige reacties van anderen, kan ik helemaal onderschrijven. Al jarenlang wordt ons gezegd: maak meer gebruik van het openbaar vervoer! Helaas is de realiteit anders: aanbieders van openbaar vervoer "vergeten" soms dat reizigers behoefte hebben aan bepaalde faciliteiten. Door die faciliteiten zouden meer mensen gebruik kunnen en willen maken van het openbaar vervoer.
Als de NS kaartverkoop wil stimuleren via de automaten, plaats dan voldoende goed werkende automaten. Zorg voor voldoende en bewaakte plaatsingsmogelijkheden voor zowel auto's als fietsen. Maak de haltes en perrons ook goed toegankelijk voor minder validen, moeders met kinderwagens enz. Maak de haltes veilig.
In de ons omringende landen zijn vele voorbeelden te vinden van maatregelen die het gebruik van het openbaar vervoer kunnen verbeteren, laten we daar van leren.
Het is toch belachelijk dat je in 2004 heel veel tijd kwijt bent met het kopen van een kaartje waardoor je ruim van tevoren aanwezig moet zijn? Zoals sommige reacties vermelden: 1 dag tevoren je kaartje kopen!
Op deze manier blijven mensen kiezen voor de auto.

Resp00115438

Ongelezen bericht door Resp00115438 »

Ik kan woest worden op al het gezeur over de trein.
Wij, mijn vrouw en mijzelf, reizen ook regelmatig met dit vervoer en moeten zeggen dat het goed op tijd rijdt en cofortabel is, zijn de stoelen misschien wat vies zeg dan tegen diegenen die met zijn schoenen of ze zweetvoeten op de stoel zit dat hij of zij dit beter niet doen moet. Mag er na zoveel treinen, die dagelijks vertrekken in ons kikkerlandje, een of misschien wel een paar treinen met wat vertraaging vertrekken, het personeel doet er van alles aan om het weer goed te krijgen.
En net als bij jullie, mopperaars, is het personeel van de NS ook wel eens laat naar bed gegaan en ook niet zo vrolijk, misschien ook wel familie omstandigheden. Dus ga je zelf eens na of je zo onfeilbaar ben.

Met vriendelijke groet van een mede mopperaar.[/b]

resp0013100

Ongelezen bericht door resp0013100 »

Echt heel vervelend we hadden een dagje Rotterdam gepland maar het begon al de parkeermeter bij het station deed het niet , toen kreeg ik de kaartjes niet uit de automaat, we miste de trein, de volgende trein komt dan een half uur later, in Leiden vertraging van 15 minuten.
We hadden nergens genoeg tijd voor dus alleen een rondvaart gemaakt en niet gewinkeld wat de bedoeling was.
Op de terugreis weer 15 minuten vertraging naar Leiden.
Ik ben een fan van de trein tenminste als alles volgens plan verloopt!!!!!!!!!!!!!

emad

Ongelezen bericht door emad »

Beste mensen,
verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen, iedereen zeurt over wat een ander verkeert doet !!!, probeer zelf eens zo'n groot bedrijf als de NS te runnen zonder dat mensen klagen, of zonder dat er fouten gemaakt worden.
ik reis al 3 jaar iedere zaterdag naar Amsterdam, heb nooit problemen met de kaart automaat, de treinen rijden altijd op tijd, tenzij vooraf bekend gemaakt, het personeel is altijd heel vriendelijk, maar dat ben ik ook. Denk er eens aan als je de hele dag zeurderige mensen om je heen hebt hoe dat jouw humeur kan beinvloeden.
Als wij met z'n allen wat toleranter zouden zijn, wat vriendelijker zouden zijn en eens wat meer zouden lachen, en niet als gestreste kippen rondlopen wat zou de wereld er dan mooi uitzien.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Emad

Johan Jens

Ongelezen bericht door Johan Jens »

Ik wil even reageren ivm het probleem treinkaarten automaten.
Wij bankieren bij de Postbank. Wij hebben 4 pinpassen, en hebben die kennelijk ook wel nodig omdat de NS-kaartenautomaat 2 v.d. 4 niet pikt. Hebben al eens contact gehad met service NS, maar daar werd al snel het balletje bij Postbank gelegd. Regelmatig hoor je van mensen met dezelfde problemen. Ook het feit dat wij in Geldermalsen alleen bij de automaat kunnen pinnen en niet bij het loket. Als mijn vrouw haar kortingskaart wil betalen, moet dat dus contant!!! Service bij de NS MOET met een KLEINE "s" geschreven worden, of hen moet dat woord nog eens uitgelegd worden!!!
Vriendelijke groeten Johan Jens

Treinnietfijn

Ongelezen bericht door Treinnietfijn »

Ikzelf ben jaren lang treinreiziger geweest. Sinds September vorig jaar ben ik daar volledig mee gestopt, vanwege de kwaliteit van de NS.
Laat ik mijn verhaal een ietsie pietsie toelichten:
Ik heb oorspronkelijk in de randstad gewoond, en heb nog steeds vele contacten daar. Aangezien ik voor een hobby ook vele kanten op trok, zat ik veel in de trein. Op zich leuk en aardig, want je hoeft zelf weinig moeite te doen, behalve zorgen dat je in de juiste trein terecht komt, en dat je een geldig vervoers bewijs hebt.

Waarom ik stopte:
Ik deed veel met de trein. even een keer naar Arnhem om te shoppen, dan weer eens naar Den Haag, dan naar familie in Rotterdam, etc. maar het gebeurde steeds vaker dat er treinen uit vielen, steeds meer vertraagd waren, etc. Nu kan er wel eens een trein uitvallen, of een trein vertraagd raken, maar dit werd gewoon bij elke treinreis die ik maakte. Daar begonnen bij mij al voor een deel de irritaties. Toen kwamen ook de prijsverhogingen steeds meer aan het licht. De NS verhoogde keer op keer de prijs, en wat kreeg je er voor terug???
Sinds ik in het bezit ben van mijn rijbewijs (even voor de goede orde, ik was toen 23, toen ik mijn rijbewijs behaalde) werd mij 1 ding wel heel snel duidelijk: De prijs die NS rekent, voor een retour naar Den Haag, levert mij een redelijk volle tank benzine op, en met die redelijk volle tank kon ik met 4!!! personen, bijna 2 keer op en neer van Nijmegen naar Den Haag. Dat vond ik wel een heel fors verschil. Sindsdien is het treinen bij mij helemaal over.

Ik vind het terecht dat je betaald voor een stukje service. Maar ik vind het niet meer dan klant vriendelijk dat de conducteur even een momentje geduld opbrengt voor een reiziger die nog net een kaartje uit de automaat haalt. Nu moet dat uiteraard geen minuten duren, maar toch, je betaald voor de service. En dat NS dan maar op 1 perron een automaat neer zet is triest. Dat zelfde grapje hebben ze bij ons ook gedaan, met dat verschil dat de automaat niet op het perron staat, maar beneden, aan de trap.
Richting Arnhem kun je dan wellicht nog de trap op rennen in de hoop dat de conducteur jou de kans geeft om nog snel in te stappen, maar richting Nijmegen Centraal heb je echt pech. Dan moet je onder een tunnel door en dan nog een steile, hoge gladde trap op. Tuurlijk kun je wel eerder van huis gaan, en ik ging ook vaak vroeg van huis - 20 tot 25 minuten voor vertrek van de trein, dus op tijd - (station is 15 minuten lopen vanaf mijn huis), maar als ik dan 2,5 minuut voor tijd aan kom lopen bij het station, en ik de conducteur al zie fluiten en hoor om weg te gaan rijden (feitelijk dus TE VROEG) dan begint bij mij het bloed te koken.
Ik geef Dollie gelijk wat betreft dat de conducteur ook respect op kan brengen om even een moment geduld te hebben. Maar ook hier zit een grens aan, en al helemaal afhankelijk van de situatie. Maar je betaald voor de service, en dik ook. De huidige prijzen zijn al dusdanig hoog dat ik met mijn auto met 4 personen voor de prijs van 1 retour Den Haag, naar Den Haag op en neer kan rijden, en deels nog een keer.
En dan krijg je ook nog eens dat je als roker tegenwoordig niet meer mag roken in de trein (ikzelf rook niet, maar mijn moeder wel, en die reisde ook regelmatig met de trein naar haar kleinkinderen). Diep triest. Weer een stukje service weg. En om het nog even te onderstrepen waar de NS service op vind lijken: Straks heb je geen aanspreekpunt meer in de trein, dan is de conducteur er niet meer. Je wordt dan gecontroleerd op je vervoersbewijs VOOR je het perron op gaat. Dat word wat als er dan onverhoopt een knokpartij uit breekt in de trein..... Of je voelt je toch onveilig... Dan ga je meestal daar zitten wat het meest in de buurt van de conducteur is. Maar tja, straks is die conducteur er niet meer...

Goeie service hoor van NS... treinkaartjes zo duur dat ik met gemak net zo goed met een 4 personen in de auto (en dan nog zat ruimte voor mijn bagage) de zelfde reis kan maken voor minder geld, als roker behandeld worden als virus (met een beleid dat kant noch wal slaat), geen persoonlijke service (als je die wel wilt, betaal je tegenwoordig 50 eurocent toeslag!) en dan nog steeds vertragingen, uitvallende treinen, en straks dus ook geen conducteur meer op de trein... Nou, dan ga ik liever 15 minuten file rijden met mijn eigen volgeladen auto, in plaats van een volgeladen vertraagde trein, zonder klantvriendelijke behandeling en hoge tarieven!

Nogmaals: Als klant is het logisch dat je wat betaald voor betere service. Maar je betaald nu al dik voor dat extra stukje service (aan het loket dus tegenwoordig 50 eurocent toeslag) en aan of bij het loket wordt nog niet eens verwezen naar waar de automaten staan op dat station (want dat wisselt dus ook nog eens). Je hebt als klant recht op de service waar je voor betaald. En ik vind die service de laatste tijd toch ver te zoeken bij NS. Een conducteur kan best even geduld op brengen om nog even snel een passagier in te laten stappen, weliswaar beperkt en afhankelijk van de situatie, maar zoals het tegenwoordig met de trein verloopt, hoeft het van mij niet. Ik stap niet meer in. Ze krijgen mij pas weer in de trein als de trein daadwerkelijk sneller en goedkoper is dan mijn eigen auto.

dollie12

Ongelezen bericht door dollie12 »

Ik wil even iets rechtzetten.
Ik kwam vandaag op het perron, en heb 2 maal verbaasd in mijn ogen gewreven, omdat ik dacht dat ik droomde.
Er staan nu 3 kaartautomaten verdeeld over 2 perrons. Ik denk dus dat het probleem bij Hoorn-Kersenboogerd wel opgelost is. Afgelopen donderdag was er nog maar 1 automaat dus deze zijn waarschijnlijk vrijdag geplaatst.
Maar heb ik het goed gehoord? Kun je in die nieuwe apparaten geen kaartje meer kopen met een vertrek vanaf een ander station? Dat is niet zo mooi. Ik heb nl een abonnement tot Zaandam. Als ik dus naar Amsterdam wil, moet mijn kaartje ingaan vanaf Zaandam. Ik heb begrepen dat ik nu dus moet uitstappen in Zaandam om daar een kaartje te halen.
Weet iemand of dat juist is?
Het voordeel van de nieuwe apparaten is volgens mij wel dat je meerdere kaartjes tegel kunt kopen.

Jan-Jaap

Ongelezen bericht door Jan-Jaap »

En dan krijg je ook nog eens dat je als roker tegenwoordig niet meer mag roken in de trein (ikzelf rook niet, maar mijn moeder wel, en die reisde ook regelmatig met de trein naar haar kleinkinderen). Diep triest. Weer een stukje service weg.
Dit heeft de NS niet besloten, maar de Overheid met de tabakswet die per 1 januari jl in gegaan is.

treinnietfijn

Ongelezen bericht door treinnietfijn »

Dit heeft de NS niet besloten, maar de Overheid met de tabakswet die per 1 januari jl in gegaan is.
Maar volgens mij staat er nergens in de wet beschreven dat het in de trein niet meer toegestaan is te roken, of zie ik dat verkeerd? En dan bedoel ik dus letterlijk dat er iets staat als dat je in openbare vervoers middelen niet meer zou mogen roken.

Overigens is het beleid voor rokers op de perrons ook triest, want die rookpalen staan van binnen in de fik omdat je je peuken niet uit kunt drukken, dus er komt van die paal een grote rookwalm, en ten 2e sta je op een open (vaak nog vrij winderig) perron, en dan is dat pufje rook al weg voor er iemand echt last van kan hebben. Beetje overdreven dus, mijns inziens.

Maar goed, ik dwaal teveel af. Feit blijft dat je reeds dik betaald voor een stuk service, wat je bij NS niet krijgt.
[/quote]

Boer

Ongelezen bericht door Boer »

Geen saldo zeker

Gesloten