Ik ben in het "gelukkige" bezit van een jaarkaart van de RET.
Waarom "gelukkige" tussen aanhalingstekens, omdat het mij gisteren, 19-08-2010 voor de 8 ste keer is voorgekomen dat het scanapparaat op de tram aangeeft dat ik een negatief saldo, heb staan en derhalve dus niet beschik over een geldig plaatsbewijs en dat terwijl ik een jaarabonnement heb en dat terwijl mijn woon werkverkeer tussne Rotterdam noord en zuid ligt. Het scanapparaat geeft dan aan dat ik in de tram gestapt zou zijn op plekken/haltes waar ik niet eens het bestaan van ken, simpel en alleen omdat ik daar nooit kom
Klagen bij de wagenbegeleiders haalt niets, uit want zo voorgeprogrammeerd als zij zijn, komt er alleen als antwoord uit. Ik heb het apparaat niet uitgevonden u MOET naar het Centraal station om het daar te laten corrigeren, maar u MOET wel een kaartje kopen want u heeft geen geldig plaatsbewijs. Een keer een fout ok daar kan ik inkomen(kinderziektes enz) maar 8 keer in een half jaar tijd. het heeft mij in mijn eigen tijd/verlofuren al 8 uur gekost, een klacht indienen bij de RET haalt niets uit, heb gisteren voor de tweede maal mijn klacht aangekaart, wacht op antwoord maar dat duurt 15 werkdagen
Ik heb daarop naar de RET gebeld a 10 eurocent per minuut, daar werd mij een nummer geven met de mededeling dat ik dat nummer moet bellen, een regulier nummer en daar dan naar de afdeling jaarabonnemeneten moet vragen zodat zij een andere chipkaart kunnen sturen, dan is het probleem snel opgelost, ware het niet dat dit mijn tweede kaart al is en ik met deze tweede kaart de zelfde problemen ondervonden heb als met mijn eerste. U raad het misschien al, na een zeer onbeschofte man te hebben gesproken(werknemer der RET) werd mij te verstaan gegeven dat ik toch echt het 09 00 nummer moet bellen. Die door drukte niet bereikbaar is, hoe zou dat nu komen.
IK weet zeker dat ik niet de enige ben met dit euvel, aangezien er rijen mensen stonden met mogelijk soortgelijke krachten, ik heb dit aangekaart bij het programma RADAR in de hoop dat zij hier een tv waardig item van kunnen maken, mogelijk is negatieve publiciteit de enige manier om de RET aan het werk te zetten om dit soort dingen uit te bannen
Hoop op bijval via dit forum, dit is dus een oproep voor mensen met soort gelijke klachten, om de handen in een te slaan en de starre houding van de RET om te laten slaan naar een positief signaal naar hun klanten, de reizigers.
E.E.T kalkman-de Jong
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Neg saldo, terwijl ik in het bezit ben van een jaarkaart
-
-
Re: Neg saldo, terwijl ik in het bezit ben van een jaarkaart
Er zijn bijna net zoveel klachten over de OV-chipkaart als klanten die daarvan gebruik maken. Wat veiliger en beter had moeten zijn is een regelrechte ramp gebleken. Ik ben benieuwd hoe deze elusie ten einde komt. Wellicht evenzo als het kabinet.
-
Re: Neg saldo, terwijl ik in het bezit ben van een jaarkaart
De apparatuur van de RET doet niks voor geprogrameerd, de bestuurder moet bij aanvang van elke rit aangeven welke lijn die gaat rijden.