Ik lees in dit deel van het forum eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over het OV. Mijn ervaring (tot nu toe) is echter zeer positief. En dat wil ik ook wel eens laten weten.
Ik heb ruim 21 jaar met de auto over de A13 gereden en toen was ik het goed zat. De groeiende agressiviteit van de gemiddelde automobilist en de steeds langer wordende dagelijkse files waren voor mij de aanleiding om het maar eens te gaan proberen met het OV.
Ik had mezelf voorgenomen om dit een jaar te proberen en dan kijken, wat ik dan ga doen.
Vanaf december 2005 met de metro, dan via Rotterdam Blaak naar Den Haag (CS of Laan van NOI) en daar de tram van HTM.
Ik doe dit nu ruim een jaar en tot nu toe met veel plezier. De vertragingen vallen mee (eigenlijk bijna niet!). Ik ben iedere dag slechts iets meer dan 2 uur reistijd van deur tot deur kwijt. Met de auto was dit altijd meer. In de trein kan ik ontspannen de krant of een goed boek lezen.
Omdat ik vrij vroeg reis, heb ik ook altijd wel een plek om te zitten.
Nu een jaar verder heb ik besloten, dat ik met de OV blijf reizen.
Kortom, ook eens een positeve ervaring tussen al deze negatieve zaken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet alleen negatief!
Re: Niet alleen negatief!
Hehé, eindelijks eens een positief geluid.
Mensen die alleen met het O.V. reizen, dus nooit met de auto kunnen idd moeilijk vergelijken.
Het gras bij de buren is altijd...afijn men kent het verhaal.
Met de auto sta je meestal altijd stil in de spits, en is er inderdaad een hoop onbeschoft gedrag door sommige medeweggebruikers.
Ben blij dat nu iemand het van twee kanten belicht, als busbestuurder heb je nog soms het voordeel van busbanen en vetag-systeem (beinvloeding verkeerslicht).
Ook medewerkers van het O.V. hebben last van de ochtend en avondspits,(en wegwerkzaamheden) en duurt het soms wat langer dan wat men op papier zet, en dat noemen ze dan.....JIJ bent weer aaardig laat he!!! Waarom??, en regel dit en dat even voor mij.
Automobilisten gaan gewoonlijk ook wat eerder van huis als ze een belangrijke afspraak hebben...O.V reizigers houden m.i.z. daar helaas te weinig rekening mee.
Maar vind het goed dat je het duidelijk maakt Dirkie, het valt allemaal wel mee met de vertragingen...automobilisten hebben er hoogstwaarschijnlijk (weet ik wel zeker) véél meer last van.
Mensen die alleen met het O.V. reizen, dus nooit met de auto kunnen idd moeilijk vergelijken.
Het gras bij de buren is altijd...afijn men kent het verhaal.
Met de auto sta je meestal altijd stil in de spits, en is er inderdaad een hoop onbeschoft gedrag door sommige medeweggebruikers.
Ben blij dat nu iemand het van twee kanten belicht, als busbestuurder heb je nog soms het voordeel van busbanen en vetag-systeem (beinvloeding verkeerslicht).
Ook medewerkers van het O.V. hebben last van de ochtend en avondspits,(en wegwerkzaamheden) en duurt het soms wat langer dan wat men op papier zet, en dat noemen ze dan.....JIJ bent weer aaardig laat he!!! Waarom??, en regel dit en dat even voor mij.
Automobilisten gaan gewoonlijk ook wat eerder van huis als ze een belangrijke afspraak hebben...O.V reizigers houden m.i.z. daar helaas te weinig rekening mee.
Maar vind het goed dat je het duidelijk maakt Dirkie, het valt allemaal wel mee met de vertragingen...automobilisten hebben er hoogstwaarschijnlijk (weet ik wel zeker) véél meer last van.
Re: Niet alleen negatief!
Ik wil altijd graag positief zijn, maar ook nu is het me niet gelukt. De nieuwe tijden van Arriva die het stadsvervoer in Dordrecht overneemt. De tijden van de trein van Dordrecht naar Gorinchem hebben ze aangepast, volgens Arriva omdat de treinen dan beter zouden aansluiten. Ik heb welgeteld 0 minuten de tijd om mijn trein te halen. Wow, wat een goede aansluiting.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Niet alleen negatief!
Als je vertraging hebt, kun je misschien de vorige trein nog halen.......
Re: Niet alleen negatief!
van stad naar stad is het ov goed te doen ja en ga ik ook liever met de trein dan met de auto.
Het probleem begint pas echt waneer je moet overstappen en dan vooral waneer je van bus op trein op trein en weer op bus en vice versa moet overstappen.Want dat is ook voor velen realiteit.
En nog erger wordt het als je niet vanuit een grote stad vertrekt
Toen ik nog van het ov afhankelijk was deed ik gemiddeld tussen de 1en half en 2 uur over een stukje wat met de auto nu 15 minuten kost.
Daarvoor deed ik over een bezoek aan mijn ouders (klein dorpje) ongeveer 2 en een half uur tot 3 uur over wat nu 30 minuten duurt met de auto.
Genoeg tijd om op 1 dag heen én weer te gaan met alleen het ov lukte zelfs al niet door het geringe ov-aanbod.
Nou dan ben je het ov echt heel snel zat.
Het probleem begint pas echt waneer je moet overstappen en dan vooral waneer je van bus op trein op trein en weer op bus en vice versa moet overstappen.Want dat is ook voor velen realiteit.
En nog erger wordt het als je niet vanuit een grote stad vertrekt
Toen ik nog van het ov afhankelijk was deed ik gemiddeld tussen de 1en half en 2 uur over een stukje wat met de auto nu 15 minuten kost.
Daarvoor deed ik over een bezoek aan mijn ouders (klein dorpje) ongeveer 2 en een half uur tot 3 uur over wat nu 30 minuten duurt met de auto.
Genoeg tijd om op 1 dag heen én weer te gaan met alleen het ov lukte zelfs al niet door het geringe ov-aanbod.
Nou dan ben je het ov echt heel snel zat.