LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe dienstregeling
Re: nieuwe dienstregeling
Mischien moet de NS dan ,net als in de bus ,gewoon aangeven dát er-, en hoeveel-, staanplaatsen er zijn.
Re: nieuwe dienstregeling
Hmmz... er worden weer eens post verwijderd zonder dat hier een toelichting op gegeven wordt....
Maar goed, Maarten volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik wil zeggen met mijn vorige post.
Er zullen nu eenmaal altijd vertragingen zijn. En dat is niet het enige wat aandacht verdient. Frequentie, hoeveelheid zitplaatsen e.d. zijn ook belangrijk. Wanneer er uiteindelijk alleen afgerekend wordt op de punctualiteit dan kan dat kunstmatig verbeterd worden. (Ryanair adverteert met de kreet dat zij de meest punctuele luchtvaartmaatschappij zijn. Dat klopt statistisch gezien ook, maar hoe bereiken ze dat? Door een enorme marge op de reistijd te nemen, waardoor ze zoveel speling hebben dat ze hun best moeten doen om te laat te landen...)
Dat gebeurd nu al op een aantal trajecten waarover de reistijd ondanks dat er geen extra stops bijgekomen zijn een aantal minuten is toegenomen. Extra marge... Leuk dat je dan vaker optijd bent, maar je bent wel altijd langer onderweg... Het is maar wat je belangrijker vind.
De hoeveelheid spoor, materieel en geld zijn nu eenmaal beperkt.
Maar goed, Maarten volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik wil zeggen met mijn vorige post.
Er zullen nu eenmaal altijd vertragingen zijn. En dat is niet het enige wat aandacht verdient. Frequentie, hoeveelheid zitplaatsen e.d. zijn ook belangrijk. Wanneer er uiteindelijk alleen afgerekend wordt op de punctualiteit dan kan dat kunstmatig verbeterd worden. (Ryanair adverteert met de kreet dat zij de meest punctuele luchtvaartmaatschappij zijn. Dat klopt statistisch gezien ook, maar hoe bereiken ze dat? Door een enorme marge op de reistijd te nemen, waardoor ze zoveel speling hebben dat ze hun best moeten doen om te laat te landen...)
Dat gebeurd nu al op een aantal trajecten waarover de reistijd ondanks dat er geen extra stops bijgekomen zijn een aantal minuten is toegenomen. Extra marge... Leuk dat je dan vaker optijd bent, maar je bent wel altijd langer onderweg... Het is maar wat je belangrijker vind.
De hoeveelheid spoor, materieel en geld zijn nu eenmaal beperkt.
Re: nieuwe dienstregeling
Je doet er dus maar een kwartier over? Dan is het toch niet zo erg om te staan?Ik heb de hele week 's- morgens nog geen zitplaats gehad. Nu weet ik wel dat je voor vervoer betaald maar je mag toch hopen dat bij een nieuwe dienstregeling ook voldoende zitplaatsen horen. Het betreft de trein van Weert naar Eindhoven en nu staan er al mensen als deze trein in Weert aankomt! Afgelopen week ook nog het "geluk" gehad dat er een technische storing was waardoor we er ipv een kwartier, een uur over gedaan hebben.
Ik heb er een hard hoofd in dat dit op korte termijn zal verbeteren!
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55
Re: nieuwe dienstregeling
Uiteraard kan ik een kwartier staan, maar zittend de krant lezen gaat een stuk makkelijker. Daar komt nog eens bij dat ik niet alleen op de wereld ben en dat dit dus betekend dat er van alle mensen die er in stappen niemand kan zitten, dus ook niet de mensen die niet zo lang kunnen blijven staan (en dat is niet altijd aan de buitenkant te zien).
Re: nieuwe dienstregeling
Mjah, voor die mensen waarbij je dat kunt zien zouden mensen die wel kunnen staan op moeten staan lijkt me. (Helaas gebeurd dat niet altijd) en de mensen waarbij je dat niet kunt zien kunnen daar netjes naar vragen. Mijn ervaring is dat daar meestal prima rekening mee gehouden wordt.
Vaak kun je als je reis langer wordt ook wel een deel van de reis zitten. Je hebt als voordeel op mensen die net instappen dat jij al in de trein bent en dus eerder bij de lege plekken bent
Wanneer het echt haringen in een ton wordt, is het natuurlijk wel nodig om extra materieel in te zetten, maar zolang het om kleine afstanden staan gaat, lijkt het me belangrijker om het geld in te zetten voor veiligheid, frequentie en informatie.
Vaak kun je als je reis langer wordt ook wel een deel van de reis zitten. Je hebt als voordeel op mensen die net instappen dat jij al in de trein bent en dus eerder bij de lege plekken bent
Wanneer het echt haringen in een ton wordt, is het natuurlijk wel nodig om extra materieel in te zetten, maar zolang het om kleine afstanden staan gaat, lijkt het me belangrijker om het geld in te zetten voor veiligheid, frequentie en informatie.