LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 dec 2016 08:42
Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Ik heb een dalurenabonnement en was er blij mee. OP 10 januari veranderde de NS de dienstregeling. Daarvoor stapte ik op een NS-trein in Hoensbroek om 6:21 met overstap in Sittard op weg naar Amsterdam (dus keurig in de daluren). Idem voor een rit terug naar huis (instappen in Amsterdam in de daluur maar overstappen in Sittard buiten de daluren). Tegenwoordig moet ik om 6:20 op een trein van Arriva (dalurentarief) omdat de NS aan Arriva deze concessie voor de stoptrein gaf maar overstappen op een NS-trein in Sittard (17 minuten later en dus buiten dalurentarief). Door geen eigen schuld moet ik nu delen - en soms het grootste deel - van mijn rit buiten de daluren maken!
Met andere woorden, mijn dalurenabonnement is nauwelijks wat waard meer voor mij. Dat kan toch niet!
Met andere woorden, mijn dalurenabonnement is nauwelijks wat waard meer voor mij. Dat kan toch niet!
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2016 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Dan neem je toch een trein eerder?PaulKirschner schreef:Ik heb een dalurenabonnement en was er blij mee. OP 10 januari veranderde de NS de dienstregeling. Daarvoor stapte ik op een NS-trein in Hoensbroek om 6:21 met overstap in Sittard op weg naar Amsterdam (dus keurig in de daluren). Idem voor een rit terug naar huis (instappen in Amsterdam in de daluur maar overstappen in Sittard buiten de daluren). Tegenwoordig moet ik om 6:20 op een trein van Arriva (dalurentarief) omdat de NS aan Arriva deze concessie voor de stoptrein gaf maar overstappen op een NS-trein in Sittard (17 minuten later en dus buiten dalurentarief). Door geen eigen schuld moet ik nu delen - en soms het grootste deel - van mijn rit buiten de daluren maken!
Met andere woorden, mijn dalurenabonnement is nauwelijks wat waard meer voor mij. Dat kan toch niet!
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
De nieuwe dienstregeling ging in op 11 december.
De consessie voor de stoptreinen in Limburg is NIET door NS aan Arriva gegeven, maar door de provincie aan Arriva gegund, dat is iets compleet anders.
Verder, wil je toch goedkoop reizen, neem een trein eerder, waarbij het reistraject bij NS begint in het daluur.
Terugrit blijft het grootste deel dalurentarief (waarbij je eigenlijk reist in de spitsuren) !
De consessie voor de stoptreinen in Limburg is NIET door NS aan Arriva gegeven, maar door de provincie aan Arriva gegund, dat is iets compleet anders.
Verder, wil je toch goedkoop reizen, neem een trein eerder, waarbij het reistraject bij NS begint in het daluur.
Terugrit blijft het grootste deel dalurentarief (waarbij je eigenlijk reist in de spitsuren) !
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 dec 2016 08:42
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Ik wens jou het beste met om 5:50 te vertreken 'sochtends.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Vreemde reactie ! Maar je wilt (terecht overigens) goedkoop reizen, dan moet je ook aan de voorwaarden voldoen.PaulKirschner schreef:Ik wens jou het beste met om 5:50 te vertreken 'sochtends.
En het is wat voordeliger, omdat niet iedereen op de tijden aan het reizen is.
Overigens, maar geheel ontopic, ik werk meestal al rond die tijd
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Tegen die tijd heb ik er al een dik uur reistijd opzitten, voor 06:00h wil ik altijd Utrecht voorbij zijn. En dan ga ik nog wel met de eigen auto.PaulKirschner schreef:Ik wens jou het beste met om 5:50 te vertreken 'sochtends.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Inderdaad. Zo simpel is het. TS heeft in dit geval gewoon pech. En ja, dat kan dus wél.breien schreef:Het probleem is dat de NS zo veel klanten heeft dat men het niet iedereen perfect naar de zin kan maken. Bij een nieuwe dienstregeling zullen er altijd klanten zijn die er nadelen van ondervinden.
Helaas voor TS heeft de NS de dienstregeling geen rekening gehouden met zijn/ haar wensen
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Alleen heeft dit niets te maken met de dienstregeling maar met het feit dat de concessie van NS naar Arriva is gegaan.breien schreef:Het probleem is dat de NS zo veel klanten heeft dat men het niet iedereen perfect naar de zin kan maken. Bij een nieuwe dienstregeling zullen er altijd klanten zijn die er nadelen van ondervinden.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Dus? Voor Arriva geldt exact hetzelfde.joep873 schreef:Alleen heeft dit niets te maken met de dienstregeling maar met het feit dat de concessie van NS naar Arriva is gegaan.breien schreef:Het probleem is dat de NS zo veel klanten heeft dat men het niet iedereen perfect naar de zin kan maken. Bij een nieuwe dienstregeling zullen er altijd klanten zijn die er nadelen van ondervinden.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Qua dienstregeling is er vrijwel niets veranderd. Punt is dat de TS 's ochtends niet meer direct bij NS kan inchecken, maar nu eerst een stukje met Arriva moet reizen voor hij bij een NS-incheckpunt komt, en daar te laat is om daar nog korting te krijgen.Moneyman schreef:Dus? Voor Arriva geldt exact hetzelfde.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
En dus heeft het probleem van TS niets te maken met een gewijzigde dienstregeling van NS, zoals TS zelf in de topictitel en OP schrijft.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
De OP vermeldt een duidelijk onjuiste datum, maar geeft verder alleen aan dat het probleem tegelijk ontstaan is met het ingaan met de nieuwe NS-dienstregeling. Over de titel wordt vermeld Titel door Moderatie aangepast; geen idee wat er oorspronkelijk stond.Moneyman schreef:En dus heeft het probleem van TS niets te maken met een gewijzigde dienstregeling van NS, zoals TS zelf in de topictitel en OP schrijft.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
De verandering van vervoerder was tegelijk met ingang nieuwe dienstregeling.
Als TS het eerste deel van zijn reis bv met een bus aflegd en de rest van de reis per trein had deze hetzelfde probleem gehad. Ook dan checkt hij pas na einde daltijd in.
Zolang je nog niet bij Arriva kan inchecken en kan uitchecken bij NS blijft dit probleempje bestaan.
Als TS het eerste deel van zijn reis bv met een bus aflegd en de rest van de reis per trein had deze hetzelfde probleem gehad. Ook dan checkt hij pas na einde daltijd in.
Zolang je nog niet bij Arriva kan inchecken en kan uitchecken bij NS blijft dit probleempje bestaan.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Voor ik de kans had dichter bij huis te werken vertrok ik ook gewoon iedere ochtend om 05:20 hoor.PaulKirschner schreef:Ik wens jou het beste met om 5:50 te vertreken 'sochtends.
Als je niet eerder wil reizen kies je ervoor dus iets meer te betalen. Reis je in de spits? Dan reis je dus niet in daluren.
En anders neem je maar een trajectabonnement.
Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik zie het probleem niet.
-
- Berichten: 32779
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Ik heb ook wel een baan gehad dat ik al om 5.30 uur in de bus moest zitten. Niets mis mee. Het heeft ook wel een bepaalde charme, jij bent onderweg naar je werk, en je ziet geleidelijk aan in steeds meer huizen het licht branden. Je 'ziet' Nederland wakker worden.
Maar in jouw geval moet je dus een half uur eerder van huis, dat is wel een beetje overdreven ja, je moet toch iedere dag een half uur 'volmaken' zeg maar, je moet toch je tijd zien te vullen.
De frustratie en de klacht snap ik wel. Nu heb je alleen in de middag iets aan je voordeelabonnement.
Maar in jouw geval moet je dus een half uur eerder van huis, dat is wel een beetje overdreven ja, je moet toch iedere dag een half uur 'volmaken' zeg maar, je moet toch je tijd zien te vullen.
De frustratie en de klacht snap ik wel. Nu heb je alleen in de middag iets aan je voordeelabonnement.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Maar als TS een half uur eerder begint kan hij ook een half uur eerder naar huis.witte angora schreef:Ik heb ook wel een baan gehad dat ik al om 5.30 uur in de bus moest zitten. Niets mis mee. Het heeft ook wel een bepaalde charme, jij bent onderweg naar je werk, en je ziet geleidelijk aan in steeds meer huizen het licht branden. Je 'ziet' Nederland wakker worden.
Maar in jouw geval moet je dus een half uur eerder van huis, dat is wel een beetje overdreven ja, je moet toch iedere dag een half uur 'volmaken' zeg maar, je moet toch je tijd zien te vullen.
De frustratie en de klacht snap ik wel. Nu heb je alleen in de middag iets aan je voordeelabonnement.
Feit blijft dat TS ervoor kiest om in de spits te reizen en dit gezever dus om niets is.
Re: Nieuwe NS dienstregeling gevolgen voor dalurenabonnement
Eigenlijk is het eerder raar dat je voorheen voor een rit van tweeënhalf uur, waarbij je maar 10 minuten in de daluren reisde, voor de volledige rit maar het daltarief hoefde te betalen. En dat iemand die 'toevallig' in Sittard woont en daarom 20 minuten korter reist wel de volledige prijs moest betalen.
Ik denk dat je niet vreemd moet opkijken als het over een paar jaar zo wordt dat de 'overgang' van dal naar spitstarief ook wordt doorberekend als die overgang onderweg plaatsvindt.
Maar voorlopig zit er niets anders op dan die 10 euro per dag extra te betalen. Gelukkig hoef je niet iedere dag deze rit te maken en heb je voor de terugreis nog wel het grootste deel van de reis korting. Dus je kortingskaart heeft nog wel zin voor de helft van de ritten.
Ik denk dat je niet vreemd moet opkijken als het over een paar jaar zo wordt dat de 'overgang' van dal naar spitstarief ook wordt doorberekend als die overgang onderweg plaatsvindt.
Maar voorlopig zit er niets anders op dan die 10 euro per dag extra te betalen. Gelukkig hoef je niet iedere dag deze rit te maken en heb je voor de terugreis nog wel het grootste deel van de reis korting. Dus je kortingskaart heeft nog wel zin voor de helft van de ritten.