LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe voordeelurenkaart NS met chip al in de -/- ??????????

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jeanne-veghel

Nieuwe voordeelurenkaart NS met chip al in de -/- ??????????

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Er werd in mijn gezin een voordeelurenkaart aangeschaft en toen de chip voor de 1e keer moest worden opgeladen gaf het opgevraagde saldo al -/- aan,
zonder dat er ook maar 1 meter was gereisd.
Men heeft hem opgeladen en het min bedrag was gelijk afgetrokken van het opgeladen saldo.
Mailen naar de NS heeft ook geen zin, want dan krijg je na ca. 8 dagen een mail
dat je het reispatroon moet opvragen en dan kan je zien of het klopt?????
Welk reispatroon???????????? Er was nog nooit gereisd met de kaart en hij werd
voor de 1e keer opgeladen OM te kunnen reizen.
Weer een mail teruggestuurd, maar helaas verkiest de NS om gewoon niet hierop
te antwoorden. Leuke ervaring weer voor mijn dochter.
Er is een uitgeprinte bon waarop begin saldo en eindsaldo staat .
Bewijs genoeg en dat is opgestuurd naar de NS. Helaas............................ :(

Als de NS dit bij elke klant doet en de klanten bemerken het niet dan is het KASSA!!!!! voor de Nederlandse Spoorwegen
Is trouwens een ander programma. Sorrij.

florijn

Re: Nieuwe voordeelurenkaart NS met chip al in de -/- ??????????

Ongelezen bericht door florijn »

Op mijn voordeelurenkaart staat ook een negatief saldo, zonder dat ik 'm heb gebruikt.

De reden heb ik kunnen achterhalen: de OV-chip zit al ruim 2 jaar op mijn voordeelurenkaart. Bij het gebruik van de GVB-ovchip in Amsterdam is de voordeelurenkaart twee keer te dicht bij een incheckpoortje gekomen zonder dat ik het besefte dat dit effect zou hebben op de chip in de voordeelurenkaart (dacht dat die nog niet werkte).

Waarom ik nu mijn voordeelurenkaart nog moet activeren begrijp ik trouwens niet. Maar zodra ik 'm daadwerkelijk wil gebruiken heb ik hetzelfde probleem: eerst het negatieve saldo wegwerken. Of ellenlange discussies met NS "klantenservice" aangaan.

jeanne-veghel

Stel, je wil hem voor de 1e keer gebruiken en er staat geen saldo op, reageert hij dan toch en schrijft af in de -/-?????????????
Als ze dus te dicht bij zo'n poortje komt kan er elke keer iets worden afgeschreven? Maar je moet hem toch voor zo'n oog houden of zo?
Dat dit dan zomaar kan. Maar ik blijf het nog steeds niet netjes vinden dat ze niet willen antwoorden op mijn verdere vragen.
Ik vind trouwens wel, als je verhaal klopt dat ze daar iets aan moeten doen toch?? Ook dacht ik dat zo'n kaart niet in de -/- kon staan.

jeanne-veghel

Heb gisterenavond een mail van de klantendienst ns ontvangen eindelijk!!!!
Ze excuseren zich voor de late reactie, maar eigenlijk komt het er op neer,
dat ze hetzelfde antwoord geven als Florijn.
Dus dat is opgelost, was het eigenlijk al toen Florijn antwoordde.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het gevaar van iemand wegbrengen en langs de paal lopen en wel in maar niet uit scannen is groter dan vele denken en leerlingen van 17 jaar testen deze uit...
Sommige kaarten kun je tot 25 cm afstand scannen.....
Dus zowel in als uit scannen tot 25 cm is mogelijk en die waarschuwing ontbreekt op elk bord!
Vooral mensen met meerdere kaarten zouden zo dus dubbel kunnen betalen omdat ze straks op 2 kaarten tegelijk reizen zonder dat ze het zien!

Er zijn hoesjes die kaarten afschermen, want ook bepaalde alarm poortjes in winkels wilde vroeger dit soort kaarten ook wel eens zien!
Mijn bedrijf gebruikt ze voor toegangscontrole zonder sleutels en alleen de afdeling waar je mag komen gaat de deur open!

jeanne-veghel

Ik weet niet of het zin heeft de NS hierop te wijzen en ze aan te sporen die borden te plaatsen, want eigenlijk zijn ze hier allang mee bekend en doen ze er gewoon niets aan. Zal er over nadenken om alsnog een brief te schrijven, maar denk dat ik me die moeite kan besparen. :(

Gesloten