LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS abonnement beëindigen kost geld / Wet van Dam?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
thhomas
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2015 17:54

NS abonnement beëindigen kost geld / Wet van Dam?

Ongelezen bericht door thhomas »

De NS verplicht mij om langs een kaartautomaat te gaan, voor het beëindigen van mijn abonnement. Als ik dit niet doe, wordt mijn 'beëindigde abonnement' alsnog verlengd (50 euro).

Omdat ik tijdelijk in het buitenland verblijf kan ik niet langs een kaartautomaat. Ze adviseren me om de kaart te blokkeren (door op de site aan te geven dat de kaart kwijt is of gestolen :? ). In dat geval wordt het abonnement wel beëindigd, maar is mijn kaart ook direct niet meer bruikbaar. Dat kost me de waarde van de kaart à 7,50 + het geld dat er nog op staat.

Mogen ze bij de NS wel dit soort eisen stellen? Ze verwijzen naar hun kleine letters in de voorwaarde, maar dat is toch in strijd met de Wet van Dam? (Als u een abonnement online hebt afgesloten, mag u hem ook online beëindigen.)

Ik moet nota bene kosten gaan maken voor het beëindigen van mijn abonnement… of dan toch maar het abonnement nemen…

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NS abonnement beëindigen kost geld / Wet van Dam?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het aangeven dat je wilt opzeggen kan ook online. Maar net als dat je het abonnement bij de automaat hebt moeten activeren, moet het daar ook worden gestopt. Dat heb je bij veel meer abonnementen, dat je de 'technische hulpmiddelen' zelf nog moet inleveren oid.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: NS abonnement beëindigen kost geld / Wet van Dam?

Ongelezen bericht door eleven »

De NS verplicht mij om langs een kaartautomaat te gaan, voor het beëindigen van mijn abonnement. Als ik dit niet doe, wordt mijn 'beëindigde abonnement' alsnog verlengd (50 euro).
Beëindigen kan via telefoon, je moet alleen je opzegging aan de automaat ophalen.

Is er geen mogelijkheid, dat je de kaart naar een kennis of familie stuurt, die dan langs de automaat gaat, naar dat jij het via telefoon opgezegd heeft?
Trouwens, als de kaart als verloren /kwijt opgegeven is, krijg je het restant van het geld op je rekening gestort, dus alleen de € 7,50 van de kaart niet.


Afbeelding

stofzuigertje

Re: NS abonnement beëindigen kost geld / Wet van Dam?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U mag iemand anders in NL naar het station sturen want er is geen controle wie jou kaart erlangs haalde...

Elke vriend of familie mag dit doen dus waar is jou kaart?
Aangetekend opsturen als in jou zak en dat is voldoende.....

Gesloten