LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS Altijd Vrij jaarabonnement opzeggen - iemand ervaring?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Rajo

NS Altijd Vrij jaarabonnement opzeggen - iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Rajo »

Hallo,

Voor mijn werk heb ik een Altijd Vrij abonnement afgesloten bij de NS.
- Een jaarabonnement, want dan betaal je minder (iets van 295 per maand)
- Zelf afgesloten, ipv mijn werkgever laten afsluiten, want die nam niet echt initiatief en ik kon reiskosten declareren.

Omdat het werk tegenviel heb ik na 4 mnd ontslag genomen. Gevolg: ik zit met een jaarabonnement in mijn maag.

NS gevraagd dit abonnement op te zeggen, maar dat kunnen/willen ze niet doen, want het is een jaarabonnement.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een manier om zo'n abonnement alsnog opgezegd te krijgen?

Ben benieuwd!

Chocomelk

Re: NS Altijd Vrij jaarabonnement opzeggen - iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen idee maar ben bang dat je er aan vast zit voor een jaar.

Eva369

Ongelezen bericht door Eva369 »

het eerste jaar zit je er voor een jaar aan vast. ik geloof dat het daarna per maand opzegbaar is. maar ik zou de voorwaarden even doorlezen die je hebt gekregen toen je het abonnement aan ging.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Sage.

Ongelezen bericht door Sage. »

Helaas pindakaas. Als je een jaarcontract tekent zul je die inderdaad uit moeten zitten.
Pindakaaspotje schreef:Dat je er dan na 4 maanden geen gebruik meer van gaat amken is niet het probleem van de NS.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Rajo,

formeel gezien zou de NS kunnen stellen "eerste jaar, dus uitdienen".

Wat ik zou doen is toch een bericht (post/mail/fax) naar de NS sturen met daarin de uitleg (Had kaart voor werk, maar functie bestaat niet meer).
Vraag of het mogelijk is om alsnog op te zeggen.

Ga er wel van uit dat het antwoord nee is, maar niet geschoten is zowiezo mis.

Aan de andere kant - qua werk - voor elke volgende werkgever heb je een en ander al geregeld, is wel zo makkelijk,..

Succes.

Rajo

Hoi,
Dank jullie voor de reacties, heb inderdaad maar een brief gestuurd met uitleg van de situatie. Daarin ook voorgesteld om het abonnement z.s.m. stop te zetten, maar dat ik wel snap dat een jaarabonnement ook voor een jaar bedoeld is. Daarom ben ik bereid het verschil tussen dit voordeligere jaarabonnement en het duurdere per maand opzegbare abonnement te betalen.
Ben benieuwd naar de reactie van NS!

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als ze het doen, zullen ze het doen uit coulance.. wat mij betreft onterecht.

Waarom onterecht?? als ze het doen is het netjes.

Rajo

Pindakaaspotje schreef:Als ze het doen, zullen ze het doen uit coulance.. wat mij betreft onterecht.
Situatie inderdaad uitgelegd, ze hoeven het inderdaad niet te doen, en lijken op dit moment ook niet coulant te willen zijn. Mooi balen dus!

slootwater

Ongelezen bericht door slootwater »

Ik stond op het punt een Altijd Vrij abonnement af te sluiten als vervanging van mijn NS-jaarabonnement, maar ik wacht er nog even mee.

Een Altijd Vrij jaarabonnement kost 295 euro per maand = 3540 euro per jaar.
Een Altijd Vrij maandabonnement kost 364 euro per maand (nu tijdelijk 350 euro) = 4368 euro per jaar
Een verschil van 828 euro!!!

Voorheen kon je een jaarabonnement na 3 maanden nog per maand opzeggen met restitutie van het teveel betaalde bedrag. Met de huidige abonnementen kan dat in het eerste jaar niet meer. Als je -net als ik- altijd op projectbasis werkt in verschillende delen van het land, waardoor je soms hele periodes onvoorzien geen gebruik maakt van je NS abonnement, is het voor een jaar vastzitten aan een abonnement geen optie.

Veel mensen die een Altijd Vrij abonnement voor hun werk aan willen schaffen -en ik neem aan dat dat de grootste groep is- zullen daardoor voor veilig kiezen of genoodzaakt zijn hun abonnement per maand te gaan betalen, waardoor het abonnement hen effectief 828!!! euro per jaar meer gaat kosten.

In mijn ogen is deze verandering van de voorwaarden daarmee een verkapte tariefstijging. 780 euro extra betalen voor 12 overschrijvingen per jaar in plaats van 1 is volgens mij geen goede weerspiegeling van de door NS gemaakte kosten.

Gesloten