LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS bij-abonnement verlengen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
mariekecv3

NS bij-abonnement verlengen

Ongelezen bericht door mariekecv3 »

Ik heb al jaren een NS-abonnement. En eens in de zoveel tijd gaat het mis. Met name op het moment dat het automatisch verlengd wordt. Zo ook dit jaar. Ik heb bij mijn NS-jaarkaart een bij-abonnement voor mijn partner. In december ontvang ik een brief dat mijn abonnement automatisch wordt verlengd maar dat ik het bij-abonnement moet verlengen voor 25/1/13 de verlengingsdatum van mijn contract. Vandaag log ik dus in op mijn ns.nl om dat te doen.
Nu blijkt dat ik het pas vanaf 24/2/14 kan laten ingaan. Ik had dus een maand voor het verlopen van mijn eigen abonnement dit bij-abonnement moeten verlengen. Maar dat staat dus niet in de communicatie van de NS. De klantenservice vindt het vervelend maar kan niets doen, ik moet maar een maand kaartjes kopen. Dat wordt dus een kostenpost van 400 euro ipv de 42 euro van het bij-abonnement. Ik kan niet verder geholpen worden en niet worden teruggebeld. Ze geven de klacht door en dan krijg ik een schriftelijke reactie. Duurt wel minimaal 5 werkdagen. Ik kan ook een brief schrijven en dan krijg ik binnen 2 weken antwoord.
Omdat de NS niet goed communiceert kan ik dus extra gaan betalen?
De klantenservice daar kan dus eigenlijk nooit iets voor je doen. (Toen ik vorig jaar een abonnement wilde omzetten, kreeg ik een advies mijn oude abonnement te eindigen en vervolgens de nieuwe aan te vragen. Dat bleek fout advies te zijn, waardoor ik 4 weken moest wachten om nieuwe te laten ingaan. Kon men ook niets meer aan doen. Foutje, ik draaide op voor de kosten). En dan is er ook nog iets met het FYRA-abonnement. Maar dat wordt een nieuw topic.

dhc

Re: NS bij-abonnement verlengen

Ongelezen bericht door dhc »

Wilt u alleen uw hart luchten of had u nog een vraag...?

mariekecv3

nou, ik ben vooral benieuwd of meer mensen dit hebben en wat die er aan hebben gedaan. Ik heb toevallig een nummer van het hoofdkantoor, dus trek daar maar weer aan de bel, maar hoe met de mensen die dat nummer niet hebben en dus tegen zo'n muur aanlopen. Vind het weinig met service te maken hebben. Noem het dan Klantenafwimpeldienst.

dhc

Denk niet dat men je kan helpen, met verzoekjes om ervaringen te delen gebeurt niet zo veel.. HK van NS gaat ook niets voor je doen, daar is de klantenservice voor.
En dat verlengen zal vast wel ergens staan. Erg vervelend dat bedrijven altijd het verwijt krijgen niet te communiceren, maar als klant mag je kennelijk de domoor uithangen?

Enne...werk niet voor de NS voor je met dat verhaal komt...

mariekecv3

de vorige keer hielp dat belletje naar het Hoofdkantoor uitstekend. Toen was het in 5 minuten geregeld. En ik mocht altijd terugbellen als het weer eens iets voor zou vallen. Tot nu toe niet gedaan, maar lijkt me in dit geval wel weer eens nodig.

dhc

Nou , wens je oprecht veel succes.

mariekecv3

ik laat het nog wel weten.

Gesloten