LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS blijft slecht
NS blijft slecht
Schijnt de zon voor het eerst heel erg ====> NS heeft problemen met de railsen...
Beginnen de eerste blaadjes te vallen ====> NS heeft problemen met de railsen....
Hebben we plotseling nachtvorst=====> NS heeft problemen met de railsen (wissels) ....
Sneeuwt het voor de eerste keer=====> NS heeft problemen met het rijden........
Is het weer 1 januari=====> NS heeft GEEN MOEITE DE PRIJZEN TE VERHOGEN
Beginnen de eerste blaadjes te vallen ====> NS heeft problemen met de railsen....
Hebben we plotseling nachtvorst=====> NS heeft problemen met de railsen (wissels) ....
Sneeuwt het voor de eerste keer=====> NS heeft problemen met het rijden........
Is het weer 1 januari=====> NS heeft GEEN MOEITE DE PRIJZEN TE VERHOGEN
Re: NS blijft slecht
Sinds de NS door de overheid is losgelaten en geprivatiseerd is is het de ene ramp na de andere. Een paar bobos aan de top die zich verrijken en de reiziger laten stikken.
Mensen worden als vee vervoerd in veel te korte en te krappe treinen, bij elke regendruppel of blaadje die valt ligt heel NL op zijn gat en dan duurt het uren voor alles weer opgelost is. En enige medewerking is dan ver te zoeken? Nee hoor zoekt u zelf maar uit hoe u thuis komt, dat interesseert ons geen biet.
Mensen worden als vee vervoerd in veel te korte en te krappe treinen, bij elke regendruppel of blaadje die valt ligt heel NL op zijn gat en dan duurt het uren voor alles weer opgelost is. En enige medewerking is dan ver te zoeken? Nee hoor zoekt u zelf maar uit hoe u thuis komt, dat interesseert ons geen biet.
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: NS blijft slecht
Allemaal slap gereutel van lieden die niet verder kunnen denken dan hun eigen straatje. Het probleem bij NS komt gewoon door een te krappe dienst regeling die er is gekomen in het belang van de reiziger. Als er op een drukke weg iets gebeurt, dan komen er gelijk files en bij NS is dat niet anders. Als er een boom omwaait over het spoor, kan de NS daar niets aan doen, slaat de bliksem in waardoor systemen uitvallen, kan de NS niets aan doen, knapt de bovenleiding door storm, kan de Ns daar niets aan doen, valt de stroom uit, kan de NS daar niets aan doen en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik heb eens achter de schermen van NS een kijkje kunnen nemen en geloof mij, zij doen er alles aan in het belang van de reiziger. Maar gaat er ergens iets fout, dan loopt gelijk de dienstregeling in de war omdat wij in Nederland de drukst bereden trajecten van Europa hebben en daar is niets aan te veranderen tenzij het spoor wordt uitgebreid maar dat is een kwestie voor de overheid. Minder treinen en langere wachttijden zou enigszins een oplossing kunnen zijn, maar dat begrijpt de reiziger ook niet.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Re: NS blijft slecht
Ik weet niet of je gezien hebt hoeveel sneeuw er lag dit weekend, maar dat was echt achtelijk veel. In zo'n situatie heb ik er wel begrip voor dat de treinen niet rijden.... (en ik heb er net 3,5 uur over gedaan om van apeldoorn naar enschede te komen, dat duurt normaal 55 minuten)
Wat alleen wel jammer is, is het gebrek aan informatie. Geef desnoods aan wat er aan de hand is en dat er aan gewerkt wordt. Het is zo vervelend als het angstvallig stil blijft....
Wat alleen wel jammer is, is het gebrek aan informatie. Geef desnoods aan wat er aan de hand is en dat er aan gewerkt wordt. Het is zo vervelend als het angstvallig stil blijft....
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: NS blijft slecht
Ik ben dat collectief NS afzeiken ook meer dan zat.
In de Achterhoek bezwijken daken onder het gewicht van een pak sneeuw van 40 cm. Mag de NS dan ook even de tijd om de rails te ontdoen van al die sneeuw? Dank u.
In de Achterhoek bezwijken daken onder het gewicht van een pak sneeuw van 40 cm. Mag de NS dan ook even de tijd om de rails te ontdoen van al die sneeuw? Dank u.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55
Re: NS blijft slecht
Nee, de NS is nóóit verantwoordelijk voor het leed van reizigers...
begrijp dat nu eens. Dat goedpraten heeft helemaal geen zin, wij 'ellendigen' moeten het maar nemen zoals het is.
Misschien zit er toekomst voor je, bij de NS?! Lijkt me leeeeeuuuk!!!!
begrijp dat nu eens. Dat goedpraten heeft helemaal geen zin, wij 'ellendigen' moeten het maar nemen zoals het is.
Misschien zit er toekomst voor je, bij de NS?! Lijkt me leeeeeuuuk!!!!
Re: NS blijft slecht
Er zijn altijd mensen die hardnekkig in de goede zin van de NS blijven geloven. Ze worden vanzelf een keer wakker als ze stil staan midden in het weiland zonder enige vorm van informatie.
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: NS blijft slecht
Ja, dat doe ik zeker. Dat de NS soms ineens een trein stil zetten midden in een weiland, dat is normaal want dat vinden zij leuk! Er moet tenslotte wel wat variatie in zitten anders wordt het zo eentonig. Altijd als alles gesmeerd loopt hoort men niemand, maar als er een half uur vertraging om wat voor reden dan ook is, staat iedereen te klagen. Ik stel voor dat U als alternatief dan maar met de auto moet gaan en gewoon het file leed fluitend moet accepteren. Er zit erg veel techniek bij NS en er zijn zoveel factoren die mee spelen dat de kans op vertraging er gewoon is. Vergelijk ons systeem maar eens met dat van anderen, dan doen wij het echt niet zo slecht. Anders zou ik willen zeggen,"Kunt U het beter, doe het dan voor, dan doen wij het wel na!"
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Re: NS blijft slecht
.Er zijn altijd mensen die hardnekkig in de goede zin van de NS blijven geloven. Ze worden vanzelf een keer wakker als ze stil staan midden in het weiland zonder enige vorm van informatie
Hmmz, daar sla je een spijker op zijn bolletje: gebrek aan informatie. Vaak kan de NS er niet zoveel aan doen wanneer er een trein niet kan rijden. Dit weekend had niemand verwacht dat er in korte tijd zo onwijs veel sneeuw zou vallen en wanneer er dan her en der bomen op de rails vallen, zou ik de veiligheid ook voor laten gaan. De opvang van reizigers e.d. is uiteindelijk redelijk geregeld.
Waar de NS echter wel eens verandering in zou moeten aanbrengen is het gebrek aan informatie. Toevallig had ik vanochtend door een kapotte trein en een knappende boom 2,5 uur vertraging. De tijd die we in de trein doorbrachten, heerste er een lacherige, gelaten sfeer. Om de paar minuten riep de conducteur om wat er aan de hand was en wat de prognose was. Na een half uur moesten we allemaal de trein uit omdat die weer terug zou rijden naar het andere station. Op het perron was het koud en stil: niets geen informatie. De sfeer was daar veel geirriteerder dan in de trein: iedereen vroeg zich af wat er gebeurde en wat er stond te gebeuren en niemand kon deze vragen beantwoorden. Dat zou anders moeten...
En ja, dat ligt moeilijk door verschillende verantwoordelijkheden van prorail en NS, maar daar moeten ze dan maar wat aan veranderen.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55
Re: NS blijft slecht
Ik vind het anders maar moeilijk te begrijpen dat zomaar ineens de machinist is verdwenen uit het rooster,..terwijl de trein al 10 minuten klaar staat om te vertrekken.
Die logica gaat er bij mij gewoon echt niet in. En niet één keer, maar steeds weer.
Ga niet komen met waar mensen werken worden fouten gemaakt...
Ik heb een rijkelijke fantasie en begrip dat tot heel ver gaat, maar ergens houdt het gewoon op.
En het is gewoon k*t als je 2,5 uur stilstaat midden op een traject vanwege een TS, omgevallen boom, verkeerd geparkeerde auto, kapotte bovenleiding of metaalmoeheid rails. Ik heb bijna alles wel meegemaakt, zelfs tot een brand in de wagons aan toe...
Maar het gaat om hoe de NS ermee omgaat en daar klopt gewoon geen bal van. Niks infrastructuur. Dat moet gewoon in orde zijn, als standaard service. Dáár betaal je voor. En wanneer de NS standaard tariefverhoging invoert terwijl ze onderpresteren, is dat gewoon oneerlijk. Maar ja dan zit je al in de politiek.
Waarom rijdt de NS toch altijd achter de feiten aan??? Ze doen misschien wel hun best, maar het is gewoon niet goed genoeg. Genoeg werk dus...
Die logica gaat er bij mij gewoon echt niet in. En niet één keer, maar steeds weer.
Ga niet komen met waar mensen werken worden fouten gemaakt...
Ik heb een rijkelijke fantasie en begrip dat tot heel ver gaat, maar ergens houdt het gewoon op.
En het is gewoon k*t als je 2,5 uur stilstaat midden op een traject vanwege een TS, omgevallen boom, verkeerd geparkeerde auto, kapotte bovenleiding of metaalmoeheid rails. Ik heb bijna alles wel meegemaakt, zelfs tot een brand in de wagons aan toe...
Maar het gaat om hoe de NS ermee omgaat en daar klopt gewoon geen bal van. Niks infrastructuur. Dat moet gewoon in orde zijn, als standaard service. Dáár betaal je voor. En wanneer de NS standaard tariefverhoging invoert terwijl ze onderpresteren, is dat gewoon oneerlijk. Maar ja dan zit je al in de politiek.
Waarom rijdt de NS toch altijd achter de feiten aan??? Ze doen misschien wel hun best, maar het is gewoon niet goed genoeg. Genoeg werk dus...
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: NS blijft slecht
Dat de machinist zoek is heeft een oorzaak. Mijn buurman is zelf machinist en dan hoor je ook nog eens wat. Als hij bijvoorbeeld naar Utrecht moet met een intercity en bij het station Breukelen springt iemand van het perron, dan is hij wel een half uur te laat om daar over te stappen en de dienst naar Nijmegen te doen. En als iemand dan de opmerking maakt van je hebt zeker te lang aan de koffie gezeten, dan is hij echt in staat om iemand dood te schieten. Dit zijn dingen die een reiziger niet kan of wil begrijpen. Hij werkt lange diensten en dikwijls onder zware druk en dan zijn aanmerkingen aan het adres van de machinist zeer ongepast. Zelf heb ik geen binding met de NS maar ik ben iemand die wel het een en ander op technisch gebied voor NS heeft uitgevoerd. Toen begin jaren 60 een nieuw sein systeem in Utrecht in gebruik werd genomen, was daar een planning van één jaar aan vooraf gegaan. De werkzaamheden werden in een weekeind van Zaterdag op Zondag tussen 01.00 uur en 04.00 uur uitgevoerd omdat daar het trein verkeer voor moest worden stil gelegd. Het was op tijd klaar en om 04.00 uur reden de treinen weer! en dan mag je geen fouten gemaakt hebben. Infrastructuur is in handen van de overheid en daar kan je de NS ook niet op afrekenen. Wat naar mijn mening nooit had moeten gebeuren is het op splitsen van de verschillende onderdelen van het bedrijf. Alles onder één paraplu is voor een gecompliceert bedrijf als de NS naar mijn mening de beste oplossing.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Re: NS blijft slecht
Wat is een TS?En het is gewoon k*t als je 2,5 uur stilstaat midden op een traject vanwege een TS, omgevallen boom, verkeerd geparkeerde auto, kapotte bovenleiding of metaalmoeheid rails. Ik heb bijna alles wel meegemaakt, zelfs tot een brand in de wagons aan toe...
Alle andere oorzaken daar kan de NS natuurlijk niet zoveel aan doen... wat betreft het spoor zijn ze afhankelijk van prorail...
Zo'n machinist die kwijt is dat zal wel met het krappe rooster te maken hebben. Ze zetten natuurlijk niet op elk station een reservemachinist, dat kost teveel geld. En machinisten willen dat rondje om de kerk niet...
Nu wordt er wel veel op de NS geklaagd en ook veel over dingen waar zij niet direct wat aan kunnen doen (die splitsing prorail/NS is inderdaad ontzettend onhandig), maar tussen Almelo en Marienberg rijdt een treintje van Connexxion en die staat vaker stil dan dat ie rijdt: kappot materieel. Je zal ergens aan die lijn wonen, reken dan maar standaard op minimaal een half uur extra reistijd. Daar zou Connexxion wel iets aan kunnen doen: een fatsoenlijke trein kopen....
Re: NS blijft slecht
Machinisten en ander personeel zitten per definitie te lang aan de koffie. "Ach die trein kan wel even wachten, ik heb mijn koffie nog niet op" is wat ik letterlijk een keer gehoord heb hier op het station.En als iemand dan de opmerking maakt van je hebt zeker te lang aan de koffie gezeten, dan is hij echt in staat om iemand dood te schieten.
Niets ten nadele van de goede, maar het merendeel van het NS personeel maakt er een potje van. En als je dan wat durft te zeggen worden ze meteen agressief of verwijzen naar het hoofdkantoor in Utrecht. Nee, daar heb je veel aan op zo'n moment.
Re: NS blijft slecht
Laat hem dat svp niet doen, want dan wordt de vertraging nóg groter.En als iemand dan de opmerking maakt van je hebt zeker te lang aan de koffie gezeten, dan is hij echt in staat om iemand dood te schieten
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55
Re: NS blijft slecht
TS = Tentamen Suïcidale De nachtmerrie van elke machinist....
Re: NS blijft slecht
Dus, als er een lijk op de rails ligt moet de NS gewoon doorrijden anders wordt jij boos?En het is gewoon k*t als je 2,5 uur stilstaat midden op een traject vanwege een TS,, omgevallen boom, verkeerd geparkeerde auto, kapotte bovenleiding of metaalmoeheid rails
Omgevallen bomen, auto's. bovenleidingen en verbogen rails, je zou de NS op de blote knieen moeten danken dat ze daarvoor de treinen stil zetten, of zou je in de trein willen zitten die daarmee in aanraking komt.
80% is op tijd, dat is een geweldig percentage vergeleken met Engeland en een niet zo mooi percentage vergeleken met Duitsland.
Een mooi gemiddelde dus
groeten
Re: NS blijft slecht
In Japan rijdt nagenoeg 100 % op tijd en volgens mij is het daar nog drukker. Daar kan de NS ook een voorbeeld aan nemen.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55
Re: NS blijft slecht
Als je de prestaties van de NS vergelijkt met de omliggende landen, waar gaat het dan nog over? De NS rijdt niet in het buitenland maar hier.
En wederom presteert de NS onder maat. Ik vind dat de minister nog vriendelijk is. Ik wil geen 110% voor een kaartje betalen voor o.a. <80% prestatie.
Wat zal mijn baas wel niet zeggen als ik 'maar' voor 78% functioneer? Dan word ik er óf uitgeschopt óf ik krijg loonsverlaging.
Bij de NS werkt dat kennelijk omgekeerd. Ze doen hun best hoor, maar niet genoeg. En 'tuurlijk' kunnen ze er niks aan doen als er vanalles gebeurt waar zij buiten staan, immers heel Nederland lag plat door een sneeuwstorm.
Vreemd dat ze in Scandinavië toch gewoon rijden??? (om even het buitenland er weer bij te halen).
Nogmaals NS rijdt achter de feiten aan. Een oplossing ligt er niet zo 1, 2, 3...maar door alles maar aan de reizigers toe te spelen???
Be fair!! en realistisch.
En wederom presteert de NS onder maat. Ik vind dat de minister nog vriendelijk is. Ik wil geen 110% voor een kaartje betalen voor o.a. <80% prestatie.
Wat zal mijn baas wel niet zeggen als ik 'maar' voor 78% functioneer? Dan word ik er óf uitgeschopt óf ik krijg loonsverlaging.
Bij de NS werkt dat kennelijk omgekeerd. Ze doen hun best hoor, maar niet genoeg. En 'tuurlijk' kunnen ze er niks aan doen als er vanalles gebeurt waar zij buiten staan, immers heel Nederland lag plat door een sneeuwstorm.
Vreemd dat ze in Scandinavië toch gewoon rijden??? (om even het buitenland er weer bij te halen).
Nogmaals NS rijdt achter de feiten aan. Een oplossing ligt er niet zo 1, 2, 3...maar door alles maar aan de reizigers toe te spelen???
Be fair!! en realistisch.
Re: NS blijft slecht
O.k., omdat je het zo vriendelijk vraagt.Be fair!! en realistisch
De treinen zullen in Nederland nooit 100% op tijd rijden, daar is de infrastructuur niet op gemaakt, er zijn veel teveel gelijkvloerse kruisingen met het overige verkeer, er zijn veel teveel koeien en andere dieren die wel eens op het spoor staan, we hebben ongeloofelijk veel bomen langs het spoor, het weer werkt niet altijd mee en techniek op zo'n enorme schaal is nou eenmaal van nature instabiel.
Bussen, boten en vliegtuigen zullen ook nooit voor 100% op tijd vertrekken door verschillende oorzaken
Met de auto heb je ook geen garantie dat je ergens op tijd zal zijn door weersomstandigheden, files, ongevallen of falende techniek
De problemen van het spoor zijn misschien wel voor 90% op te lossen door het spoor helemaal af te schermen van het overig verkeer en de natuur maar ja, enorme betonnen bakken door het hele land willen we ook niet.
Dat in aanmerking nemende blijft er weinig meer over dan ons verwachtingspatroon aan te passen aan de werkelijkheid.
Er is de laatste jaren in onze maatschappij ook een "tijd-obsessie" ontstaan, misschien moeten we ook wat losser en makkelijker worden.
Beiden doen zou het leven een stuk aangenamer maken.
Dat is realistisch en fair voor jezelf en voor de conducteurs en machinisten.
groeten
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29
Re: NS blijft slecht
Bijna Alle Europese landen scoren op puntcualiteit beter dan de NS, Zelfs in spanje Godbeterd, rijden 95 % van de treinen gewoon op tijd... Spanje, dat was tot voor kort bijna een derde wereldland!!!