Mijn vriendin moest laatst naar Schiphol. Dus ik denk ik breng haar.
Vol goede moed 2 NS kaartjes gekocht; 1x enkele reis, 1x dagretour (Geleen-Oost -- Schiphol) Totale kosten: E63,40 meer dan een volle tank benzine.
NS's geweldige service bestaat uit het sluiten van alle loketten. Dus de kaartjes zijn gekocht via een automaat.
Nog geen minuut na het kopen van de kaartjes komt het volgende bericht: Door een wisselstoring reden er geen treinen tussen Heerlen en Nuth. En door een ongeluk reden geen treinen tussen Eindhoven en Weert. Dikke pech dus, geen trein. Vertraging meer dan een uur per traject. Twee keer vertraging dus meer dan 2uur vertraging in totaal.
Het vliegtuig wacht niet op de trein, dus wat rest? Op advies van de NS-info(!!!) dan maar met de auto naar schiphol.
De treintickets zijn niet gebruikt, maar wel betaald. Dus ik wil graag mijn geld terug. De NS stelt echter dat maar een gedeelte van de kosten (1/2 dagretour) vergoed wordt.
Mag dit? Hoe kan ik het retour ticket nou gebruiken als ik niet op de plaats van bestemming kan komen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS: Geld Terug
Re: NS: Geld Terug
Ik weet niet waar je vriendin heen moest maar op de schipholsite:
Je vliegtuig zou dus nog niet wegkunnen zijn.
Tevens staat op de schiphol site dat
als je 1 uur vertraging had, had je nog 1 uur reps. 2 uur op schiphol.Wij bevelen de volgende inchecktijden voor uw vlucht aan:
* twee uur voor vertrek als u naar een Europese bestemming vliegt
* drie uur voor vertrek als u naar een bestemming buiten Europa vliegt
Je vliegtuig zou dus nog niet wegkunnen zijn.
Tevens staat op de schiphol site dat
Mijn topo is niet heel goed maar volgens mij ligt Geleen-Oost dicht bij Maastricht(en zelfs nog dichterbij schiphol!!)Gemiddelde reisafstanden van/naar Schiphol
...
Maastricht 2:41
...
De NS vergoed inderdaad altijd maar de helft omdat je eventueel wel de terugreis met de trein had kunnen nemen. dat je dat niet gedaan hebt omdat je met de auto was doet verder niet ter zake.De treintickets zijn niet gebruikt, maar wel betaald. Dus ik wil graag mijn geld terug. De NS stelt echter dat maar een gedeelte van de kosten (1/2 dagretour) vergoed wordt.
Mag dit? Hoe kan ik het retour ticket nou gebruiken als ik niet op de plaats van bestemming kan komen?
De NS gaat er van uit dat je wél op de plaats van bestemming kon komen.Mag dit? Hoe kan ik het retour ticket nou gebruiken als ik niet op de plaats van bestemming kan komen?
Alleen zat daar en vertraging aan vast van ongeveer 2 uur.
Op de site van de NS staat het volgende:
Vraag: Wat houdt de regeling 'Geld terug bij Vertraging' in?
Antwoord:
Reizigers met een NS-vervoerbewijs komen bij vertraging in aanmerking voor compensatie van de vervoerskosten. Als u door een vertraging 30 tot 59 minuten te laat aankomt op uw bestemmingsstation, kunnen we 50% van het bedrag van een enkele reis of 25% van het bedrag van een retour terugbetalen. Bij meer dan 60 minuten vertraging kunnen we 100% van het bedrag van een enkele reis vergoeden of 50% van het bedrag van een retour. Voor houders van een NS-/OV-jaar(traject)kaart, Maandtraject-/netkaart en de OV-studentenkaart geldt een andere berekening. Bedragen onder de 2,20 euro betalen we niet uit.
De regeling geldt niet bij aangekondigde werkzaamheden en extreme overmachtsituaties, zoals een extreme storm, aardbevingen of oorlog.
Doe er je voordeel mee.