LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS-HighSpeed adverteert Dusseldorf

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
JKME

NS-HighSpeed adverteert Dusseldorf

Ongelezen bericht door JKME »

NS Highspeed adverteert op Internet met reis naar Dusseldorf-Airport 19 Euro (vanaf prijs en vanuit NL). Werkelijkheid is anders: vanaf Roermond kost een retour volgens de boekingssite 102 euro (!) en rij je via Nijmegen, Arnhem in meer dan drie uur naar de luchthaven, terwijl je verwacht bij Venlo de grens over te steken. Wij gaan toch maar met de auto, 40 minuten en een fractie van de NS Highspeed prijs en voor de 100 Euro vliegen wij beiden heen en weer naar Rome.

arnoo

Re: NS-HighSpeed adverteert Dusseldorf

Ongelezen bericht door arnoo »

wat wil je nou hiermee zeggen? Dat NShispeed geen aanbieding heeft of dat u gunstiger woont dan andere mensen en dus maar 40 min met de auto van Duesseldorf zit. Iedereen die 40 min. met de auto van DUSAP zit die pakt natuurlijk niet de trein.

Die aanbieding is er wel maar dan alleen op bepaalde momenten en als u reist via Utrecht Centraal. Gaat u vanaf Venlo met de trein dan betaald u pakweg 21 Euro voor een enkele reis 2e klas..

JKME

Ongelezen bericht door JKME »

Wat ik hiermee wil zeggen is:
1. dat de reclame van NS HiSpeed in mijn opinie misleidend is
2. dat de NS voorgestelde route (via Arnhem) een grote omweg is
3. dat je vanuit Roermond (ruim 50.000 inwoners) eigenlijk niet met OV naar Duesseldorf kan reizen, anders dan via bijvoorbeeld Venlo. Een busverbinding is niet voorhanden.
Niet iedereen heeft de beschikking over een auto.
Ruim 1,2 miljoen Nederlanders reizen vanaf Duesseldorf Airport met een goede OV verbinding (=kortste afstand en goede prijs/prestatie) nemen meer Nederlanders de trein in plaats van auto.

Jerade

Ongelezen bericht door Jerade »

JKME schreef:Wat ik hiermee wil zeggen is:
1. dat de reclame van NS HiSpeed in mijn opinie misleidend is
2. dat de NS voorgestelde route (via Arnhem) een grote omweg is
3. dat je vanuit Roermond (ruim 50.000 inwoners) eigenlijk niet met OV naar Duesseldorf kan reizen, anders dan via bijvoorbeeld Venlo. Een busverbinding is niet voorhanden.
Niet iedereen heeft de beschikking over een auto.
Ruim 1,2 miljoen Nederlanders reizen vanaf Duesseldorf Airport met een goede OV verbinding (=kortste afstand en goede prijs/prestatie) nemen meer Nederlanders de trein in plaats van auto.
De reclame van NS HiSpeed is niet misleidend. Er staat vanaf voor de prijs. Voor Limburgers en Brabanders is de route via Venlo goedkoper men reist niet met een ICE of IC maar met een "Regional-Express" dus lokaal vervoer binnen Nordrhein-Westfalen. En rijden er geen treinen meer tussen Roermond en Venlo?

Goede tip. www.bahn.de Kan je ook nog geld schelen.

Gesloten