LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS HISPEED blijkt NS SLOWSPEED

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
cork

NS HISPEED blijkt NS SLOWSPEED

Ongelezen bericht door cork »

Dag helden,

enige tijd terug ben ik op wintersport gegaan en had daarbij gekozen voor een tripje met de NS hispeed. Netjes geboekt en netjes betaald; ik zou vanaf Anrhem naar Wörgl reizen en vice versa.

Aangekomen op het station in Arhem vertelde men bij het ophalen van de tickets al dat ze benieuwd waren of de trein wel op tijd zou rijden, want de ICE kon niet zo goed tegen de kou :shock: Het idd misschien wel 3 graden......

Idd was er wat vertraging, er kwam namelijk helemaal geen ICE, maar een doodleuke blauwgele NS trein. Ons werd verteld dat deze ons naar Duitsland zou brengen, waar een Duitse trein klaar zou staan om ons naar een groot station te brengen en dat we dan verder moesten met het reguliere treinaanbod. Geen ICE dus !!!

Toch maar ingestapt en in Duitsland net over de grens weer uitgestapt. Vijf minuten later geen Duitse trein, uur later geen Duitse trein en vervolgens is deze ook nooit gekomen, want hij was teruggeroepen.
Stonden we met 200 man gerieflijk in de sneeuw op één van de lelijkste stations die ik ooi gezien heb. Niet voorzien van een toilet of een koffiebar en heerlijk nauwelijks beschut tegen de vrieskou die ook de ICE had laten vellen.

Zo'n twee uur later kwam de volgende ICE aan op dat station en daar mochten we dan weer instappen. Vervolgens ging het allemaal wel redelijk en kwam ik met dik 2 uur vertraging aan in Wörgl.

Misschien zijn er mensen die denken, wel ja je kunt overal wel over zeuren maar het grootste probleem is het boekingssysteem van de ICE. Je boekt namelijk een stoel en als je trein niet rijdt en je vervolgens uiteindelijk moet wachten op de volgende is de kans groot dat die stoel bezet is. Dat betekent dus dat je heerlijk mag staan met ruim 200 km/uur.

Maarrrrr nu komt het:

Ik ben op zoek gegaan naar compensatieregelingen en die bestaan. Ik kan 20% van het ticketbedrag terugkrijgen bij vertragingen van meer dan een uur. Deze 20% wordt dan betaald in NS HISPEED TEGOEDBONNEN !!!!! :roll:

Naast dat ik 20% nogal weinig vind (daarvoor wordt mij namelijk een zitplaats beloofd en GEEN staplaats) zit ik namelijk helemaal niet te wachten op tegoedbonnen !!! Moet ik weer in die ellendige trein !!!
Ik wil gewoon keiharde cash terug, dat heb ik immers ook betaald aan hun.

Is dat mogelijk en zo ja hoe ?!

Alvast bedankt voor jullie moeite

sara2009

Re: NS HISPEED blijkt NS SLOWSPEED

Ongelezen bericht door sara2009 »

Hoi,
Nou, ik heb dus ook precies hetzelfde probleem!! Mij is dus ook beloofd dat ik een tegoedbon krijg. Ik ben benieuwd of iemand ons een antwoord kan geven, want ben niet van plan om die tegoed bonnen aan te nemen! :roll:

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Lijkt me toch dat een vergoeding in keiharde euro`s op zijn plaats is.

Die reizen per ICE zijn nou niet bepaald goedkoop. Je mag er dan ook wat van verwachten en als blijkt dat o.a. de NS de verwachting niet rond kunnen maken is dat toch zuuur.

Stekeldier

Ongelezen bericht door Stekeldier »

Het is ook zeer raadzaam om, als u met de trein van Hispeed reist... het treinnummer te noteren in uw agenda, en de doorkosttijden te noteren van diverse stations.

Beschikt u over een Iphone en de applicatie "Trein".. dan raad ik u aan om op het volgende stopstation vn uw trein de vertrektijd op te vrgen. Indien u vertraging heeft, dan staad dit bij de vertrektijd als "Vertraging xx Minuten, of +xx minuten. Deze gegevens kunt u als het goed is ook per mail versturen naar uw eigen mailacount. Zo heeft u keihard bewijs van de vertraging die voor uw trein gemeten is.

Groet,
stekeldier

Gesloten