LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ns hispeed. site en medewerkers
-
ns hispeed. site en medewerkers
Normaal rijdt er een intercity van Amsterdam naar Brussel. Deze zou per 9 december overgenomen worden door Fyra. Nu kom ik vandaag tot de ontdekking dat deze trein wegens omstandigheden vanaf die datum niet kan rijden. Er is ook geen duidelijkheid wanneer deze wel zou kunnen rijden. Dus ik als reiziger ben verplicht dan de Thalys te nemen. Normaal met de intercity betaalde ik 54 euro, met de fyra zou ik iets van 84 euro moeten betalen voor een retour. Aangezien deze Fyra niet rijdt en dus met de Thalys moet. Zal een retour mij 144 euro gaan kosten. En dat alleen voor een weekend. Ze halen zelfs de voordelen weg van een weekend retour, of jongeren ticket. Zegt een man van Ns hispeed klantenservice ook heel vrolijk dat ik dan maar maanden van te voren trein kaarten moet bestellen, doordat er misschien voordeliger gerezen kan worden. Nou het is deze maand nog November, voor februari betaal ik gewoon hetzelfde. Op de site staat ook bii uitleg over de Fyra helemaal niks dat ie dan nog niet zou rijden. Wel een kopje met de trein tijden kunt u vinden bij de actuele reisinformatie. Als ik bij dit kijk, staat er gewoon dat er in januari bijv. wel gerezen word met Fyra. Wat dus helemaal niet het geval is. Okee de Thalys heeft een hogere snelheid, dus eerder op plaats van bestemming. Dat intresseert niet iedereen of ze nou half uur korter of langer onderweg zijn. Tenminste mij niet. Anders was ik wel eerder met de snellere trein gegaan.
Re: ns hispeed. site en medewerkers
Hallo,
Het klopt inderdaad dat Fyra de dienstregeling Amsterdam - Brussel overneemt, vanaf 9 december 2012. Een enkele reis met de Fyra is vanaf €25,-, dus een retour komt op zo'n €50,-. En hoe eerder u boekt, hoe meer voordelen/korting.
Nu is alleen echter uw verhaal niet helemaal duidelijk. Wilt u weten of de Fyra op 9 december rijdt? Of voor januari?
Ik zou u graag proberen te helpen, maar misschien dat u uw vraagstelling wat duidelijker kan formuleren?
Het klopt inderdaad dat Fyra de dienstregeling Amsterdam - Brussel overneemt, vanaf 9 december 2012. Een enkele reis met de Fyra is vanaf €25,-, dus een retour komt op zo'n €50,-. En hoe eerder u boekt, hoe meer voordelen/korting.
Nu is alleen echter uw verhaal niet helemaal duidelijk. Wilt u weten of de Fyra op 9 december rijdt? Of voor januari?
Ik zou u graag proberen te helpen, maar misschien dat u uw vraagstelling wat duidelijker kan formuleren?
-
Ik heb daarstraks telefonisch contact gehad met een medewerker van Ns hispeed, en die vertelde mij dat Fyra nog helemaal niet zal rijden. En voor maar 50 euro is vanaf Amsterdam, nou das het noorden, ik kom uit het oosten.
Hallo,
Op dit moment staat alles klaar, voor zondag 9 december 2012. Dat de Fyra de intercity zal overnemen. Het enige wat op dit moment nog ontbreekt is een handtekening van de Ministeries van Nederland en België. Zonder deze handtekening kan er nog niet gereden worden, maar men verwacht wel bij NS Hispeed dat deze handtekening er wel zal komen. Wanneer die handtekening er zal zijn, zal men bij NS Hispeed ook aankondigen dat de Fyra de dienst van de intercity zal overnemen. Gewoon de media in de gaten houden.
Mocht er 9 december 2012 nog geen handtekening zijn, dan zijn er twee mogelijkheden. Je kunt gaan reizen met de Thalys, die zal namelijk wel rijden. Je bent dan wel meer kwijt aan kosten, omdat de Thalys helaas wat duurder is.
De andere mogelijk is, is dat je naar station Roosendaal rijdt, daar de intercity/stoptrein pakt naar Antwerpen en daar overstapt op de intercity/stoptrein naar Brussel. Een enkele reis op deze manier kost je zo'n €12,10,-.
Op dit moment staat alles klaar, voor zondag 9 december 2012. Dat de Fyra de intercity zal overnemen. Het enige wat op dit moment nog ontbreekt is een handtekening van de Ministeries van Nederland en België. Zonder deze handtekening kan er nog niet gereden worden, maar men verwacht wel bij NS Hispeed dat deze handtekening er wel zal komen. Wanneer die handtekening er zal zijn, zal men bij NS Hispeed ook aankondigen dat de Fyra de dienst van de intercity zal overnemen. Gewoon de media in de gaten houden.
Mocht er 9 december 2012 nog geen handtekening zijn, dan zijn er twee mogelijkheden. Je kunt gaan reizen met de Thalys, die zal namelijk wel rijden. Je bent dan wel meer kwijt aan kosten, omdat de Thalys helaas wat duurder is.
De andere mogelijk is, is dat je naar station Roosendaal rijdt, daar de intercity/stoptrein pakt naar Antwerpen en daar overstapt op de intercity/stoptrein naar Brussel. Een enkele reis op deze manier kost je zo'n €12,10,-.