LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden
Re: NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden
We hebben een schriftelijke bevestiging van het feit dat we telefonisch op 23 maart hebben opgezegd. Niet dat de NS ook daadwerkelijk het abonnement heeft beeindigd. En daar wringt de schoen: we kunnen het abonnement niet van de kaart halen als de NS de beeindiging van het abonnement niet in haar systemen verwerkt...
Het punt dat we vertrouwen op een goede afloop zijn we al geruime tijd voorbij. Als het hoofdkantoor van de NS de beeindiging niet kan verwerken, dan kan een loket dat ook niet. (Die route heeft ons moeder meen ik ook al gevolgd.)
Het punt dat we vertrouwen op een goede afloop zijn we al geruime tijd voorbij. Als het hoofdkantoor van de NS de beeindiging niet kan verwerken, dan kan een loket dat ook niet. (Die route heeft ons moeder meen ik ook al gevolgd.)
-
Dat weet ik nog zo net niet of een baliemedewerker dit niet zou kunnen doen.
Probeer het....anders schiet dit natuurlijk ook niet op.
Niet geschoten ....is altijd mis!
Probeer het....anders schiet dit natuurlijk ook niet op.
Niet geschoten ....is altijd mis!
Ondertussen is er communicatie van de NS geweest dat het op 28 april geincasseerde bedrag teruggestort gaat worden. (Dat is per saldo nog steeds 1 maand te weinig.) Ons moeder is zojuist nog naar een OV-chipkaart automaat geweest, maar daar staat nog steeds geen "bestelling" op waarmee ze haar abonnement er van af kan halen.
Jammer dat u blijft uitgaan van een andere dan de wettelijke opzegtermijn.
Verder blijf ik het vreemd vinden dat u schijnbaar als enige klant van NS dit probleem heeft. Een systeemfout zou toch duizenden klanten dan moeten treffen.
Maar geduld, het gaat allemaal goedkomen. Weet ik zeker.
Verder blijf ik het vreemd vinden dat u schijnbaar als enige klant van NS dit probleem heeft. Een systeemfout zou toch duizenden klanten dan moeten treffen.
Maar geduld, het gaat allemaal goedkomen. Weet ik zeker.
@Brahms: U geeft aan dat de wettelijke opzegtermijn 1 maand is. Dat is niet correct. De opzegtermijn is bij wet gemaximeerd op 1 maand, maar mag ook minder zijn. Zie: https://www.consuwijzer.nl/thema/abonne ... verlenging. De exacte opzegtermijn staat in de voorwaarden. De NS-voorwaarden zeggen, dat in het geval van mijn moeder ze per 1 april had kunnen opzeggen. De NS "klantenservice" blijft stug (en soms zelfs onbeschoft) vasthouden aan de optelsom van de opzegtermijn in de voorwaarden en op hun website van in ons moeder haar geval ruim 5 weken. Mocht ik een artikel in de NS-voorwaarden over het hoofd zien, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Als het gaat om de technische problemen, kan ik alleen weergeven wat de NS ons verteld. Meer kan ik daar helaas niet van maken hoe onbevredigend dat ook voor u en ons mag zijn.
Als het gaat om de technische problemen, kan ik alleen weergeven wat de NS ons verteld. Meer kan ik daar helaas niet van maken hoe onbevredigend dat ook voor u en ons mag zijn.
De NS geeft via het forum aan "uit coulance" het onterecht afgeboekte abonnementsgeld voor het komende jaar en 1 maand teruggestort te hebben. Ook in deze reactie wordt weer uit gegaan van een opzegtermijn van 14 dagen boven op die uit de voorwaarden, zonder enige verwijzing naar voorwaarden of een verklaring waarom ze een opzegtermijn hanteren die langer is dan wettelijk toegestaan. (Zie hierboven de bron: overheidswebsite ConsuWijzer / ACM (Autoriteit Consument & Markt).)
Ik hou het er maar op dat we een punt hebben. "Uit coulance" betekent in de meeste gevallen: u heeft gelijk, maar om geen andere klanten wakker te maken geven we dat maar niet toe.
Ik hou het er maar op dat we een punt hebben. "Uit coulance" betekent in de meeste gevallen: u heeft gelijk, maar om geen andere klanten wakker te maken geven we dat maar niet toe.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Heel netjes van NS. U heeft er eigenlijk geen recht op, maar wij zijn klantvriendelijk (iets wat ik wel vaker ervaar bij NS) en betalen geld terug, terwijl u er eigenlijk geen recht op heeft.
Heel netjes van NS. U heeft er eigenlijk geen recht op, maar wij zijn klantvriendelijk (iets wat ik wel vaker ervaar bij NS) en betalen geld terug, terwijl u er eigenlijk geen recht op heeft.
@Brahms: lees ik goed dat u bij de NS werkt? U spreekt over "wij". Dat verklaart ook waarom u wederom, zonder verwijzing naar de van toepassing zijnde voorwaarden, blijft stellen dat wij er geen recht op hebben. Dat lijkt de NS bedrijfscultuur te zijn. Het had veel tijd (en een beetje geld) ook bij de NS gescheeld als er direct met een correcte verwijzing naar voorwaarden was gekomen of gewoon ruiterlijk toegegeven was dat de voorwaarden niet compleet zijn. Dat had bovendien een stuk klantvriendelijker geweest.
Nee hoor, geen enkele binding met NS. Behalve dat ik wel eens per trein reis.
Sprak slechts lovende woorden (een beetje "als" NS) voor de klantvriendelijke opstelling van NS in deze.
Dacht dat je dat wel begreep
Sprak slechts lovende woorden (een beetje "als" NS) voor de klantvriendelijke opstelling van NS in deze.
Dacht dat je dat wel begreep
Het gemelde probleem gold/geld niet alleen voor het voordeelurenabonnement, maar (in ieder geval) ook voor het "Dal Voordeel" abonnement. De NS heeft ondertussen ook geconstateerd dat de door hen gehanteerde opzegtermijn het wettelijk maximum overschrijdt en de spelregels aangepast; het per saldo het te veel betaalde teruggestort en kijkt of de voorwaarden aangepast kunnen / moeten worden.