Ik maak al een aantal jaar gebruik van een NS Jaartrajectkaart. Normaal gesproken krijg ik ongeveer 6 weken voordat mijn kaart afloopt een brief van de NS met de vraag of ik mijn Jaartrajectkaart wil verlengen.
Nu kwam ik er tot mijn schrik achter dat mijn kaart over een paar dagen verloopt. Stom dat ik het zelf niet in de gaten heb gehouden, maar ik hield eigenlijk een beetje rekening met de herinnering die ik, normaal gesproken, van de NS krijg…
Toen maar even gebeld met de klantenservice van de NS. Werd mij doodleuk verteld dat de brief wel verstuurd is maar dat het ook mijn eigen verantwoordelijkheid is om in de gaten te houden wanneer mijn kaart verloopt.
Omdat de NS minimaal 4 weken nodig heeft om een verlenging te regelen (vreemd, mijn gegevens zijn bekend, ik reis al 4 jaar op hetzelfde traject), moet ik in de tussentijd maar een maandkaart aanschaffen. En nu komt het leuke van dit verhaal… Mijn nieuwe jaartrajectkaart kan pas in 2006 ingaan, wat betekent dat ik onder een nieuw contract val waardoor mijn kaart 3,5% duurder wordt. Als mijn kaart tijdig was verlengd, viel ik nog onder het oude, goedkopere tarief!
Mag de NS dit zomaar doen en zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS Jaartrajectkaart niet tijdig verlengd, nu 3,5% duurder
Re: NS Jaartrajectkaart niet tijdig verlengd, nu 3,5% duurder
Zoals de NS al zei is het je eigen verantwoordelijkheid. De brief is een geste, maar zeker geen verplichting.
Je kunt bv ook een aantekening maken in je agenda of zo. Ik vrees dus dat er weinig aan te doen is.
Je kunt bv ook een aantekening maken in je agenda of zo. Ik vrees dus dat er weinig aan te doen is.
Ja, het is zeker ook mijn eigen verantwoordelijkheid, maar wat jij zegt over de brief die ik voorgaande jaren wel ontving, dat dit een geste is van de NS, dat vind ik ook weer een beetje ver gaan...
Je zou bijna denken dat ze het er om doen. Op die manier gaan een hoop mensen het schip in voor 3,5% (en denk maar niet dat je daar qua service iets voor terugkrijgt van de NS).
Je zou bijna denken dat ze het er om doen. Op die manier gaan een hoop mensen het schip in voor 3,5% (en denk maar niet dat je daar qua service iets voor terugkrijgt van de NS).
je kunt toch ook niet verwachten dat je jaar in jaar uit voor hetzelfde tarief kan blijven reizen. De NS verhoogd ieder jaar zijn prijzen met 3 tot 5 procent. JJij hebt maar 1 x per 4 jaar een verhoging. Je mag mijns inzien alleen maar blij zijn dat ze je niet ieder jaar mee laten gaan met de verhoging.
Om te zeggen dat ze het erom doen vind ik een beetje ver gaan. Je krijgt toch ook geen brieven in huis om je rijbewijs te verlengen of iets dergelijks.
Maak gewoon een aantekening op de kalender of in je agenda en je bent van het hele probleem af.
Maak gewoon een aantekening op de kalender of in je agenda en je bent van het hele probleem af.