De NS gaat op 'mijn' vaste traject (Dordrecht-Breda) omvangrijke werkzaamheden verrichten. Een week lang moet ik daardoor een uur langer (heen en terug dus twee uur langer) reizen.
In mijn situatie kan dat niet: Ik heb 's ochtends thuis zorgverplichtingen en kan ook niet te laat op mijn werk komen. Ik moet dus een auto regelen om toch op tijd op mijn werk te zjin.
Nu mijn punt: Ik betaal 260 op maandbasis aan de NS, maar krijg voor dit drama geen cent terug. Ik betaal dus voor de trein waarvan ik geen gebruik kan maken en krijg zelfs de extra kosten voor de auto niet vergoed.
De regel van de NS is: Als werkzaamheden vooraf zijn aangekondigd krijgt niemand zijn geld terug.
Aan de telefoon word ik hoogst klantonvriendelijk te woord gestaan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS Klacht
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16 jun 2011 09:54
- Locatie: Heerenveen
Re: NS Klacht
De voorwaarden zijn u dus duidelijk. Blijkbaar wilt u een vergoeding van de NS, terwijl de vergoeding in dit geval volgens hun voorwaarden is uitgesloten.
Door die omvangrijke werkzaamheden zal het vervoer in de toekomst op hetzelfde peil of beter worden. Het is gewoon noodzakelijk dat er regelmatig werkzaamheden worden uitgevoerd.
Wat wilt u nu van de NS? Dat zij voor u een uitzondering maken omdat het u zoveel geld kost. Dat lijkt me niet reeel.
Door die omvangrijke werkzaamheden zal het vervoer in de toekomst op hetzelfde peil of beter worden. Het is gewoon noodzakelijk dat er regelmatig werkzaamheden worden uitgevoerd.
Wat wilt u nu van de NS? Dat zij voor u een uitzondering maken omdat het u zoveel geld kost. Dat lijkt me niet reeel.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 jul 2011 11:18
Re: NS Klacht
Ik wil inderdaad een vergoeding en zie niet in waarom dat niet reëel is.
Ik betaal nu (fors) voor een product waarvan ik geen gebruik kan maken.
Dat dit volgens de voorwaarden van de NS normaal is, wil m.i. niet zeggen dat het ook werkelijk normaal is.
Ik betaal nu (fors) voor een product waarvan ik geen gebruik kan maken.
Dat dit volgens de voorwaarden van de NS normaal is, wil m.i. niet zeggen dat het ook werkelijk normaal is.
Re: NS Klacht
wil niet zeuren.. maar zijn er al niet maanden zware vertragingen op dat traject door onderhoudswerkzaamheden?
op een gegeven moment werkt onderhoud niet meer en moet de boel vervangen worden heel rot voor u dat snap ik wel.. maar helaas wel noodzakelijk hopelijk heeft u na deze periode veel minder last van storingen en vertragingen...
wat ik dan wel jammer vind is dat u klaagt over onklantvriendelijkheid van de klantenservice maar dat u niet zegt hoe en wat. misschien wel handig om dat te melden zodat we daar ook eventueel op kunnen reageren.
op een gegeven moment werkt onderhoud niet meer en moet de boel vervangen worden heel rot voor u dat snap ik wel.. maar helaas wel noodzakelijk hopelijk heeft u na deze periode veel minder last van storingen en vertragingen...
wat ik dan wel jammer vind is dat u klaagt over onklantvriendelijkheid van de klantenservice maar dat u niet zegt hoe en wat. misschien wel handig om dat te melden zodat we daar ook eventueel op kunnen reageren.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: NS Klacht
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: NS Klacht
Ik zou na de komende week van ongemak in elk geval alle keren dat je wél recht hebt op schadevergoeding, deze ook gaan claimen. Zij krijg je uiteindelijk toch nog wat genoegdoening. Zie http://www.leerwiki.nl/Wanneer_geld_ter ... traging_NS
http://www.ns.nl/werktrajecten/
Als je een NS abo hebt kun je dat allemaal online regelen via "Mijn NS" als het goed is. En heb je de afgelopen 3 maanden vertragingen had van minimaal 30 minuten, dan kun je die ook nog declareren.
http://www.ns.nl/reizigers/service/bij- ... vertraging
http://www.ns.nl/werktrajecten/
Als je een NS abo hebt kun je dat allemaal online regelen via "Mijn NS" als het goed is. En heb je de afgelopen 3 maanden vertragingen had van minimaal 30 minuten, dan kun je die ook nog declareren.
http://www.ns.nl/reizigers/service/bij- ... vertraging
Re: NS Klacht
Wat naar alle waarschijnlijkheid niet gaat lukken:
Gewoon met de auto gaan.
Het rijk pleegt regelmatig onderhoud aan de wegen.
Word je dan ook gecompenseerd door géén houderschapbelasting te betalen?
Word de brandstof goedkoper?
Krijgt u vergoeding omdat u in de file heeft gestaan??
Ik zou zeggen:
Succes!
Volgens mij is het redelijk ruim van te voren aangekondigd.Geen vergoeding door de NS
U krijgt geen vergoeding van de NS, als de NS vooraf heeft aangekondigd dat u te maken zou krijgen met een langere reistijd en dus vertraging zou oplopen. U zou dat van te voren kunnen weten via de meldingen van de NS op internet, via de tv of op teletekst. Ook wordt niet uitbetaald bij overmacht, of wanneer u werd vervoerd door andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus
Gewoon met de auto gaan.
Het rijk pleegt regelmatig onderhoud aan de wegen.
Word je dan ook gecompenseerd door géén houderschapbelasting te betalen?
Word de brandstof goedkoper?
Krijgt u vergoeding omdat u in de file heeft gestaan??
Ik zou zeggen:
Succes!