Ik weet niet of jullie deze al kennen maar hij is (stom toeval dat ik erachter kom) net weer open gegaan.
Nu dus allemaal gaan klagen op www.ns-klachtenforum.nl
Ik vind het wel belachelijk dat de ns weer zomaar alles stilleggen. Zal het dan altijd zo blijven? Nieuwe apparatuur misschien?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ns-klachtenforum.nl
Re: ns-klachtenforum.nl
Ik denk dat ze alles stilleggen vanwege het extreme noodweer van gisteren. Of zit jij er op te wachten om in een sneeuwstorm vast te zitten in een trein in the middle of nowhere.
Re: ns-klachtenforum.nl
Waarom zou de NS iets doen voor een forum vol kansloze zeikerds? De trein is 5 minuten te laat en daar wordt een heel verhaal over neergeschreven. Jammer dan, wees blij dat ie nog rijd.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: ns-klachtenforum.nl
Karr-2. Heb jij toevallig ook in die trein gezeten die op 10 december bij Oisterwijk stil kwam te staan omdat er een bovenleiding knapte? Ik helaas wel. De NS-mensen riepen af en toe om dat er hulp onderweg was, maar dat ze niet wisten hoe lang het kon duren. Uiteindelijk regelden ze bussen, we moesten uit de trein klimmen, met alle risico's van dien. De trein stond 50 meter van een overweg vandaan, op ongeveer 3 treinminuten van Tilburg af.
Ik was op weg naar een fandag van een tv-programma in Amersfoort, en was al een uur eerder vertrokken, omdat er een storing was bij Boxtel. Ik zou half twaalf in Amersfoort zijn, MET die extra reistijd, en zou er niet over hebben geklaagd. Ik zou zelfs mijn geld niet hebben teruggevraagd, hoewel ik er recht op had. Maar nu ik samen met 400 mensen 2 uur in de kou heb gestaan, veranderde ik toch van mening. Uiteindelijk was ik pas tegen half drie in Amersfoort, waardoor ik een deel van die middag heb moeten missen. Niemand die me het gemiste plezier vergoedt (het is niet op geld te waarderen, namelijk).
Het gaat niet altijd om 5 minuten en mensen die zeuren, Karr-2. Bij de NS is het tegenwoordig iets te vaak verkeerd gegaan. En DAN mogen de mensen kwaad zijn. Niet iedereen zeikt. Er zullen slechts weinig mensen zijn die grote problemen hebben met 5 minuten vertraging, maar als die 5 minuten betekenen dat je een aansluiting mist, waardoor je een uur of meer later dan gepland op de plaats van bestemming bent, is dat heel vervelend.
Klagende mensen hebben dus niet altijd ongelijk.
Ik was op weg naar een fandag van een tv-programma in Amersfoort, en was al een uur eerder vertrokken, omdat er een storing was bij Boxtel. Ik zou half twaalf in Amersfoort zijn, MET die extra reistijd, en zou er niet over hebben geklaagd. Ik zou zelfs mijn geld niet hebben teruggevraagd, hoewel ik er recht op had. Maar nu ik samen met 400 mensen 2 uur in de kou heb gestaan, veranderde ik toch van mening. Uiteindelijk was ik pas tegen half drie in Amersfoort, waardoor ik een deel van die middag heb moeten missen. Niemand die me het gemiste plezier vergoedt (het is niet op geld te waarderen, namelijk).
Het gaat niet altijd om 5 minuten en mensen die zeuren, Karr-2. Bij de NS is het tegenwoordig iets te vaak verkeerd gegaan. En DAN mogen de mensen kwaad zijn. Niet iedereen zeikt. Er zullen slechts weinig mensen zijn die grote problemen hebben met 5 minuten vertraging, maar als die 5 minuten betekenen dat je een aansluiting mist, waardoor je een uur of meer later dan gepland op de plaats van bestemming bent, is dat heel vervelend.
Klagende mensen hebben dus niet altijd ongelijk.
Re: ns-klachtenforum.nl
Oke de NS is de laatste jaren niet geweldig. Maar hoe vaak is de oorzaak daadwerkelijk aan de NS te wijten? Extreme weersomstandigheden, zelfmoordenaars en ongelukken op spoorwegovergangen kun je moeilijk van tevoren inplannen lijkt mij.
Opperzeikerd Venantius mag het kort door de bocht vinden, het is wel de harde waarheid. De NS besluit afgelopen vrijdag wegens extreem weer de treinen plat te leggen, maar in plaats van begrip gaan mensen alleen maar zeuren over dat ze te laat aankomen etc.
Heb ook een beetje begrip in 2006.
Opperzeikerd Venantius mag het kort door de bocht vinden, het is wel de harde waarheid. De NS besluit afgelopen vrijdag wegens extreem weer de treinen plat te leggen, maar in plaats van begrip gaan mensen alleen maar zeuren over dat ze te laat aankomen etc.
Heb ook een beetje begrip in 2006.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: ns-klachtenforum.nl
De grootste oorzaak is: achterstallig onderhoud. Dat ze dat nu in sneltreinvaart (woordspeling) gaan inhalen, kost veel meer, dan wanneer ze regelmatig klein onderhoud hadden gepleegd. Nu moeten ze dus veel vaker dan vroeger bussen inzetten, wanneer een trein niet verder kan.
Wie daar vervolgens verantwoordelijk voor is, diet er niet toe. De reiziger zal het worst zijn, dat in feite Prorail de beheerder is van de infrastruktuur. Die wil vervoerd worden, en dat gebeurt door de NS.
Er zijn mensen, die niet anders kunnen, dan met de trein van en naar hun werk te gaan. Wanneer de overheid de mensen aanmoedigt om met het openbaar vervoer te gaan, dient men eerst ervoor te zorgen dat de verbindingen in orde zijn.
Extreme weersomstandigheden: in Duitsland en belgie vriest het soms harder dan in Nederland, en toch rijden daar de treinen meer op tijd dan hier. Iemand die voor een trein springt, nee, dat kun je niet voorkomen, maar met weersomstandigheden kun je rekening houden, door op cruciale punten wissels in de gaten te houden.
Wanneer de NS op donderdag waarschuwt dat mensen die niet perse de trein nodig hebben, na 4 uur 's middags beter thuis kunnen blijven, is dat mooi. Maar er zijn ook forensen, die maandag heen, en vrijdag terug reizen, die hebben niets aan dat advies.
Wie daar vervolgens verantwoordelijk voor is, diet er niet toe. De reiziger zal het worst zijn, dat in feite Prorail de beheerder is van de infrastruktuur. Die wil vervoerd worden, en dat gebeurt door de NS.
Er zijn mensen, die niet anders kunnen, dan met de trein van en naar hun werk te gaan. Wanneer de overheid de mensen aanmoedigt om met het openbaar vervoer te gaan, dient men eerst ervoor te zorgen dat de verbindingen in orde zijn.
Extreme weersomstandigheden: in Duitsland en belgie vriest het soms harder dan in Nederland, en toch rijden daar de treinen meer op tijd dan hier. Iemand die voor een trein springt, nee, dat kun je niet voorkomen, maar met weersomstandigheden kun je rekening houden, door op cruciale punten wissels in de gaten te houden.
Wanneer de NS op donderdag waarschuwt dat mensen die niet perse de trein nodig hebben, na 4 uur 's middags beter thuis kunnen blijven, is dat mooi. Maar er zijn ook forensen, die maandag heen, en vrijdag terug reizen, die hebben niets aan dat advies.