Dinsdag, 22 januari 2013
Geachte NS,
M'n buik is vol, de maat is vol.
Als forens reis ik vier keer per week naar Duivendrecht, vanuit Hengelo, alwaar ik woon. Vier keer week reis ik dit traject af om m'n werk te kunnen doen. Dit zijn, als alles goed loopt bij jullie, 848 minuten per week welke ik doorbreng in de trein. Per week dus, meer dan 14 uur.
Dit doe ik vanaf april vorig jaar en ik vind het prima! Geen enkel probleem. Afhankelijk van welke trein ik neem, naar Schiphol of Den Haag, heb ik respectievelijk een rechtstreekse verbinding of moet 1 keer overstappen op station Amersfoort. Allemaal prima! Ik heb de keuze gemaakt in het oosten te gaan wonen en in het westen te werken, mede door de gunstige verbinding tussen Hengelo en Duivendrecht. Was dit niet het geval geweest, dan zou ik niet eens overwogen hebben om te verhuizen naar het oosten.
Enfin, u begrijpt het al, deze "lofzang" zal overgaan in een tirade. Bij deze.
NS waar bent u mee bezig? Ik ben zelfstandig ondernemer, net als u. Ik,als klant, betaal per jaar meer dan 3200,- euro om van uw dienst gebruik te maken. Dit is het maximale dat een klant KAN betalen voor een 2e klas zitplek in die vieze smerige overvolle wagons van u. Echt smerig inderdaad. De ranzigheid is soms niet te harden.. Maar dat terzijde.
Sinds uw vernieuwde dienstregeling welke ingevoerd is op 9 december vorig jaar, maakt u er een behoorlijk potje van. Niet 1 trein van Duivendrecht naar Hengelo of Amersfoort is, rond 17.00 / 18.00 uur op tijd geweest. Niet 1! Met als gevolg dat ik een connectie in Amersfoort mis en mijn reis minimaal 30 minuten langer duurt. Ook dit, net als de smerige wagons, neem ik voor lief. Het zijn de kinderziektes mag ik hopen. Gebrek aan geld kan het niet zijn want de wagons zitten letterlijk overvol.