LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS - Omreizen met bussen. Voor informatie € 0,70 min ! !

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Trumpeteer

NS - Omreizen met bussen. Voor informatie € 0,70 min ! !

Ongelezen bericht door Trumpeteer »

Op de NS site las ik dat er dit weekend bussen worden ingezet op de route die ik wil bereizen, Veenendaal - Utrecht. Omdat de info over de inzet van deze bussen op de NS site zeer karig is, en ik vermoed dat mijn bestemming zelfs helemaal niet op de busroute ligt, heb ik NS Klantenservice gebeld.

NS Klantenservice meldt mij dat ik voor informatie route van de door de NS ingehuurde bussen! maar moet bellen met 0900-9292. Dit nummer blijkt € 0.70 per minuut te kosten!

De arrogantie en klantonvriendelijkheid van, en de corruptie bij, de NS zijn inmiddels overbekend. Nu blijkt dit bedrijf ook nog te beroerd te zijn om de klanten informatie te verschaffen over de inzet van door haar zelf ingezette bussen?

Zijn ze daar helemaal gestoord geworden?

Dirkie

Re: NS - Omreizen met bussen. Voor informatie € 0,70 min ! !

Ongelezen bericht door Dirkie »

Trumpeteer schreef:Op de NS site las ik dat er dit weekend bussen worden ingezet op de route die ik wil bereizen, Veenendaal - Utrecht. Omdat de info over de inzet van deze bussen op de NS site zeer karig is, en ik vermoed dat mijn bestemming zelfs helemaal niet op de busroute ligt, heb ik NS Klantenservice gebeld.
Ik vermoed, dat als Uw bestemming een station is, deze gewoon op de route van de bussen ligt. Maar het is maar een vermoeden, meer niet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

:D dacht je voor de deur afgezet te worden? :wink:

Maar, wat zou je willen weten?
Schiphol-Utrecht Centraal-Rhenen/Nijmegen
in de nacht van vrijdag 12 op zaterdag 13 juni vanaf 01.15 uur tot en met zondag 14 juni
Oorzaak
door werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen

Omreisadvies:

tussen Utrecht Centraal-Nijmegen kunt u via 's-Hertogenbosch reizen
Bussen:

tussen Breukelen-Utrecht Centraal rijden geen Sprinters; er rijden stopbussen
tussen Utrecht Centraal-Driebergen-Zeist/Rhenen rijden geen treinen; er rijden Snelbussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist, stopbussen tussen Utrecht Centraal en Rhenen en taxibussen tussen Driebergen-Zeist en Bunnik
in de nacht van vrijdag op zaterdag en de nacht van zaterdag op zondag rijden de Nachtnettreinen Utrecht Centraal-Nijmegen niet tussen Utrecht Centraal-Ede-Wageningen; er rijden Snelbussen
Gewijzigde dienstregeling:

de Intercity's Schiphol-Nijmegen rijden niet; u kunt tussen Schiphol-Utrecht Centraal en tussen Driebergen-Zeist-Nijmegen gebruikmaken van de overige Intercity's
tussen Driebergen-Zeist-Arnhem rijden ieder half uur Sprinters
Extra reistijd
een kwartier tot een uur

Trumpeteer

[quote="Moneyman"]:D dacht je voor de deur afgezet te worden? :wink:

[quote]

Je lijkt me niet echt het type waar ook maar 1-bit aan zinnige info uit gaat komen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Um, 9292 heeft ook gewoon een website en app. Daar had je op kunnen kijken. Anders altijd wel goed te beseffen dat de bussen altijd gewoon stoppen waar de treinen stoppen. Daarnaast rijden er ook gewoon "normale" bussen bij Veenendaal-de klomp naar Arnhem, Amersfoort, Wageningen en Utrecht.

Trumpeteer

vogels schreef:Pak lekker de fiets, zo groot is die afstand Veenendaal-Utrecht niet. Voordeel: gezond EN gratis!

NS zit ook op Twitter (ook gratis, net als mijn tip)
Leer eerst maar begrijpend lezen.

Trumpeteer

Julie4444 schreef:Um, 9292 heeft ook gewoon een website en app. Daar had je op kunnen kijken. Anders altijd wel goed te beseffen dat de bussen altijd gewoon stoppen waar de treinen stoppen. Daarnaast rijden er ook gewoon "normale" bussen bij Veenendaal-de klomp naar Arnhem, Amersfoort, Wageningen en Utrecht.
'...altijd wel goed te beseffen...' ? En waar moet ik die info dan vandaan halen, dat bussen 'altijd gewoon stoppen waar de treinen stoppen' ? Geef eens link naar de NS site waar ik die informatie kan vinden.

En misschien zelf maar eerst even de 9292 website bekijken voordat je zgn. wijsheden gaat uitkramen. Het staat nml. niet op de 9292 site.

Julie4444

Trumpeteer schreef:
Julie4444 schreef:Um, 9292 heeft ook gewoon een website en app. Daar had je op kunnen kijken. Anders altijd wel goed te beseffen dat de bussen altijd gewoon stoppen waar de treinen stoppen. Daarnaast rijden er ook gewoon "normale" bussen bij Veenendaal-de klomp naar Arnhem, Amersfoort, Wageningen en Utrecht.
'...altijd wel goed te beseffen...' ? En waar moet ik die info dan vandaan halen, dat bussen 'altijd gewoon stoppen waar de treinen stoppen' ? Geef eens link naar de NS site waar ik die informatie kan vinden.
Nou nou, dat toontje mag wel even wat anders. Het is ALTIJD het geval dat de bussen stoppen waar de treinen stoppen. Als je je verstand gebruikt had je dat ook wel kunnen bedenken of het gewoon even vragen aan chauffeur.. of überhaupt op de briefjes bij de bussen kijken, daar staat het ook.
Trumpeteer schreef:En misschien zelf maar eerst even de 9292 website bekijken voordat je zgn. wijsheden gaat uitkramen. Het staat nml. niet op de 9292 site.
Ik reis regelmatig met het o.v. en de bussen hebben er tot nu toe altijd opgestaan. En als jij met zo'n toontje iedereen om hulp vraagt verbaast het me echt niet dat ze je lekker hebben laten bellen.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 12 jun 2015 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Trumpeteer schreef:
Moneyman schreef::D dacht je voor de deur afgezet te worden? :wink:

Je lijkt me niet echt het type waar ook maar 1-bit aan zinnige info uit gaat komen.
Zo, gezellig typetje! :mrgreen: :mrgreen:

Je krijgt wat je verdient: als je niet in staat bent om een duidelijke openingspost neer te zetten, zal je eerder vragen dan antwoorden naar je hoofd krijgen.

Goeie reis!

Moneyman

Trumpeteer schreef:

En misschien zelf maar eerst even de 9292 website bekijken voordat je zgn. wijsheden gaat uitkramen. Het staat nml. niet op de 9292 site.
Nee? Waarom zie ik het dan gewoon staan (bij een willekeurig station op deze route op een willekeurig moment)?
Stopbus i.p.v trein (richting Utrecht Centraal)
Vertrek: 12:54 Station Veenendaal
Tussenstop: 13:16 Station Maarn
Tussenstop: 13:26 Station Driebergen-Zeist
Aankomst: 13:48 Station Utrecht Centraal

Julie4444

Moneyman schreef:Nee? Waarom zie ik het dan gewoon staan (bij een willekeurig station op deze route op een willekeurig moment)?
Stopbus i.p.v trein (richting Utrecht Centraal)
Vertrek: 12:54 Station Veenendaal
Tussenstop: 13:16 Station Maarn
Tussenstop: 13:26 Station Driebergen-Zeist
Aankomst: 13:48 Station Utrecht Centraal
Omdat het brein van TS momenteel in "anger mode" i.p.v. "common sense mode" staat? :lol:

Moneyman

Hahaha ja, duidelijk wel... met een dergelijke houding snap ik wel dat je niet de juiste antwoorden krijgt... :D

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Julie4444 schreef: Nou nou, dat toontje mag wel even wat anders. Het is ALTIJD het geval dat de bussen stoppen waar de treinen stoppen.
Sterker nog: deze bussen stoppen normaal gesproken ALLEEN maar op de stations.... Het vreselijkste dat ik ooit heb meegemaakt is dat de vervangende bussen aan de achterkant van een station stopte waar ik normaal altijd aan de voorkant er uit ging. Toen moest ik maar liefst 50 meter extra lopen. Schande van de NS....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Trumpeteer schreef:Op de NS site las ik dat er dit weekend bussen worden ingezet op de route die ik wil bereizen, Veenendaal - Utrecht. Omdat de info over de inzet van deze bussen op de NS site zeer karig is, en ik vermoed dat mijn bestemming zelfs helemaal niet op de busroute ligt, heb ik NS Klantenservice gebeld.

NS Klantenservice meldt mij dat ik voor informatie route van de door de NS ingehuurde bussen! maar moet bellen met 0900-9292. Dit nummer blijkt € 0.70 per minuut te kosten!

De arrogantie en klantonvriendelijkheid van, en de corruptie bij, de NS zijn inmiddels overbekend. Nu blijkt dit bedrijf ook nog te beroerd te zijn om de klanten informatie te verschaffen over de inzet van door haar zelf ingezette bussen?

Ze vervangen op de dienstregeling de trein door een bus, zo simpel is het. Dus een intercity-bus doet alleen de intercity stations aan, de stop-bus doet een stoptrein na en stopt op de tussengelegen stations. Dat is tenminste mijn ervaring de laatste ~10 jaar dat ik met de trein reisde tijdens werkzaamheden. En op de stations staan ze met witte tentjes en mensen in hesjes voor vragen. De vertrektijden zijn meestal identiek aan de treintijden van de dienstregeling, maar je zou even 10 minuten eerder kunnen komen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens is de gratis NS routeplanner ook wel aardig duidelijk volgens mij?

Afbeelding

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerst ff quoten:

En er vervolgens geen energie meer in stoppen. Zoals ik het nu zie (gezien de diverse berichten) zoekt deze reiziger geen oplossing, maar ruzie. Toch wil ik één poging wagen:

Inderdaad, wat al gezegd is: de bus rijdt globaal genomen dezelfde route als de trein, en stopt alleen waar de trein stopt. Op de stations dus. Tijden kunnen verschillen, waar de trein lekker door kan rijden, kan de bus met allerlei kruispunten, stoplichten en weet ik veel wat te maken hebben. De reis zal waarschijnlijk wat langer gaan duren, dat is alles.

Dat de bus niet stopt waar je moet zijn is dan jammer, maar de trein stopt ook niet waar je moet zijn. Geen idee wat je verder verwacht? Dat er voor iedere reiziger een aparte thuisbreng-service in leven wordt geroepen vanwege het ongemak?

Julie4444

Ik denk niet dat we deze TS nog terugzien na deze enorme brutale blunder. :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Trumpeteer schreef:
Moneyman schreef::D dacht je voor de deur afgezet te worden? :wink:

En jij hebt geen idee tegen wie je het hebt... :wink:

Het lijkt me toch dat Moneyman twee bijdragen met zeer zinvolle info heeft gegeven. Maar goed, als dat voor jou gelijk staat met 1-bit...

*Edit: wat ik ook probeer, het lukt niet goed te quoten. Ik haal steeds een [/ quote] weg, maar na het bevestigen blijkt datgene wat ik weg gehaald heb weer terug te zijn gezet. Geen idee wat er nu weer is. :roll:
Laatst gewijzigd door witte angora op 13 jun 2015 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444

Mucha schreef:Nee Julie4444,die is met de noorderzon vertrokken. (Waarschijnlijk met de bus.) :mrgreen:
Stiekem toch wel grappig dat mensen zo dom kunnen zijn. :lol:

Gesloten