LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
picker1100

NS

Ongelezen bericht door picker1100 »

Goedenavond,

Ik heb pas geleden een boete gehad van de NS omdat ik in de 1e klas zat i.p.v. de 2e klas. Ik moest toen €8 euro bijbetalen maar dat had ik niet op zak, toen kreeg ik van de NS een kaart mee met het bedrag dat ik nog moet betalen en nu staat daar €18 euro op? €8 euro voor het bijbetalen en €10 euro administratie kosten, die administratie kosten hoef je toch zeker niet te betalen??

Alvast bedankt voor de reacties!!

Gast

Re: NS

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk wel. Je hebt geen kaartje en als je een kaartje in de trein koopt betaal je meer omdat het voor de conducteur meer werk is.

Dus die extra kosten betaal je ook.

Wel erg lullig van die conducteur. trouwens, de meeste geven je gewoon de gelegenheid om naar de tweede te gaan.

Gast

Je moet gewoon alles betalen!! Je weet dondersgoed dat je met een een 2e klas kaartje niet in de 1e klas mag zitten. Ik reis zelf vaak 1e klas en ik betaal daar ook gewoon voor. Als jij het risico wilt nemen om met een 2 klas kaartje 1e klas te gaan zitten, zul je ook de consequenties moeten aanvaarden. Eigen schuld, dikke bult!

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De administratiekosten zijn inderdaad voor het uitschrijven van de boete, maar ook voor het registreren in het systeem en dergelijke. Je betaald dus in feite een extra bedrag omdat zij "moeite" voor jou moeten doen. De omschrijving is een beetje krom, maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel.

Gast

Dat we hier nog op ingaan..... :shock:

Gast

Eesrt expres eerste klas gaan zitten en dan niet willen betalen voor de boete. hoe Hollands. Ongelooflijk

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Aan de andere kant getuigd het feit dat we hier allemaal op ingaan wel van onze menslievendheid :roll:

Maar ik heb niets meer van de persoon in kwestie gehoord. Waarom is hij/zij van mening dat de administratiekosten niet betaald hoeven te worden?

Gast

Ja Picker, reageer hier nog eens op!

Gesloten