En wat doe jij dan nu?In dit forum of elders in de media je beklag doen is eenvoudig en in zekere zin lui
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Je hoort mij niet klagen, ik surfte alleen via deze website. Reageren is vrij maar men moet wel binnen het redelijke blijven.[/b]
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
En wie ben jij dan om te bepalen wat wel en niet redelijk is?
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Ik wil even reageren op diegene die zei dat hij geen reis naar het buitenland uit kon stippelen.
Deze service heeft NS overgenomen van de DB. Het spoorbedrijf van Duitsland. Ook de nieuwe service actuele vertrektijden (waar overigens niets van klopt) heeft NS van DB overgenomen.
Echter is het origineel beter dan de namaak.
Ik wil geen reclame maken, maar als je voor dit soort doeleinden op internet gaat zoeken moet je echt kijken op www.bahn.de.
Deze service heeft NS overgenomen van de DB. Het spoorbedrijf van Duitsland. Ook de nieuwe service actuele vertrektijden (waar overigens niets van klopt) heeft NS van DB overgenomen.
Echter is het origineel beter dan de namaak.
Ik wil geen reclame maken, maar als je voor dit soort doeleinden op internet gaat zoeken moet je echt kijken op www.bahn.de.
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Om maar even bij het uiteindelijke topic te blijven het volgende;
Trein vertrekt normaliter om 08:15 uur en de volgende om 08:25 uur.
Wordt er om 08:15 uur omgeropen de stoptrein van 08:15 uur heeft een vertraging van 10 minuten.............
Als dan om 08:25 uiteindelijk de trein komt zou je je wel eens af kunnen vragen waarom er niet gewoon gezegd wordt dat de trein van 08:15 uur gewoon niet rijdt. De trein van 08:25 uur (volgens dienstregeling) rijdt namelijk niet, ook niet met vertraging.
Eén van de twee treinen is komen te vervallen met dien verstande dat er daarvan hooguit één vertraging heeft.
Dan is het voor de NS natuurlijk beter om te zeggen dat er gewoon één trien een vertraging heeft van tien mimuten. Zo zullen ze aan het eind van het jaar weer kunnen zeggen dat het allemaal wel weer mee valt met het aantal vertragingen en treinen dat is uitgevallen.
Oplossing is simpel, hoeveel treinen horen er volgens dienstregeling op één dag te rijden op dat bepaalde traject. En hoeveel hebben er uiteindelijk op dat traject gereden ? Dan nog eens het aantal treinen dat wél heeft gereden máárrrrrrrrrrrrrrr met vertraging.
Trein vertrekt normaliter om 08:15 uur en de volgende om 08:25 uur.
Wordt er om 08:15 uur omgeropen de stoptrein van 08:15 uur heeft een vertraging van 10 minuten.............
Als dan om 08:25 uiteindelijk de trein komt zou je je wel eens af kunnen vragen waarom er niet gewoon gezegd wordt dat de trein van 08:15 uur gewoon niet rijdt. De trein van 08:25 uur (volgens dienstregeling) rijdt namelijk niet, ook niet met vertraging.
Eén van de twee treinen is komen te vervallen met dien verstande dat er daarvan hooguit één vertraging heeft.
Dan is het voor de NS natuurlijk beter om te zeggen dat er gewoon één trien een vertraging heeft van tien mimuten. Zo zullen ze aan het eind van het jaar weer kunnen zeggen dat het allemaal wel weer mee valt met het aantal vertragingen en treinen dat is uitgevallen.
Oplossing is simpel, hoeveel treinen horen er volgens dienstregeling op één dag te rijden op dat bepaalde traject. En hoeveel hebben er uiteindelijk op dat traject gereden ? Dan nog eens het aantal treinen dat wél heeft gereden máárrrrrrrrrrrrrrr met vertraging.
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
De NS is gewoon veel te makkelijk met het laten vervallen van treinen. O we zijn 2 minuten te laat laten we er maar een trein uithalen zodat het lijkt als of we iets doen.
Hoeveel vertragingen worden veroorzaakt door machinisten die koffie leuten of conducteurs die nog even een broodje moeten kopen?
En als je roept "De trein van ..... heeft 5 minuten vertraging" zonder daarbij een reden te noemen dan vind ik dat slechte service. Vertraging kan altijd voorkomen, maar geef er dan ook een REDEN bij.
Hoeveel vertragingen worden veroorzaakt door machinisten die koffie leuten of conducteurs die nog even een broodje moeten kopen?
En als je roept "De trein van ..... heeft 5 minuten vertraging" zonder daarbij een reden te noemen dan vind ik dat slechte service. Vertraging kan altijd voorkomen, maar geef er dan ook een REDEN bij.
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Ja ja, dan staan ze achter mekaar door te praten als ze precies moeten gaan uitleggen wat er aan de hand is. En zoveel treinen komen er nou ook niet te vervallen en zeker niet 1 die nog maar 2 minuten te laat is. En het is toch meer dan logisch om een trein er tussenuit te halen als er 1 is die 10 minuten vertraging heeft. Ik weet niet wat jullie nou lopen te zeuren maar ik vindt het mierenneuken.
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Ik vind best irritant wanneer er een trein erge vertraging heeft en er weinig service wordt verleend. Maar ik vind het erger dat mensen opzettelijk die vertraging veroorzaken.
Zo reed ik op vrijdag de 21e van Arnhem richting Den Haag. Wordt er vlak voor Ede-wageningen de trein gestopt omdat ze over iets heen gereden waren. Wat het was moesten ze uitzoeken. En wat bleek, er waren enkele metalen buizen op het spoor gelegd. Daar wordt je nou niet blij van.
Als mensen zich eens een beetje gedragen kan er veel vertraging worden voorkomen
Zo reed ik op vrijdag de 21e van Arnhem richting Den Haag. Wordt er vlak voor Ede-wageningen de trein gestopt omdat ze over iets heen gereden waren. Wat het was moesten ze uitzoeken. En wat bleek, er waren enkele metalen buizen op het spoor gelegd. Daar wordt je nou niet blij van.
Als mensen zich eens een beetje gedragen kan er veel vertraging worden voorkomen
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Er wordt gezegd dat mensen die over de NS klagen zeikers zijn, nou dan valt wel wat mee hoor.
afgelopen woensdag om 17;27 vanuit bodegraven vertrokken naar utrecht, in Woerden ging de trein niet verder, maar de NS zet bussen in. om 19;15 zijn er 4 bussen geweest en stonden er tegen de duizend mensen voor woerden, Het advies was omreizen via Leiden en Amsterdam.
Om 10 00 was ik thuis, normaal ben ik om 18.30 thuis. Een vertraging van drieeneenhalve uur!!! daar mag je best over zeuren vindt ik.
afgelopen woensdag om 17;27 vanuit bodegraven vertrokken naar utrecht, in Woerden ging de trein niet verder, maar de NS zet bussen in. om 19;15 zijn er 4 bussen geweest en stonden er tegen de duizend mensen voor woerden, Het advies was omreizen via Leiden en Amsterdam.
Om 10 00 was ik thuis, normaal ben ik om 18.30 thuis. Een vertraging van drieeneenhalve uur!!! daar mag je best over zeuren vindt ik.
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
Ik had vanmorgen een discussie met 2 onderzoekmedewerkers in de trein. Ik vind dat soort gedoe maar geldverspilling, ik heb het idee dat er toch niks mee gedaan wordt.
Hun waren heel erg positief over de NS en ja...ze hadden ook wel eens vertraging. Dan wel tijdens hun werk (wat dus gewoon doorbetaald wordt) en prive reisden ze niet met de trein. Bij zo'n organisatie kan het wel eens mis gaan. Toen ik vertelde dat in China de treinen wel op tijd rijden en dat daar veel meer mensen met de trein reizen, werd er gezegd dat het komt omdat het daar van de staat is. En daar zit hem em natuurlijk, de NS had nooit geprivatiseerd mogen worden.
Deze mannen hadden nog een mooie opmerking: waarom ik nog met de trein reisde, terwijl ik zoveel problemen had met de NS. Ja....als je NIET anders kan, dan MOET je wel. Maar dat begrepen ze niet. Sukkels!
Hun waren heel erg positief over de NS en ja...ze hadden ook wel eens vertraging. Dan wel tijdens hun werk (wat dus gewoon doorbetaald wordt) en prive reisden ze niet met de trein. Bij zo'n organisatie kan het wel eens mis gaan. Toen ik vertelde dat in China de treinen wel op tijd rijden en dat daar veel meer mensen met de trein reizen, werd er gezegd dat het komt omdat het daar van de staat is. En daar zit hem em natuurlijk, de NS had nooit geprivatiseerd mogen worden.
Deze mannen hadden nog een mooie opmerking: waarom ik nog met de trein reisde, terwijl ik zoveel problemen had met de NS. Ja....als je NIET anders kan, dan MOET je wel. Maar dat begrepen ze niet. Sukkels!
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
NS had gewoon nooit geprivatiseerd moeten worden, dat is de grootste fout die ze ooit begaan hebben. Sindsdien niets anders als ellende bij de NS.
En als ze nu ook eens kritisch kijken naar het personeel en alle slap ouwehoerende, koffiezuipende ****** eruithalen en er eindelijk eens goed en competent personeel voor in de plaats zetten.
En als ze nu ook eens kritisch kijken naar het personeel en alle slap ouwehoerende, koffiezuipende ****** eruithalen en er eindelijk eens goed en competent personeel voor in de plaats zetten.
Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:
NS? Wat heet tegenwoordig nog NS?
De treinen zijn van Ned-train
Ze rijden over het spoor van Pro-rail, die ook de seinen bedient.
Het personeel is van NS-reizigers.
De stations van NS-vastgoed.
elke afdeling bemoeit zich met zijn eigen winkeltje.
Vandaar dus dat er soms treinen stuk gaan en de conducteur geen info krijgt.
Of dat je ergens in de polder weer stil staat vanwege een storing aan de seinen.
Of dat je als teletext lezer eerder weet dat er vertraging is dan de reiziger zelf.
Of omdat er weer eens iemand een eind aan zijn leven maakte en er zodoende geen machinist is.
Of moet ik nog meer voorbeelden geven?
Dankzij het privatiseren van het spoor zitten we nu dus met de chaos.
HULDE!! Heren in Den Haag!!
De treinen zijn van Ned-train
Ze rijden over het spoor van Pro-rail, die ook de seinen bedient.
Het personeel is van NS-reizigers.
De stations van NS-vastgoed.
elke afdeling bemoeit zich met zijn eigen winkeltje.
Vandaar dus dat er soms treinen stuk gaan en de conducteur geen info krijgt.
Of dat je ergens in de polder weer stil staat vanwege een storing aan de seinen.
Of dat je als teletext lezer eerder weet dat er vertraging is dan de reiziger zelf.
Of omdat er weer eens iemand een eind aan zijn leven maakte en er zodoende geen machinist is.
Of moet ik nog meer voorbeelden geven?
Dankzij het privatiseren van het spoor zitten we nu dus met de chaos.
HULDE!! Heren in Den Haag!!