LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS Voordeelurenabonnement en Incassobureau

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
RSalverda

NS Voordeelurenabonnement en Incassobureau

Ongelezen bericht door RSalverda »

Op dit moment heb ik een conflict met de NS over mijn voordeelurenabonnement. In augustus 2013 kreeg ik een bevestiging dat mijn voordeelurenabonnement was beeindigd. Echter heb ik niet gekeken of ik nog iets moest doen, klaarblijkelijk moet ik dus met mijn pasje naar zo'n apparaat. Toen ik in november/december een mail kreeg over verlenging heb ik ze gemaild dat ik dit toch had opgezegd. In januari kreeg ik een mail van verlenging maar ik had de automatische incasso stopgezet.Ik kreeg vervolgens een brief dat het niet betaald was. Vervolgens heb ik gebeld en toen vertelde de medewerker dat het nu beëindigd zou worden per 4 februari en dat ik voor 14 februari mijn pasje in het apparaat moet stoppen om het definitief te maken. Zij vertelde ook dat ik dan nog een klein bedrag zou moeten betalen en daar nog bericht over zou krijgen. Vorige week heb ik mijn pasje in het apparaat gedrukt en de stappen gevolgd. Nu heb ik vandaag een brief ontvangen van het incassobureau en moet ik 90,- gaan betalen. Ik heb natuurlijk met de NS gebeld maar krijg geen begrip. Ze kunnen zien dat ik iets met mijn pasje heb gedaan maar zeggen dat het niet goed is gegaan. En dat ik die 50,- toch had moeten betalen voor 4 februari en ze niets kunnen doen aan het incassobureau. Ik vind het zo ontzettend oneerlijk.
Wat kan ik nog doen?

kamy_pn2003

Re: NS Voordeelurenabonnement en Incassobureau

Ongelezen bericht door kamy_pn2003 »

Ik heb dus ook een vergelijkbare probleem.
Mijn NS Voordeelurenabonnement zou per 7-02-2014 verlopen. Dit heb ik in een e-mail van NS gekregen. Om het te beeindigen moest ik bellen met de NS. Heb ik op 18/01/2014 gedaan (ruim op tijd) en kreeg gelijk na het gesprek een bevestiging in de e-mail met het verzoek om langs een OV Chipkaart automaat te gaan en de beeindiging op te halen. Heb ik gedaan op 24/01 en het abonnement zou dus beeindigd worden. Niet dus, want 7-02 op de datum van de beeidinging krijg ik een e-mail dat de NS mij bedankt voor de verlenging. Gelijk weer gebeld met de NS en deze keer kreeg ik meneer Dambacher aan de telefoon die mij vertelde dat er iets fout is gegaan en dus moet ik weer langs de automaat op de beeindiging weer op te halen. Hetzelfde dag dat gedaan maar er was helaas niets op mijn chipkaart om op te halen. 9-02 weer gebeld deze keer mevrouw Reilman aan de telefoon gehad en zij verzekerde mij ervan dat er geen product op mijn kaart te zien is en dat er waarschijnlijk een vertraging in de verwerking is onstaan maar dat wordt binnen enkele dagen opgelost. Incasso zou dus ook niet doorgaan. 10-02 kon ik al op mijn rekening zien dat er een incasso klaar stond voor de NS. 11-02 weer gebeld met de NS deze keer mevrouw Stephanie Kuperus gesproken. Zij vertelde mij dat er toch geen product op mijn kaart geladen staat en dat in feite de klantenservice de informatie van de beeindiging niet naar de administratie van de NS verstuurd heeft waardoor het intern binnen de NS mijn abonnement door blijft lopen. Maar dat wordt binnen 4 werkdagen opgelost. Incasso moet ik wel door laten gaan. Helaas kan ik geen 50,- voor een onbeperkte periode missen en ook ben ik niet van mening dat ik voor de fouten van NS moet betalen. Dus de incasso heb ik stopgezet met de gedachte dat de administratie van NS vanzelf ziet dat het geweigerd is omdat er geen abonnement loopt. Helaas werkt dat niet zo en dus 2 weken later heb ik een rekening ontvangen thuis. Omdat ik inmiddels via telefoon niets kon regelen heb ik maar een aangetekende brief verstuurd naar de klantenservice van NS die zij 3/03/2014 ontvangen hebben. Hierop heb ik tot de dag van vandaag geen reactie. In de brief heb ik zoals hierboven alle stappen genoemd die ik ondernomen heb om deze abonnement op te zeggen en de NS vriendelijk verzocht om toch deze kosten per direct te laten vervallen.
Dat doet de NS niet, in plaats daarvan sturen ze mijn dossier naar het incassobureau Groenewegen en Partners die mij een vorderingbrief verstuurd op 25-03. Omdat ik op dat moment niet in Nederland was heb ik de brief 27-03 gezien en dus ook gelijk gebeld met de NS (weer). Deze keer heb ik mevrouw Boelens gesproken die na lang zoeken en overleggen met haar collega's tot de conclusie is gekomen dat deze kosten niet terecht zijn en zij deze informatie doorstuurt naar de achterliggende afdeling van de NS (wat dit ook weer betekent) en dat ik hiervan een bevestiging vanzelf zie verschijnen. In de tussentijd hoef ik geen actie te ondernemen de NS regelt alles voor mij. Dus zodanig heb ik tot op heden de incassovordering niet betaald maar ook heb ik geen bevestiging van een actie van de NS ontvangen.
Ik heb inmiddels wel het incassobureau een e-mail verstuurd om mij te bevestigen dat de NS hiermee bezig is/was. Hiervan heb ik ook nog niets gehoord.
Het is volstrekt belachelijk wat de NS doet. Ik heb alleen maar aan telefonische kosten genoeg moeten betalen voor de fout van NS. Ik heb me aan alle plichten gehouden en de NS niet. Wie kan mij hiermee helpen? Ik heb rechtsbijstand verzekering maar helaas is het bedrag te klein en dus kunnen zij mij niet helpen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

RSalverda schreef:Op dit moment heb ik een conflict met de NS over mijn voordeelurenabonnement. In augustus 2013 kreeg ik een bevestiging dat mijn voordeelurenabonnement was beeindigd. Echter heb ik niet gekeken of ik nog iets moest doen, klaarblijkelijk moet ik dus met mijn pasje naar zo'n apparaat. Toen ik in november/december een mail kreeg over verlenging heb ik ze gemaild dat ik dit toch had opgezegd. In januari kreeg ik een mail van verlenging maar ik had de automatische incasso stopgezet.Ik kreeg vervolgens een brief dat het niet betaald was. Vervolgens heb ik gebeld en toen vertelde de medewerker dat het nu beëindigd zou worden per 4 februari en dat ik voor 14 februari mijn pasje in het apparaat moet stoppen om het definitief te maken. Zij vertelde ook dat ik dan nog een klein bedrag zou moeten betalen en daar nog bericht over zou krijgen. Vorige week heb ik mijn pasje in het apparaat gedrukt en de stappen gevolgd. Nu heb ik vandaag een brief ontvangen van het incassobureau en moet ik 90,- gaan betalen. Ik heb natuurlijk met de NS gebeld maar krijg geen begrip. Ze kunnen zien dat ik iets met mijn pasje heb gedaan maar zeggen dat het niet goed is gegaan. En dat ik die 50,- toch had moeten betalen voor 4 februari en ze niets kunnen doen aan het incassobureau. Ik vind het zo ontzettend oneerlijk.
Wat kan ik nog doen?
u kunt het oneerlijk vinden, maar het lijkt me toch wel dat u de nodige steken hebt laten vallen.
u hebt de eerst de procdure voor opzeggen niet bekeken.
u hebt het pasje blijkbaar niet volgens de juiste procedure ongeldig gemaakt.
en met het pasje dat voor 14-02 ongeldig gemaakt had moeten worden bent u pas een week geleden
(1 april? dus) naar het apparaat geweest.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een van de 'zegeningen' van de OV chip.

voorheen was bevestiging opzeggen genoeg.
Nu moet de klant nog eens ergens met die chipkaart langs om hem nadat hij al is opgezegd, ook nog te deactiveren. Dat terwijl men weet welke chip de klant heeft, en deze gewoon in het systeem als 'opgezegd' en dus 'geblokkeerd' kan zetten :(

Gesloten