Ik heb bericht ontvangen van de klantenservice en klachten.
Het blijkt dat als je abonnement NA 15 januari 2013 is ingegaan , je niet meer onder de coulance regeling valt en daarmee je abonnement niet verlengt kan worden.
Iemand anders dit bericht ook ontvangen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 jan 2014 16:20
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
@luilakviering: ik zou niet weten waarom dat 15 januari zou zijn. Ik zou me richten op het OV-loket, die kunnen je zeker helpen. Ik vond overigens toen ik mijn nieuw abonnement ontving mijn oude voorwaarden terug op papier. Ze zijn anders dan de NS vermeld dus nooit per mail maar (bij mij althans) per brief verstuurd.
Nog even een bericht hoe het bij mij is gelopen:
8 augustus bericht ontvangen dat mijn abonnement zou verlopen
2 september klacht naar NS gestuurd
4 oktober afwijzing ontvangen
11 november opnieuw contact opgenomen na positief bericht felix
19 november: formulier ontvangen
28 november: bevestiging ontvangst
28 december: ingang nieuw abonnement, echter nog niet de bijbehorende ov-chip, abonnement tijdelijk op oude gezet
Kan dus wel heel wat maanden en nodige moeite in beslag nemen. Erg jammer dat het zo lang heeft geduurd, heeft mij namelijk wel geleerd dat je ook prima zonder de NS(-abo) kan, met wat creativiteit (kortingskaarten) en auto.
Nog even een bericht hoe het bij mij is gelopen:
8 augustus bericht ontvangen dat mijn abonnement zou verlopen
2 september klacht naar NS gestuurd
4 oktober afwijzing ontvangen
11 november opnieuw contact opgenomen na positief bericht felix
19 november: formulier ontvangen
28 november: bevestiging ontvangst
28 december: ingang nieuw abonnement, echter nog niet de bijbehorende ov-chip, abonnement tijdelijk op oude gezet
Kan dus wel heel wat maanden en nodige moeite in beslag nemen. Erg jammer dat het zo lang heeft geduurd, heeft mij namelijk wel geleerd dat je ook prima zonder de NS(-abo) kan, met wat creativiteit (kortingskaarten) en auto.
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ik snap ook niet direct waarom de NS 15 januari als grens hanteert. Hebben ze vanaf dat moment de nieuwe voorwaarden ofzo geüpdated?luilakviering schreef:Ik heb bericht ontvangen van de klantenservice en klachten.
Het blijkt dat als je abonnement NA 15 januari 2013 is ingegaan , je niet meer onder de coulance regeling valt en daarmee je abonnement niet verlengt kan worden.
Iemand anders dit bericht ook ontvangen?
Geen jurist hier, maar misschien kan je naar de geschillencommissie stappen als het via het OV-loket niet lukt. Je zou dan op het gelijkheidsbeginsel kunnen beroepen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 jan 2014 17:33
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Vandaag ontving ik mijn nieuwe ov-chipkaart met Voordeelurenabonnement, dat helaas pas volgende week ingaat. Dat betekent dat ik uiteindelijk 2-3 weken zonder korting reis, aangezien een eerdere aanvraag (ruim binnen de marge van vier weken voor het aflopen van mijn vorige abonnement) nooit aan is gekomen. Zie daarover een vorig bericht van mij op pagina 6 van deze thread.
Kan ik die misgelopen korting terugkrijgen? Ik was immers ruim op tijd, maar de NS heeft mijn oorspronkelijke aanvraag naar eigen zeggen nooit ontvangen. Daar draai ik nu voor op, omdat ik een tweede aanvraag moest doen die het proces vertraagde.
Eerder vanmiddag belde ik daarom weer met de klantenservice. Daar zeiden ze dat ik het aanbod voor het Dal Voordeel-abonnement had moeten accepteren "voor in de tussentijd". Dat zie ik toch echt anders, omdat ik volgens mij daarmee het recht op een nieuw Voordeelurenabonnement zou hebben verspeeld. Dat is echter een andere discussie. De medewerker ging (wel heel snel) overleggen, om vervolgens mede te delen dat er geen andere mogelijkheid bestaat om mijn misgelopen korting terug te krijgen.
Wat denken jullie hiervan? Kan ik die misgelopen korting terug krijgen? Graag verneem ik jullie reacties! Alvast bedankt.
Kan ik die misgelopen korting terugkrijgen? Ik was immers ruim op tijd, maar de NS heeft mijn oorspronkelijke aanvraag naar eigen zeggen nooit ontvangen. Daar draai ik nu voor op, omdat ik een tweede aanvraag moest doen die het proces vertraagde.
Eerder vanmiddag belde ik daarom weer met de klantenservice. Daar zeiden ze dat ik het aanbod voor het Dal Voordeel-abonnement had moeten accepteren "voor in de tussentijd". Dat zie ik toch echt anders, omdat ik volgens mij daarmee het recht op een nieuw Voordeelurenabonnement zou hebben verspeeld. Dat is echter een andere discussie. De medewerker ging (wel heel snel) overleggen, om vervolgens mede te delen dat er geen andere mogelijkheid bestaat om mijn misgelopen korting terug te krijgen.
Wat denken jullie hiervan? Kan ik die misgelopen korting terug krijgen? Graag verneem ik jullie reacties! Alvast bedankt.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 jan 2014 16:20
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ik denk dat 15 januari betrekking heeft op wat er in dit nieuwsbericht staat:
http://www.lsvb.nl/actueel/nieuwsberich ... -studenten
Als ik dit zo lees vallen velen van ons ook onder deze coulance regeling.
Duurt het bij jullie ook zo lang voordat klantenservice bericht geeft? Ondertussen loopt mijn kaart af en denk ik dat ik een weekendvrij abonnement aanschaf. Weet iemand van jullie of je dan nog wel recht hebt op de voordeelurenabonnement ? En zo ja, kan ik ze beiden houden?
http://www.lsvb.nl/actueel/nieuwsberich ... -studenten
Als ik dit zo lees vallen velen van ons ook onder deze coulance regeling.
Duurt het bij jullie ook zo lang voordat klantenservice bericht geeft? Ondertussen loopt mijn kaart af en denk ik dat ik een weekendvrij abonnement aanschaf. Weet iemand van jullie of je dan nog wel recht hebt op de voordeelurenabonnement ? En zo ja, kan ik ze beiden houden?
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
@Luilakviering: hopelijk heb je inmiddels je voordeelurenabonnement weer!
Mijn voordeeluren abonnement verliep in augustus 2013. Na veel gedoe en lang wachten heb ik weer een voordeelurenabonnement sinds eind december 2013. In de tussentijd had ik al een weekendvrij abonnement aangeschaft. Nu heb dus 2 abonnementen (die moeten wel allebei op een aparte ov-chipkaart staan). Dat kan dus prima!
Mijn voordeeluren abonnement verliep in augustus 2013. Na veel gedoe en lang wachten heb ik weer een voordeelurenabonnement sinds eind december 2013. In de tussentijd had ik al een weekendvrij abonnement aangeschaft. Nu heb dus 2 abonnementen (die moeten wel allebei op een aparte ov-chipkaart staan). Dat kan dus prima!