LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Nog even terugkomen op de topic:
Ik heb immiddels een bevestiging gehad dat ze mijn aanvraag in behandeling nemen en binnen 2 weken een kaart krijg opgestuurd met het VDU abonnement.
Tijdspanne:
Zij stuurde de machtiging in 5 werkdagen, nadat ik had gebeld en geklaagd dat het geen doorlopend abonnement was. Week later heb ik van ze brief gehad dat ze in behandeling nemen en weer week later bevestiging dat aanvraag is goedgekeurd.
Ik zit alleen nu zelf met het probleem dat ik nu een OV kaart ga krijgen van het werk vanaf 1-1-14, dus de VDU heb ik dan niet meer zoveel aan. Weet iemand of ik dit VDU kan overlaten schrijven naar mijn partner?
Ik heb immiddels een bevestiging gehad dat ze mijn aanvraag in behandeling nemen en binnen 2 weken een kaart krijg opgestuurd met het VDU abonnement.
Tijdspanne:
Zij stuurde de machtiging in 5 werkdagen, nadat ik had gebeld en geklaagd dat het geen doorlopend abonnement was. Week later heb ik van ze brief gehad dat ze in behandeling nemen en weer week later bevestiging dat aanvraag is goedgekeurd.
Ik zit alleen nu zelf met het probleem dat ik nu een OV kaart ga krijgen van het werk vanaf 1-1-14, dus de VDU heb ik dan niet meer zoveel aan. Weet iemand of ik dit VDU kan overlaten schrijven naar mijn partner?
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ik heb sinds twee dagen precies hetzelfde probleem, ben even gaan googlen en kwam toen op dit topic terecht. Om mensen die de komende tijd nog tegen hetzelfde aanlopen te helpen, wil ik hier even melden dat ik zojuist de NS gebeld heb en het voor mij ook netjes is opgelost. Ik heb aangegeven dat ik een jaar geleden gebruik heb gemaakt van de uitgestudeerden-regeling, en 2 dagen geleden ineens verbaasd was dat ik geen korting meer had bij het inchecken. Verteld dat ik hier heel verbaasd over was omdat ik in de veronderstelling was dat dit abonnement net zoals de andere NS-abonnementen gewoon doorlopend was. Mevrouw aan de telefoon deed absoluut niet moeilijk en gaf meteen aan mij de formulieren op te sturen om een nieuw voordeelurenabonnement aan te vragen. Ze zei er ook bij dat er nogal wat 'om te doen' geweest was Productvoorwaarden werden volgens haar ook meegestuurd, maar ze kon me niet vertellen of dit abonnement dan wel ieder jaar verlengd werd of dat het na komend jaar weer automatisch zou aflopen.
Blij dat dit zo makkelijk opgelost is, heel erg bedankt voor alle moeite Felix
Blij dat dit zo makkelijk opgelost is, heel erg bedankt voor alle moeite Felix
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Aangezien ik nog niks van de NS gehoord had betreffende mijn verzonden formulier ben ik gaan bellen met de klantenservice. Verteld de telefoonmiep me doodleuk dat mijn aanvraag is afgewezen omdat het voordeelurenabonnement niet meer verlengd wordt. Het blijft echt maar belachelijker worden bij de NS klantenservice. Ik heb dat formulier en de coulance toch niet zelf verzonnen.
Maar weer het ov-loket gemaild of zij hier nog iets in kunnen betekenen...
Maar weer het ov-loket gemaild of zij hier nog iets in kunnen betekenen...
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Hey robbert, ik heb ook nog steeds niets gehoord van de NS m.b.t. mijn machtigingsformulier. Echter heb ik vorige week nóg een machtigingsformulier ontvangen als reactie op mijn klachtenbrief (5 weken na verzending van deze klachtenbrief) omdat de NS mij tegemoet wil komen.
Misschien duurt het even voordat de machtigingen zijn verwerkt of heeft die telefonische medewerk(st)er expliciet gemeld dat jouw specifieke verlenging/ machtiging is afgewezen of verwachtte hij/zij dat jouw machtiging zal worden afgewezen?
Ik kreeg namelijk telefonisch te horen dat de verwachting is dat mijn verlenging/ machtiging zal worden afgewezen, maar meneer kon dit niet zeker weten omdat hij daar niet over ging. Dus heb ik verteld dat hij even zijn kennis moet updaten m.b.t. dit alles en dat ik een andere medewerker ga bellen omdat het zinloos is om met een ongeïnformeerd persoon te praten.
Zoals door velen al is opgemerkt, is de klantenservice van de NS voor het grootste deel niet op de hoogte van coulance regelingen, productvoorwaarden e.d. en verspreiden daarom (maar ook intentioneel) verkeerde informatie.
Misschien duurt het even voordat de machtigingen zijn verwerkt of heeft die telefonische medewerk(st)er expliciet gemeld dat jouw specifieke verlenging/ machtiging is afgewezen of verwachtte hij/zij dat jouw machtiging zal worden afgewezen?
Ik kreeg namelijk telefonisch te horen dat de verwachting is dat mijn verlenging/ machtiging zal worden afgewezen, maar meneer kon dit niet zeker weten omdat hij daar niet over ging. Dus heb ik verteld dat hij even zijn kennis moet updaten m.b.t. dit alles en dat ik een andere medewerker ga bellen omdat het zinloos is om met een ongeïnformeerd persoon te praten.
Zoals door velen al is opgemerkt, is de klantenservice van de NS voor het grootste deel niet op de hoogte van coulance regelingen, productvoorwaarden e.d. en verspreiden daarom (maar ook intentioneel) verkeerde informatie.
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Hey AGreg,
Ik heb nog maar een keer gebeld omdat ik begon te twijfelen idd of die vorige medewerker het wel over het juiste had. Deze medewerker gaf aan dat de afwijzing waarschijnlijk was aan de hand van m'n klachtenbrief, maar dat er over het formulier nog geen uitsluitsel was. Nog maar even geduld hebben dus...
Ik heb nog maar een keer gebeld omdat ik begon te twijfelen idd of die vorige medewerker het wel over het juiste had. Deze medewerker gaf aan dat de afwijzing waarschijnlijk was aan de hand van m'n klachtenbrief, maar dat er over het formulier nog geen uitsluitsel was. Nog maar even geduld hebben dus...
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Twee weken terug ook contact gehad met het ovloket, gaven aan dat ik waarschijnlijk in aanmerking kwam omdat ik optijd was met mijn klacht (binnen 30 dagen na beeindiging). Aansluitend contact gehad met de NS, die me de machtiging van de brief opstuurden (vorige week). Inmiddels machtiging weer teruggestuurd, nu even afwachten.
Alvast bedankt felix en andere vroege klagers (inclusief mezelf ) het schijnt te hebben geholpen.
Alvast bedankt felix en andere vroege klagers (inclusief mezelf ) het schijnt te hebben geholpen.
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ook ik heb nog maar eens met de NS klantenservice gebeld omdat ik het wel erg lang vind duren. Andere forumgenoten hadden namelijk na ongeveer één week al bericht dat hun voordeelurenabonnement zal worden verlengd. Het is hier intussen al de vierde week sinds ik mijn machtiging heb opgestuurd.
Medewerker bleef (weer) herhalen dat het voordeelurenabonnement niet meer verlengd kon worden. Op mijn vraag wanneer mijn brief (die alleen een machtiging bevat) zal worden verwerkt, zei ze dat er een periode van 4-6 weken staat. Op dit moment is er niets in het systeem bekend dat er een machtiging van mij binnen gekomen is, terwijl PostNL al weken terug de brief aangetekend heeft afgeleverd.
Medewerker bleef (weer) herhalen dat het voordeelurenabonnement niet meer verlengd kon worden. Op mijn vraag wanneer mijn brief (die alleen een machtiging bevat) zal worden verwerkt, zei ze dat er een periode van 4-6 weken staat. Op dit moment is er niets in het systeem bekend dat er een machtiging van mij binnen gekomen is, terwijl PostNL al weken terug de brief aangetekend heeft afgeleverd.
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Hier exact hetzelfde; brief is ontvangen, maar een reactie kan nog 4-6 weken duren aldus de NS.
Behoorlijk plaagstootje van de NS weer; dit duurt al 2,5 maand, en kan dus makkelijk nog een maand bijkomen.
Behoorlijk plaagstootje van de NS weer; dit duurt al 2,5 maand, en kan dus makkelijk nog een maand bijkomen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 sep 2013 15:59
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
NS biedt iedereen die binnen een maand na het aflopen van je uitgestudeerde voordeeluren abonnement een klachtenbrief heeft gestsuurd naar het OV-loket een doorlopen voordeelurenabonnement aan.
Schrijf dus die brief optijd.
Ik heb nu een doorlopend voordeelurenabonnement.
succes!
Schrijf dus die brief optijd.
Ik heb nu een doorlopend voordeelurenabonnement.
succes!
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Dit heb ik gelukkig ook gedaan, een klachtenbrief voor het verlopen en een klachtenbrief na het verlopen. Echter ligt m'n machtigingsformulier nu inmiddels alweer 4 weken bij hun op de afdeling te wachten totdat ik wat van ze hoor. Heb jij iets gedaan om het te versnellen?martijnbirnie schreef:NS biedt iedereen die binnen een maand na het aflopen van je uitgestudeerde voordeeluren abonnement een klachtenbrief heeft gestsuurd naar het OV-loket een doorlopen voordeelurenabonnement aan.
Schrijf dus die brief optijd.
Ik heb nu een doorlopend voordeelurenabonnement.
succes!
Oh en die laatste klachtenbrief hebben ze afgewezen zonder mij van een antwoord te voorzien bleek uit telefonische navraag bij de klantenservice. Het lijkt haast wel willekeur hoe iedereen anders behandeld wordt. De ene persoon krijgt na 1 telefoontje meteen een nieuwe toegestuurd met zelfs een tijdelijke kaart en de ander zit er na maanden nog op te wachten..
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ik heb vandaag een brief van de NS ontvangen waarin werd verteld dat mijn aanvraag voor het omzetten van een 1-jarig VDU naar een doorlopend VDU is geaccepteerd op basis van hun onderzoek naar mijn aanvraag en de geldende coulancevoorwaarden.
Over ongeveer twee weken ontvang ik mijn nieuwe OV-chipkaart met VDU. Het heeft nu al zo'n 4.5 week geduurd, maar ik moet nog even afwachten.
robbertdb, ik denk dat het nu wat langer duurt omdat de NS nu soort orde wil scheppen en alle aanvragen gaat bekijken of zij binnen de één maand regel vallen. Het is wel jammer dat dit zo lang duurt. Wat was de reactie op jouw eerste klachtenbrief?
Als reactie op mijn eerste klachtenbrief kreeg ik nogmaals een machtiging. Op mijn tweede klachtenbrief werd niet gereageerd omdat de eerste klachtenbrief al in behandeling is genomen bleek uit telefonische navraag. Misschien is dit ook het geval bij jou?
Ze hadden mij in die laatste bevestigingsbrief best een een VDU abonnement mogen toesturen met een geldigheid voor twee weken aangezien ik nu moet wachten op een OV-chipkaart met VDU.
Nu vraag ik mij ook af of ik die reiskosten die ik in de tussentijd heb gemaakt deels terug kan krijgen omdat ik toen eigenlijk ook 40% korting had moeten krijgen.
Maar goed, ik ben al blij dat ik een doorlopend VDU heb.
Over ongeveer twee weken ontvang ik mijn nieuwe OV-chipkaart met VDU. Het heeft nu al zo'n 4.5 week geduurd, maar ik moet nog even afwachten.
robbertdb, ik denk dat het nu wat langer duurt omdat de NS nu soort orde wil scheppen en alle aanvragen gaat bekijken of zij binnen de één maand regel vallen. Het is wel jammer dat dit zo lang duurt. Wat was de reactie op jouw eerste klachtenbrief?
Als reactie op mijn eerste klachtenbrief kreeg ik nogmaals een machtiging. Op mijn tweede klachtenbrief werd niet gereageerd omdat de eerste klachtenbrief al in behandeling is genomen bleek uit telefonische navraag. Misschien is dit ook het geval bij jou?
Ze hadden mij in die laatste bevestigingsbrief best een een VDU abonnement mogen toesturen met een geldigheid voor twee weken aangezien ik nu moet wachten op een OV-chipkaart met VDU.
Nu vraag ik mij ook af of ik die reiskosten die ik in de tussentijd heb gemaakt deels terug kan krijgen omdat ik toen eigenlijk ook 40% korting had moeten krijgen.
Maar goed, ik ben al blij dat ik een doorlopend VDU heb.
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Mooi dat je eindelijk positief nieuws heb gekregen! Bij mij zat er vandaag helaas nog geen post van NS bij.. Als ik begin volgende week nog niks weet ga ik maar weer eens bellen/twitteren om te kijken of ik er wat druk achter kan zetten..AGreg schreef:Ik heb vandaag een brief van de NS ontvangen waarin werd verteld dat mijn aanvraag voor het omzetten van een 1-jarig VDU naar een doorlopend VDU is geaccepteerd op basis van hun onderzoek naar mijn aanvraag en de geldende coulancevoorwaarden.
Over ongeveer twee weken ontvang ik mijn nieuwe OV-chipkaart met VDU. Het heeft nu al zo'n 4.5 week geduurd, maar ik moet nog even afwachten.
robbertdb, ik denk dat het nu wat langer duurt omdat de NS nu soort orde wil scheppen en alle aanvragen gaat bekijken of zij binnen de één maand regel vallen. Het is wel jammer dat dit zo lang duurt. Wat was de reactie op jouw eerste klachtenbrief?
Als reactie op mijn eerste klachtenbrief kreeg ik nogmaals een machtiging. Op mijn tweede klachtenbrief werd niet gereageerd omdat de eerste klachtenbrief al in behandeling is genomen bleek uit telefonische navraag. Misschien is dit ook het geval bij jou?
Ze hadden mij in die laatste bevestigingsbrief best een een VDU abonnement mogen toesturen met een geldigheid voor twee weken aangezien ik nu moet wachten op een OV-chipkaart met VDU.
Nu vraag ik mij ook af of ik die reiskosten die ik in de tussentijd heb gemaakt deels terug kan krijgen omdat ik toen eigenlijk ook 40% korting had moeten krijgen.
Maar goed, ik ben al blij dat ik een doorlopend VDU heb.
Mijn eerste brief was afgewezen met de mededeling dat het abo niet verlengd kan worden omdat het voordeelurenabo niet meer bestaat. En de tweede heb ik geen reactie op gehad, maar aan de telefoon werd hetzelfde verteld. Ik kreeg pas een machtigingsformulier nadat het OVloket wat geregeld had. Die had ik zelf via de NS denk ik nooit gekregen..
Wat betreft de vergoeding voor je korting die je misgelopen ben heb ik weinig hoop. Maar ik hoop het wel voor je!
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ja ik ben al blij met VDU, afhankelijk wanneer zij het abonnement in laten gaan (over twee weken of een tijdstip in het verleden) kijk ik even of ik de misgelopen korting ga terugvragen.
Ik hoop dat jij ook een VDU krijgt, je hebt er volgens hun coulancevoorwaarden wel recht op. Misschien handig om ook via OVloket nogmaals te klagen?
Ik hoop dat jij ook een VDU krijgt, je hebt er volgens hun coulancevoorwaarden wel recht op. Misschien handig om ook via OVloket nogmaals te klagen?
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Hi all,
Ik heb ondertussen een nieuwe OV-chipkaart ontvangen en het voordeeluren abonnement zal 12 december ingaan. Wel loop ik al tegen een nieuwe uitdaging aan. Ik heb eerst een brief gekregen waarin staat dat ik het abonnement zal krijgen met eenmalig 25 euro korting en vervolgens een aantal dagen later de ov chipkaart met een brief waarin staat dat er 60 euro van mijn rekening zal worden afgeschreven.
Volgens onderstaande link is het normale tarief 60 euro, dus dat klopt natuurlijk niet. Ik ga ze hier natuurlijk wel weer over bellen. Ik hou jullie op de hoogte!
http://www.ns.nl/reizigers/producten/ab ... ement.html
Ik heb ondertussen een nieuwe OV-chipkaart ontvangen en het voordeeluren abonnement zal 12 december ingaan. Wel loop ik al tegen een nieuwe uitdaging aan. Ik heb eerst een brief gekregen waarin staat dat ik het abonnement zal krijgen met eenmalig 25 euro korting en vervolgens een aantal dagen later de ov chipkaart met een brief waarin staat dat er 60 euro van mijn rekening zal worden afgeschreven.
Volgens onderstaande link is het normale tarief 60 euro, dus dat klopt natuurlijk niet. Ik ga ze hier natuurlijk wel weer over bellen. Ik hou jullie op de hoogte!
http://www.ns.nl/reizigers/producten/ab ... ement.html
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 dec 2013 22:42
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Hallo,
Ik volg dit draadje met veel interesse.
Laat je trouwens niet afschepen met een nieuw abonnement, ik heb gehoord dat je dan je recht op compensatie opgeeft voor de dagen dat je het volle pond hebt moeten terwijl je abonnement recht gaf op 40% korting!
Succes iedereen.
Ik volg dit draadje met veel interesse.
Laat je trouwens niet afschepen met een nieuw abonnement, ik heb gehoord dat je dan je recht op compensatie opgeeft voor de dagen dat je het volle pond hebt moeten terwijl je abonnement recht gaf op 40% korting!
Succes iedereen.
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ik kan het bijna niet geloven, maar na navraag bij de webcare van de NS op twitter lijkt het er nu toch op dat ik ook m'n voordeelurenabo weer krijg. Het eerste antwoord was doodleuk dat het was afgewezen, dit omdat ik zogenaamd weer niet op het dalvoordeel aanbod ingegaan zou zijn. Na een paar vragen daarop terug gestuurd te hebben via twitter kreeg ik ineens een twitter bericht dat hij toch goedgekeurd is en dat ik vanaf 20 december weer met korting kan reizen, voor die tijd moet ik per post een nieuwe kaart toegestuurd krijgen. Ik weet nou niet of dit kwam door m'n twitter navraag of dat het puur toeval was, maar blij ben ik wel! Nu nog afwachten tot ik hem daadwerkelijk in m'n handen heb..
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Mijn dalvoordeel is met behulp van Twitter ook eindelijk opgezegd. Ik heb er maar een maand over moeten mailen.
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Ik heb vandaag mijn nieuwe chipkaart met voordeelurenabonnement ontvangen. Ook mijn dank naar Felixdh die met zijn stap naar de geschillencommissie de NS op andere gedachten heeft weten te brengen. Ik weet niet of je deze topic nog leest en of jij de misgelopen korting nog hebt weten te krijgen?
Mooi om te horen dat het bij jou ook goed gaat komen!robbertdb schreef:Ik kan het bijna niet geloven, maar na navraag bij de webcare van de NS op twitter lijkt het er nu toch op dat ik ook m'n voordeelurenabo weer krijg. Het eerste antwoord was doodleuk dat het was afgewezen, dit omdat ik zogenaamd weer niet op het dalvoordeel aanbod ingegaan zou zijn. Na een paar vragen daarop terug gestuurd te hebben via twitter kreeg ik ineens een twitter bericht dat hij toch goedgekeurd is en dat ik vanaf 20 december weer met korting kan reizen, voor die tijd moet ik per post een nieuwe kaart toegestuurd krijgen. Ik weet nou niet of dit kwam door m'n twitter navraag of dat het puur toeval was, maar blij ben ik wel! Nu nog afwachten tot ik hem daadwerkelijk in m'n handen heb..
Ik ben nieuwschierig naar hoe jij die 25 euro korting hebt weten te regelen? Niet dat ik hier nog achteraan ga, het heeft me genoeg moeite gekost om 60 euro te mogen betalen (een VDU te krijgen), 25 euro korting krijgen lijkt mij een onmogelijke taak, dus ik vind het prima zo.StephieD schreef:Hi all,
Ik heb ondertussen een nieuwe OV-chipkaart ontvangen en het voordeeluren abonnement zal 12 december ingaan. Wel loop ik al tegen een nieuwe uitdaging aan. Ik heb eerst een brief gekregen waarin staat dat ik het abonnement zal krijgen met eenmalig 25 euro korting en vervolgens een aantal dagen later de ov chipkaart met een brief waarin staat dat er 60 euro van mijn rekening zal worden afgeschreven.
Volgens onderstaande link is het normale tarief 60 euro, dus dat klopt natuurlijk niet. Ik ga ze hier natuurlijk wel weer over bellen. Ik hou jullie op de hoogte!
http://www.ns.nl/reizigers/producten/ab ... ement.html
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Hallo allemaal,
ik heb vandaag met de NS klantenservice gebeld om mijn voordeelurenabonnement (wat 31 december afloopt) te verlengen, kreeg vorige week een e-mail van de NS met een aanbod voor een ander abonnement, maar aangezien het voordeelurenabonnement vele malen beter is wil ik deze behouden (en vorig jaar, toen ik het abonnement afsloot, ging ik er ook van uit dat dit kon). Dus het hele topic doorgelezen, gebeld met de NS omdat het schriftelijk soms heel lang kan duren, maar de mevrouw die ik aan de lijn kreeg zegt dat de machtigingsformulieren op zijn. Ze zei dat ik in januari terug moest bellen, en toen ik vroeg of dit geen probleem was omdat het abonnement op 31 december afloopt, zei ze dat dit geen probleem zou zijn.
Zijn er misschien nog andere mensen die te horen krijgen dat er geen formulieren meer zijn, of wordt ik gewoon afgescheept met een excuus? Want het lijkt me toch dat je die formulieren zo uit moet kunnen printen...
ik heb vandaag met de NS klantenservice gebeld om mijn voordeelurenabonnement (wat 31 december afloopt) te verlengen, kreeg vorige week een e-mail van de NS met een aanbod voor een ander abonnement, maar aangezien het voordeelurenabonnement vele malen beter is wil ik deze behouden (en vorig jaar, toen ik het abonnement afsloot, ging ik er ook van uit dat dit kon). Dus het hele topic doorgelezen, gebeld met de NS omdat het schriftelijk soms heel lang kan duren, maar de mevrouw die ik aan de lijn kreeg zegt dat de machtigingsformulieren op zijn. Ze zei dat ik in januari terug moest bellen, en toen ik vroeg of dit geen probleem was omdat het abonnement op 31 december afloopt, zei ze dat dit geen probleem zou zijn.
Zijn er misschien nog andere mensen die te horen krijgen dat er geen formulieren meer zijn, of wordt ik gewoon afgescheept met een excuus? Want het lijkt me toch dat je die formulieren zo uit moet kunnen printen...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 dec 2013 22:42
Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen
Je moet schriftelijk binnen een maand na afloop van je abonnement aanvragen... Als je lang genoeg wacht en alleen telefonisch contact hebt dan kan je een verlenging op je buik schrijven.