Ik heb een voordeelurenabonnement. Het bedrag voor dit abonnement wordt jaarlijks afgeschreven van mijn rekening. Dit jaar lukte het niet. Dit kreeg ik schriftelijk te horen namens een incassobureau, in opdracht van de NS, met een rekening erbij waar ik bijna twee jaar een voordeelurenabonnement van had kunnen krijgen!!! Bovenop de 55 euro zaten nog eens zo’n 32 euro extra kosten!!!!
Ik heb tegen deze werkwijze schriftelijk een klacht ingediend. Nooit meer iets op mogen horen…
Na telefonisch contact te hebben gehad met de klantenservice van de NS ben ik te weten gekomen dat ik wel eerst een acceptgiro van de NS uit had moeten krijgen i.p.v. meteen een rekening van het Incassobureau . Ze beweren dat ze deze rekening op hebben gestuurd, maar ik heb helemaal niets mogen ontvangen. Dit geef ik aan, maar ik blijf te horen krijgen dat ze hem gestuurd hebben. Het staat immers in de computer/het systeem dat het gestuurd is. Dus het is mijn fout dat ik dit niet heb mogen ontvangen!
Ook kreeg ik de opmerking dat het bedrag jaarlijks van mijn rekening wordt geschreven en dat ik zelf in de gaten moet houden wanneer dit gebeurd. Alsof ik elke maand bij houd wat er per maand afgeschreven moet worden?! Dat is wel het stomste antwoord wat ik ooit gehoord heb. Ik weet dus echt niet wanneer die kosten van de NS afgeschreven worden, ook al wordt dit elk jaar op hetzelfde tijdstip gedaan! Ik ga ervan uit dat de NS dat zelf bijhoudt en als het niet lukt dat ze mij die acceptgiro sturen i.p.v. niets mogen ontvangen en bij navraag te horen krijg dat het gestuurd is omdat het in de computer staat dat het gestuurd is.
Ik heb na mijn klacht een bezwaar ingediend. Ook niets meer op mogen horen… Na weer gebeld te hebben met de klantenservice kreeg ik te horen dat ze het bezwaar niet in behandeling gaan nemen omdat ze per mail al op mijn klacht gereageerd hebben. Ook dit antwoord op mijn klacht heb ik dus niet mogen ontvangen, ook niet in mijn junkmail. (Waarom sturen ze dat niet zwart op wit op via de post?! ) Dus iedere keer wordt er ‘gereageerd’ van de NS uit, staat het in het systeem van de NS dat ze gereageerd hebben, maar op de één of andere manier ontvang ik niets. Vreemd!!!! Vervolgens mag ik dus extra gaan betalen voor deze blunders!!!!
Ik ben het spuugzat. Het gaat mij niet om dit extra bedrag, maar om het principe. Hoe dit gaat is onterecht! Ik ben de dupe van dingen die gezegd worden te zijn gedaan en moet het vervolgens bekopen met een hoog bedrag terwijl het niet mijn fout is!
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd; als ik bel en sta nog langer in de wacht dan dat ik met iemand in gesprek ben.
Ik wil die extra rekening niet betalen omdat ik vind dat het onterecht is hoe dit gegaan is, maar ik wil ook geen deurwaarder of zelfs een rechtszaak (waar het incassobureau in de tweede brief mee dreigt). Ik weet echt niet hoe ik nu verder moet. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS - voordeelurenabonnement - werkwijze betalen
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: NS - voordeelurenabonnement - werkwijze betalen
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS - voordeelurenabonnement - werkwijze betalen
Bedankt voor je reactie.
Ik had geen rekeningnummer van de NS (omdat ik dus die factuur die ik zou hebben moeten ontvangen, nooit ontvangen had. Verder kreeg ik ook geen rekeningnummer door van ze toen ik navraag hierover deed), dus ik heb het hoofdbedrag van 55 euro overgemaakt op de rekening van het Incassobureau. Ik heb daarna meteen een schrijven gestuurd naar het Incassobureau én de NS met daarin uitleg dat ik die 55 euro over heb gemaakt én waarom.
Als reactie kreeg ik van het Incassobureau een nieuwe factuur met daarop het resterende bedrag. In het begeleidend schrijven staat dat wanneer ik dit bedrag niet binnen 5 dagen naar ze overmaak ik of een deurwaarder of een rechtzaak zal krijgen.
Ik had geen rekeningnummer van de NS (omdat ik dus die factuur die ik zou hebben moeten ontvangen, nooit ontvangen had. Verder kreeg ik ook geen rekeningnummer door van ze toen ik navraag hierover deed), dus ik heb het hoofdbedrag van 55 euro overgemaakt op de rekening van het Incassobureau. Ik heb daarna meteen een schrijven gestuurd naar het Incassobureau én de NS met daarin uitleg dat ik die 55 euro over heb gemaakt én waarom.
Als reactie kreeg ik van het Incassobureau een nieuwe factuur met daarop het resterende bedrag. In het begeleidend schrijven staat dat wanneer ik dit bedrag niet binnen 5 dagen naar ze overmaak ik of een deurwaarder of een rechtzaak zal krijgen.
Re: NS - voordeelurenabonnement - werkwijze betalen
Ow ja, ik meld dit onderwerp hier op de site en opeens krijg ik vanavond een mail van de ns in mijn mailbox (als reactie op mijn ingediende klacht... die ik dus al een aantal weken geleden al had moeten ontvangen!!!) met daarin het volgende:
Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Het kan zijn door een technische storing, die we inmiddels hebben opgelost, dat u dit antwoord twee maal of veel later heeft ontvangen dan u van ons had mogen verwachten. Onze excuses hiervoor.
Geachte mevrouw XXXX,
Graag beantwoorden wij uw e-mail.U geeft aan dat u onverwachts een mededeling heeft ontvangen namens het incassobureau, welke betrekking heeft op de betaling van uw abonnementsgeld. Wij begrijpen dat soortgelijke informatie vervelend is, wanneer u hiervan niet eerder op de hoogte bent gebracht.
Uit onze administratie is gebleken dat wij op 22/09/2010 hebben geprobeerd het abonnementsgeld af te schrijven. Omdat dit niet is gelukt, hebben wij u op 29/09/2010 een acceptgiro verstuurd. Deze brief is verzonden naar uw huidige adres in XXXX en is tot heden niet retour gekomen. Na twee weken is de betaling vervolgens uit handen gegeven aan het incassobureau.
Uiteraard zien wij onze klanten niet als wanbetalers wanneer er eenmalig iets misgaat met de incassoprocedure. NS streeft ernaar een zo klantvriendelijke omgeving te creëren tussen de klant en onze Klantenservice. Het spijt ons te vernemen dat dit in uw geval niet is gebeurd.
Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.
Met vriendelijke groet,
XXX
Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
NS gaat zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Lees voor meer informatie ons privacy-statement op www.ns.nl.
Daar ging het dus om. Die toegestuurde acceptgiro heb ik dus NIET mogen ontvangen! En er meteen vanuit gaan dat wanneer een toegezonden acceptgiro niet terug komt, dat ik hem dan automatisch heb ontvangen!
En wat bedoelen ze met 'Uiteraard zien wij onze klanten niet als wanbetalers wanneer er eenmalig iets misgaat met de incassoprocedure. NS streeft ernaar een zo klantvriendelijke omgeving te creëren tussen de klant en onze Klantenservice.'
Zo word ik wel behandeld; als een wanbetaler! Door meteen een incassobureau op mij af te sturen! Wat nou klantvriendelijk?!!! Ze hadden ook een herinnering op de eerste factuur kunnen sturen i.p.v. eerst een factuur en na twee weken meteen al naar het incassobureau te stappen. Dan had ik de tweede keer waarschijnlijk wel die factuur ontvangen en uiteraard netjes betaald zonder problemen en klachtbrieven en bezwaarschriften!!!!
Hadden ze tijdens het uitdraaien van die factuur soms ook een storing in hun systeem waardoor er in het systeem staat dat het verstuurd is, maar ik dus niets ontvangen heb?!
Belachelijk!!!
Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Het kan zijn door een technische storing, die we inmiddels hebben opgelost, dat u dit antwoord twee maal of veel later heeft ontvangen dan u van ons had mogen verwachten. Onze excuses hiervoor.
Geachte mevrouw XXXX,
Graag beantwoorden wij uw e-mail.U geeft aan dat u onverwachts een mededeling heeft ontvangen namens het incassobureau, welke betrekking heeft op de betaling van uw abonnementsgeld. Wij begrijpen dat soortgelijke informatie vervelend is, wanneer u hiervan niet eerder op de hoogte bent gebracht.
Uit onze administratie is gebleken dat wij op 22/09/2010 hebben geprobeerd het abonnementsgeld af te schrijven. Omdat dit niet is gelukt, hebben wij u op 29/09/2010 een acceptgiro verstuurd. Deze brief is verzonden naar uw huidige adres in XXXX en is tot heden niet retour gekomen. Na twee weken is de betaling vervolgens uit handen gegeven aan het incassobureau.
Uiteraard zien wij onze klanten niet als wanbetalers wanneer er eenmalig iets misgaat met de incassoprocedure. NS streeft ernaar een zo klantvriendelijke omgeving te creëren tussen de klant en onze Klantenservice. Het spijt ons te vernemen dat dit in uw geval niet is gebeurd.
Wij vertrouwen erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.
Met vriendelijke groet,
XXX
Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
NS gaat zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Lees voor meer informatie ons privacy-statement op www.ns.nl.
Daar ging het dus om. Die toegestuurde acceptgiro heb ik dus NIET mogen ontvangen! En er meteen vanuit gaan dat wanneer een toegezonden acceptgiro niet terug komt, dat ik hem dan automatisch heb ontvangen!
En wat bedoelen ze met 'Uiteraard zien wij onze klanten niet als wanbetalers wanneer er eenmalig iets misgaat met de incassoprocedure. NS streeft ernaar een zo klantvriendelijke omgeving te creëren tussen de klant en onze Klantenservice.'
Zo word ik wel behandeld; als een wanbetaler! Door meteen een incassobureau op mij af te sturen! Wat nou klantvriendelijk?!!! Ze hadden ook een herinnering op de eerste factuur kunnen sturen i.p.v. eerst een factuur en na twee weken meteen al naar het incassobureau te stappen. Dan had ik de tweede keer waarschijnlijk wel die factuur ontvangen en uiteraard netjes betaald zonder problemen en klachtbrieven en bezwaarschriften!!!!
Hadden ze tijdens het uitdraaien van die factuur soms ook een storing in hun systeem waardoor er in het systeem staat dat het verstuurd is, maar ik dus niets ontvangen heb?!
Belachelijk!!!
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: NS - voordeelurenabonnement - werkwijze betalen
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS - voordeelurenabonnement - werkwijze betalen
Noem mij maar dom, maar ik kijk dus wel op mijn afschriften wat er afgeschreven wordt en ik vergelijk dat met wat volgens mijn administratie afgeschreven zou moeten worden. Zo kan ik bij fouten aan de bel trekken. Ook bedrijven kunnen foutjes maken.Alsof ik elke maand bij houd wat er per maand afgeschreven moet worden?! Dat is wel het stomste antwoord wat ik ooit gehoord heb.
Dat weet U dus wel, maar controleren of het ook gedaan is doet U nietIk weet dus echt niet wanneer die kosten van de NS afgeschreven worden, ook al wordt dit elk jaar op hetzelfde tijdstip gedaan!
