LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS wanneer trein vol is en de 1e klas leeg....
NS wanneer trein vol is en de 1e klas leeg....
Hallo,
Heb vandaag even geinformeerd hoe het zit wanneer de treinen (meestal in de spits een korte trein) vol zitten dat je dan ook naar de 1e klas mag gaan. Helaas dat mag niet, alleen wanneer de conducteur dat zegt.
Soms is er in overvolle treinen geen conducteur te bekennen kan hij denk ik niet door de mensen heen wringen!
En om te gaan staan in de trein is niet altijd veilig wanneer de trein remt of heen en weer swiebert.....
Vraag me af kan de 1e klas wel uit?
Groetnis,
xxxx
Heb vandaag even geinformeerd hoe het zit wanneer de treinen (meestal in de spits een korte trein) vol zitten dat je dan ook naar de 1e klas mag gaan. Helaas dat mag niet, alleen wanneer de conducteur dat zegt.
Soms is er in overvolle treinen geen conducteur te bekennen kan hij denk ik niet door de mensen heen wringen!
En om te gaan staan in de trein is niet altijd veilig wanneer de trein remt of heen en weer swiebert.....
Vraag me af kan de 1e klas wel uit?
Groetnis,
xxxx
Re: NS wanneer trein vol is en de 1e klas leeg....
Het idee om de eerste klasse op te heffen is niet nieuw en kan het zitplaatsprobleem deels oplossen.
Maar de 1e klas reizigers zijn tegen. Niet geheel onbegrijpelijk uiteraard.
Maar de 1e klas reizigers zijn tegen. Niet geheel onbegrijpelijk uiteraard.
ik zou eerder de studenten eruit gooien, dan hebben ouderen en werkende mensen eindelijk plaats.
Beetje radicaal moet ik toegeven, maar maak hun OV pas duurder of gelimiteerd. Als er geen plaats is dan komt dat door studenten.
Beetje radicaal moet ik toegeven, maar maak hun OV pas duurder of gelimiteerd. Als er geen plaats is dan komt dat door studenten.
Ik zit altijd 3 klas want daar zit niemand.
Pardon!!! studenten eruit? Hebben die geen recht om met de trein te gaan ofzo? Moeten die gaan lopen ofzo? Studenten hebben ook al geen geld voor een auto dus zijn AFHANKELIJK van de trein.
En de OV is al duur zat, ik weet niet maar er word enorm bezuinigd op de studenten.
En de OV is al duur zat, ik weet niet maar er word enorm bezuinigd op de studenten.
bovendien betaal je wel degelijk voor je OV, maar alleen als je de gestelde eisen niet haalt. dus indirect betaal je als student zijnde wel zeker. het is dus grote onzin om die (gelukkig heb ik het!) OV jaarkaart van ze weg te halen!
Ook als je de gestelde eisen WEL haalt betaal je voor je OV kaart. Bij de invoering van de OV-jaarkaart zijn de beurzen immers flink verlaagd!
Zelfs als dat zo is wat ik niet in twijfel trek dan weegt dat nooit tegen de 2000+ euro wat het kost om een OV kaart te hebben PER jaar.
Als studenten geld zat hebben om hun eigen lazerus te zuipen en naar feesten te gaan, komt dat misschien omdat ze dat geld overhouden.
Kunnen ze dus ook in het vervolg per keer hun treinkaartje kopen voor de normale prijs.
Wat betreft het treinkaartje: dit is een vervoersbewijs.
Dat betekent dat de NS verplicht is om je te vervoeren van A naar B.
Je hebt dus geen recht op 'n zitplaats.
Bij 'n zeer overvolle trein met nog plaats in de 1e klas, ga ik 1e klas zitten of staan als daar de boel ook verstopt zit.
Kunnen ze dus ook in het vervolg per keer hun treinkaartje kopen voor de normale prijs.
Wat betreft het treinkaartje: dit is een vervoersbewijs.
Dat betekent dat de NS verplicht is om je te vervoeren van A naar B.
Je hebt dus geen recht op 'n zitplaats.
Bij 'n zeer overvolle trein met nog plaats in de 1e klas, ga ik 1e klas zitten of staan als daar de boel ook verstopt zit.
Gelimiteerd OV voor studenten ben ik voor !!!!!!
OV studenten van woonplaats naar plaats van school/college.
Plezier tochtjes mogen ze van mij zelf betalen
OV studenten van woonplaats naar plaats van school/college.
Plezier tochtjes mogen ze van mij zelf betalen
Als de trein overvol is dan komt er toch geen conducteur, kan je rustig 1e klas gaan zitten
in de 1e coupé als de ns zo dom is om in de spits de treinen met meer dan 1 wagon 1e klas te laten vertrekken dan moeten ze de consequentie ook weten dat dan mensen uit de 2e klas betaald hebben om te zitten dus die zitten dan een x confortabel
Wat een onzin, je bataald of voor de eerste klas of voor de tweede klas.
Als ik bewust kies voor een duurder vervoersbewijs in de vorm van eerste klas, juist omdat je daar meer kans hebt op een (rustige) zitplek wil ik niet geconfronteerd worden met zwart of grijsrijders die op de plek zitten waar ik, formeel gezien, recht op heb
Dat je dus nooit een conducteur tegen komt, of soms wel maar dan verstoppen ze zich bij de bestuurder, is voor de zwartrijders wel mooi meegenomen maar blijf dan lekker op het balkon....
Als ik bewust kies voor een duurder vervoersbewijs in de vorm van eerste klas, juist omdat je daar meer kans hebt op een (rustige) zitplek wil ik niet geconfronteerd worden met zwart of grijsrijders die op de plek zitten waar ik, formeel gezien, recht op heb
Dat je dus nooit een conducteur tegen komt, of soms wel maar dan verstoppen ze zich bij de bestuurder, is voor de zwartrijders wel mooi meegenomen maar blijf dan lekker op het balkon....
JE HEBT ALS ZWARTRIJDER NET ZOVEEL RECHT OM 1E OF 2E KLAS TE GAAN ZITTEN. eN DAN, WAT MAAKT HET UIT. jE WAS TOCH AL IN OVERTREDING, KUN JE BETER LEKKER LUXE GAAN ZITTEN EN JE HEBT INDERDAAD MEER KANS OP EEN ZITPLAATS, HAHAHAHAHAHA
Oooohhh, sorry. Capslock stond nog aan....niet slaan!
En wat doen we dan met die 1e klassers die ik afgelopen maandag in de 2e klas zag zitten omdat de eerste klas volzat?!?
het is in 20 jaar tijd maar een paar keer voorgekomen dat de trein zo vol was dat eerste klassers in de tweede klas een plek zochten.
Maar je kunt het ook zo zien, als de 1e vol is dan mogen ze niet in de 2e zitten...
Maar je kunt het ook zo zien, als de 1e vol is dan mogen ze niet in de 2e zitten...
Wanneer zitten de treinen overvol? Op werkdagen smorgens tot een uur of negen en savonds tussen pak em beet half vijf en zes uur. De tijden dat de werkenden naar hun werk gaan en de studenten naar school, cq weer terugkeren naar huis. Werkenden moeten naar hun werk, studenten naar school en beide groepen worden daar op een bepaalde tijd verwacht. Zo niet volgt of een reprimande of sancties. De ouderen gaan echter gezellig op stap en voor hun maakt het niet uit of ze een half uurtje later aankomen. Dus zij moeten maar plaats maken in de trein en wat later vertrekken. En het zou ook aardig ziojn als ze zouden besluiten hun boodschappen niet tussen 12 en 2 te doen maar dan de kassa's en winkels over te laten aan de werkende mens die de middagpause dan kan gebruiken om nog snel even een boodschap te doen.
Ik reis altijd 1e klas (ALS ik met de trein reis, 1x per jaar?). Ik betaal ervoor om goed te zitten en wens dat dan ook te kunnen doen. 2e klas reizigers moeten wegblijven bij de 1e klas, ook al moeten ze bij de 2e klas staan. Dat is dan jammer en het risico van een 2e klaskaartje!! Ik zal ook niet naar de 2e klas verhuizen als de 1e klas vol mocht zitten. Maar dat komt toch nooit voor. Meer 1e klas wagons inzetten hoeft niet, wel meer 2e klaswagons maar niet ten koste van de 1e klas!
Waarom moet je nu weer oudere mensen aanspreken op het feit dat jij in de trein moet staan? OV is van iedereen en dus heb je er maar rekening mee te houden. Hoe zou jij het vinden om te horen:'Het is 14.00 uur en je mag pas vanaf 15.00 uur met de trein omdat nu het 65+ uur begonnen is'. Dan ben jij ook niet blij toch...