Af en toe reis ik met de trein. Omdat ik het idee heb dat een voordeeluren kaart me voordeel brengt heb ik al jaren een exemplaar in mijn portefeuille. Gisterochtend was ik met stomheid geslagen. Een voordeelurenkaart leverde me nadeel op. De verklaring van de baliemedewerkerster: "U vangt uw reis aan voor 9 uur. Zodoende heeft u te maken met meerdere aanvangstarieven en wordt uw totaalprijs hoger."
Voor drie kaartjes 1e klas Assen Amsterdam met gedeeltelijke korting had ik € 205,- nogwat moeten neertellen. Zonder korting heb ik betaald: € 187,80. Ik zeg: belachelijk die aanvangstarieven. Ik reken toch maar één keer af?
Ik heb een post gedaan op mijn blog. http://ritzotencate.blogspot.com/2007/0 ... s-dan.html
Wanneer gaat de marktwerking nu eindelijk 'ns zijn werk doen?
Groet,
Ritzo ten Cate
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NSVoordeelurenkaart: nadelig door 'aanvangstarieven'
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 mei 2007 22:03
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: NSVoordeelurenkaart: nadelig door 'aanvangstarieven'
Wat de NS waarschijnlijk heeft gedaan, is het volgende: enkele reis vanaf het vertrekstation tot aan het eerste station waar je stopt NA 9 uur, dit voor de volle prijs, plus een enkele reis vanaf dat station naar je vertrekstation, met korting, Vanaf dat ''tussenstation'' naar je bestemming, heeft de NS je eveneens een retour met korting verkocht.
Zo komen ze aan drie kaartjes.
Dat had inderdaad eleganter en goedkoper gekund: Retour met korting vanaf je woonplaats naar je bestemming met 40 procent korting, plus een enkeltje voor de volle prijs tot aan het eerste station waar je arriveert na 9.00 uur. Maar je hebt je inderdaad de goedkoopste variant laten verkopen. Hoewel: bij nader inzien: het scheelt iets van anderhalve euro als je met korting had gereisd.......
Een voordeelurenkaart heeft zijn voorwaarden. Je weet als jarenlange gebruiker, dat je er door de week pas na 9 uur mee mag reizen. Als je het niet wist, is het je eigen fout, de kaart bestaat al tientallen jaren onder verschillende namen, en die voorwaarde is altijd hetzelfde geweest.
Ik heb ze jaren gehad, maar reis nu te weinig met de trein om er voordeel van te hebben.
Zo komen ze aan drie kaartjes.
Dat had inderdaad eleganter en goedkoper gekund: Retour met korting vanaf je woonplaats naar je bestemming met 40 procent korting, plus een enkeltje voor de volle prijs tot aan het eerste station waar je arriveert na 9.00 uur. Maar je hebt je inderdaad de goedkoopste variant laten verkopen. Hoewel: bij nader inzien: het scheelt iets van anderhalve euro als je met korting had gereisd.......
Een voordeelurenkaart heeft zijn voorwaarden. Je weet als jarenlange gebruiker, dat je er door de week pas na 9 uur mee mag reizen. Als je het niet wist, is het je eigen fout, de kaart bestaat al tientallen jaren onder verschillende namen, en die voorwaarde is altijd hetzelfde geweest.
Ik heb ze jaren gehad, maar reis nu te weinig met de trein om er voordeel van te hebben.