LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onbeschofte houding NS klantenservice

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
rgberkhout

onbeschofte houding NS klantenservice

Ongelezen bericht door rgberkhout »

Op 22 mei bij de NS aangegeven dat ik mijn voordeeluren abonnement wil opzeggen, gezien daar een maand opzegtermijn voor bestaat kan ik deze per 11 juli as opzeggen. Mijn eerste voordeeluren abonnement is ooit op 11 juni ingegaan derhalve wil de NS het volledige jaarbedrag van mijn rekening incasseren hoewel ruim voor 11 juli al vast staat dat ik geen gebruik meer wens te maken van de 'service' van de NS. Ik heb dit telefonisch en per mail aangegeven maar volgens de NS is dit de normale gang van zaken, eerst betalen waar je zoals bekend geen gebruik van gaat maken en dan weken/maanden later 11/12 van het bedrag terug krijgen. Mijn verzoek om een credit nota ad 55 euro te sturen wordt resoluut naar de prullenbak verwezen en men wenst de klant in deze niet ter wille te zijn. Hieronder een kopie van de zeer onbeschofte werkwijze van de NS klantenservice, helaas heb ik geen opnamens van de telefoongesprekken..

Geachte NS Klantenservice,

Vanmiddag met klantenservice, Sharon Wever, gesproken over het opzeggen van mijn voordeel uren abonnement die op 11 juni afloopt. Gezien jullie opzegtermijn van 1 maand kan opzeggen per 11 juni niet derhalve accepteer ik de opzegging per 11 juli. Echter volgens mevrouw Wever moet ik dan allereerst een volledig jaar betalen waarna ik 11 maanden gerestitueerd krijg, ik ga hiermee niet akkoord. Gaarne per 11 juli abonnement opzeggen en een nieuwe rekening ad 5 euro sturen.

Ik heb telefonisch met mijn advocaat overleg gehad en schroom niet bij een negatieve uitkomst de geschillencommissie afdeling openbaar vervoer in te schakelen, verder is de klacht inmiddels ook op klacht.nl gemeld.

Graag per omgaande een reactie.

Met vriendelijke groet,

Het antwoord van de NS:

U heeft een doorlopend abonnement afgesloten. Dit houdt in dat uw abonnement jaarlijks wordt verlengd. Met deze verlenging hoort de verplichting het abonnementsgeld voor het gehele jaar te betalen. Dit kan helaas niet gewijzigd worden. Als uw abonnement is beëindigd ontvangt u een vergoeding voor de ongebruikte maanden.

Met vriendelijke groet,

Mijn antwoord:

Bij deze wil ik de case opnieuw openen, de Nederlandse wet verbied bedrijven abonnementen automatisch te verlengen, ik heb ruim op tijd aangegeven het abonnement per 11 juli 2013 op te zegen en ben u derhalve 5 euro verschuldigd ipv de 60 euro die u wil incasseren. Het blijft de omgekeerde wereld eerst volledig te incasseren om vervolgens te restitueren. Graag een oplossing ipv opsomming van incorrecte werkwijze.

Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer Berkhout,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail.

U bent niet tevreden over het antwoord van Klantenservice. Ik vind het bijzonder vervelend dat dit het geval is. Mijn excuses hiervoor. Graag geef ik u de volgende informatie.

U vraagt ons om de afhandeling van uw reactie te herzien. Ik vind het bijzonder jammer dat u zich niet kunt vinden in ons antwoord en zou u graag van dienst zijn. Echter, in onze eerdere toelichtingen zijn wij ingegaan op uw vragen en opmerkingen. Daarom zie ik geen reden om u aanvullende informatie te geven. Eventuele toekomstige verzoeken omtrent deze kwesite zullen ook niet worden behandeld.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Nederlandse Spoorwegen

Mijn antwoord waar men het niet meer nodig vind te antwoorden..

Beste,

Het is niet mijn taak maar zal u een voorstel doen, u incasseert bij mij op 28 mei 60 euro voor een een jaar voordeeluren abonnement. Ik bel u 28 mei om nogmaals te bevestigen dat per 11 juli het abonnement stopgezet wordt, vervolgens maakt u uiterlijk 29 mei mij de verschuldigde gelden van 55 euro over, deze zijn namelijk van mij kant direct opeisbaar.

Opvallend vind ik dat de NS meermalen discussie en gesprek uit de weg gaat door eenzijdig het gesprek af te kappen, niet klantvriendelijk en onbeschoft.

Ik verwacht dat u uw uiterste best gaat doen deze zaak op te lossen.

Frantic2

Re: onbeschofte houding NS klantenservice

Ongelezen bericht door Frantic2 »

waarom kan je niet per 11 juni opzeggen? Dat is toch de datum dat het nw abbo in zou gaan????Zijn de prijzen gelijk aan vorig jaar, of ben je zelf te laat geweest met opzeggen omdat er een opzegtermijn geldt? en mijn hemel... we hebben het echt over 60 euro die volgens het contract vooraf verschuldigd
is..... EN JE ZET ER EEN ADVOCAAT OP??????

Een mens kan ook overdrijven.

Jefdus

Re: onbeschofte houding NS klantenservice

Ongelezen bericht door Jefdus »

Frantic2 schreef:waarom kan je niet per 11 juni opzeggen?
Omdat dat vanwege de opzegtermijn van een maand voor 11 mei moest gebeuren en de TS hiermee dus te laat is. Overigens vind ik dat de klantenservice van de NS het prima heeft afgewerkt. De eisen van de TS zijn duideijk onredelijk en ik zou er dan ook verder geen tijd meer aan besteden. Had Ts maar op tijd moeten zijn met de opzegging...

Gesloten