LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst Voordeelurenabonnement verlengt?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Furrer

Ongewenst Voordeelurenabonnement verlengt?

Ongelezen bericht door Furrer »

Beste Lezers,

Ongewenst Voordeelurenabonnement verlengt? Maakt u dat ook mee?

Graag zou ik van u willen weten hoe je de NS goed kan aanpakken! Handig hun vervoer (ook niet altijd), maar hun (klanten)service is ver van goed en krijgt van mij een ruim onvoldoende. Wellicht krijgen de meeste van jullie die gebruik maken van een NS abonnement een brief waarin de NS haar verlenging doorgeeft.

Bij mijn vrouw dus ook en het volgende gebeurt. Elk jaar weer verlengt de NS haar abonnementen met haar cliënten en dus ook bij mijn vrouw. In november 2010 heeft mijn vrouw net als ik van de NS een nette brief ontvangen waarin de NS haar verlenging van het abonnement aangeeft.

Mijn vrouw heeft destijds eigenvervoer aangeschaft en had de Voordeelurenabonnement niet meer nodig. Daarom belt zij in nov. 2010 de NS om aan te geven dat zij haar abonnement niet wens voor te zetten, de klantenservice geeft aan dat dit in ieder geval niet mogelijk is, omdat je dit minstens een maand voor verlenging moet aangeven. Daarom schrijft zij na het telefoongesprek een brief met opzegging van het abonnement en een duidelijke klacht over de manier van service. Door deze brief ervan uit gaand dat het abonnement voor 2011 in ieder geval is opgezegd. Tot haar verbazing krijgt zij oktober 2011 weer een brief van de NS met de mededeling dat het Voordeelurenabonnement weer voor een jaar verlengd is. We bellen weer met de klantenservice krijgen een vriendelijke heer aan de lijn leggen de situatie uit, hij begrijpt de situatie vraagt ons even te wachten, omdat hij dit moet bespreken. Kort daarop komt hij weer aan de lijn met de mededeling dat hij goed en slecht nieuws heeft, dus ik geef aan eerst het goede nieuws te willen horen.

De meneer geeft aan dat de NS een fout heeft gemaakt, betreurd dit en zegt dat het abonnement is opgezegd, maar, nu komt het slechte nieuws, in het systeem staat zij nog als klant vermeld. Om haar af te melden moet zij dus eerst de betaling doen en de NS zal het bedrag restitueren. Ik geef aan dit niet te willen doen en dat dit niet onze verantwoordelijkheid is en deze bij de NS ligt, we hebben er al genoeg tijd aan verspild! De meneer geeft aan de zaak te betreuren, maar dan niets te kunnen betekenen en dat er dan een incasso procedure zal volgen, …..?????? totaal verbaast geef ik aan dat het abonnement al meer dan een jaar schriftelijk is opgezegd, hij geeft nogmaals aan dat hij dit heeft geconstateerd maar het systeem geeft het zo aan en kan daar geen verandering in brengen en bij niet betalen zij het incasso traject ingaat.

Ik vertel de meneer niet te gaan betalen en af te wachten. De NS verantwoordelijk houd voor alle gemaakte, te maken kosten en tijd die hierin wordt geïnvesteerd. Tevens diverse instelling advies vragen en hierover op de hoogte brengen waaronder Tros Radar. De meneer geeft aan hiervan een notitie te maken en wenst ons succes.

U begrijpt natuurlijk dat dit nergens over gaat! NS geeft toe een fout te hebben gemaakt, abonnement is eigenlijk opgezegd, maar vanwege het systeem moeten we eerst even geld storten om de opzegging te kunnen activeren. Dit is toch ongelofelijk dat deze grootte bedrijven maar kunnen doen wat zij willen en ons als nummertjes behandelen terwijl zij vergeten dat juist door hun (oude)klanten zij recht van bestaan hebben.

Graag zouden wij advies van u willen hebben of u dit ook hebt ervaren en hoe dit goed aan te pakken. Wellicht kunt u ons helpen.

Jolijn

Re: Ongewenst Voordeelurenabonnement verlengt?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een samenvatting van het gesprek schriftelijk (mailen brief) toesturen.
Iets dat je niet verschuldigd bent, hoef je niet te betalen. Poot stijf houden.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de (kromme) administratie van de NS. En zeker wel kan daar iets aan gewijzigd worden,een paar klikken op een knop, klaar. 't Is maar net wat ze willen.

(Jij hebt goed en en slecht nieuws voor de NS, jij hebt zelf net zo'n systeem, als zij eerst geld overmaken, stort jij het aan hun..........en dat hoef je dan niet weer terug.....nou, schappelijk toch?)

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het is wel van belang om ergens van de NS op schrift te krijgen dat ze eind 2010 inderdaad een opzegging hebben ontvangen.

Als ze dit namelijk gaan ontkennen is het wel zwaar kersen eten met deze lui.

Furrer

Ongelezen bericht door Furrer »

@ Jolijn; Ja, je hebt gelijk even samenvatten en dan tevens erin verwerken dat we het betalen omdraaien. Ben dan erg benieuwd wat de reactie zal zijn. :D

@ The Emperor; Leo, we hebben wel een schriftelijke bevestiging gekregen dat de brief is ontvangen, maar vermelden niet de opzegging en de behandelaar van die brief heb ik ook gesproken, deze bevestigde. Tevens heeft ook de klantenservicemedewerker die ik laatst hebt gesproken dit ook bevestigd en natuurlijk heb ik zijn naam genoteerd, maar ja, je hebt gelijk. Concrete bewijzen maakt het alleen maar makkelijker.

Zijn er geen juristen die dit lezen en zeggen we gaan de NS even wassen, het kan niet zo langer en komen op voor de burger! Laat je horen!

Gesloten