LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onmogelijke Regel OV-Jaarabonnement (NS)

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
msmzns

Onmogelijke Regel OV-Jaarabonnement (NS)

Ongelezen bericht door msmzns »

Gelukkig getrouwd! Wat fijn, wat mooi.... En wat jammer dat de NS het ons moeiijk maakt met hun Voorwaarden & Regels!

Wij zijn getrouwd, maar wonen op dit moment vanwege werk in verschillende delen van het land, NIET op hetzelfde adres. Om elkaar te kunnen opzoeken zijn we wekelijks grote bedragen kwijt aan de treinkaartjes.
Inmiddels weten we dat deze situatie blijft en dat een OV-kaart anschaffen goedkoper zal zijn.

Fijn, want er kan voor je partner een bijkaart gekocht worden die aanzienlijk goedkoper is. Echter, NS stelt als extra voorwaarde dat je partner op hetzelfde adres woont! Getrouwd zijn alleen is blijkbaar niet genoeg.

Een OV kaart kost 3470,-, een tweede bijkaart kost 520,-
Door de Voorwaarde 'woonachtig op hetzelfde adres' van NS moeten wij echter nu tweemaal een OV kaart aanschaffen van 3470 !! Het verschil bedraagt maar liefst 2950 euro!

Wie heeft tips om deze voorwaarde aan te kaarten? Of kan iemand mij uitleggen waarom deze voorwaarde er is, die het zo moeilijk maakt je eigen huwelijk te onderhouden!? Als jarenlange vaste klant van NS kan ik hier niet uitkomen.

gravedigger

Re: Onmogelijke Regel OV-Jaarabonnement (NS)

Ongelezen bericht door gravedigger »

Of kan iemand mij uitleggen waarom deze voorwaarde er is,
Hier op het forum in elk geval niet. Daarvoor moet je echt in Utrecht wezen.

msmzns

GOed, die uitleg krijg ik dus niet van NS...(we hebben uiteraard al ruimschots geinformeerd bij verschillende klantenservices etc.)

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat geven zij als uitleg dan?

msmzns

TSja, dat het "Nu eenmaal een regel is", de medewerkers klantenservice begrijpen er zelf ook niet veel van dat het niet mogelijk is om als getrouwd stel als familieleden beschouwd te worden!

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Regels zijn er om overtreden te worden ;) Je kimt toch zogenaamd bij de man *of ongekeerd) wpnen? Of komen ze bij 1 van jullie langs om dat te controleren :idea:

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

OV-jaarkaart NS.

Ik persoonlijk kan maar 1 (één) reden bedenken waarbij elk der gehuwde echtgenoten ieder op een apart adres wonen en toch dringend zo'n jaarkaart zouden moeten hebben.

Ik denk dat over dit soort gevallen die NS nooit daarover hebben nagedacht.

Grootvader

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En welke reden is dat dan??

Er zijn wel meer stellen hoor die wegens persoonlijke dingen tijdelijk of helemaal niet samenwonen. Dit kan diverse redenen hebben.

Oke het is raar, maar toch het gebeurd.

kanovaarder

Huwelijk en toch ver uit elkaar.

Ik reden die ik zou kunnen bedenken is misschien te persoonlijk voor de betrokkene dus daar ga ik niet verder op in.

Als het door de aard van het werk is zou de werkgever hier toch een mouw aan moeten passen.

Grootvader

msmzns

Ik begrijp dat er vooral reacties komen op het feit dat wij niet bijelkaar wonen op dit moment. Gut, nooit verwacht, maar blijkbaar halen mensen van alles in hun hoofd.

Lijkt mij er niet toe doen (en als je het toch wilt weten: we hebben een bedrijf met twee locaties en Nee, we kunnen dus geen mouw laten passen door de werkgever)

Kom mensen, het gaat om de voorwaarden van NS, niet om mijn huwelijk!

kanovaarder

O.V-voorwaarden.

Nou, niet gelijk zo aangebrandt hoor.
Moest ik dan openlijk hier neerzetten dat ik alleen mij maar kon voorstellen U thuis en uw man in de gevangenis? Want..........
Nederland is maar erg klein hoor en voor een bedrijf ieder een eigen woning en toch gehuwd??

Tsja, een keuze natuurlijk die u beiden maakte maar vind u het echt vreemd dat die NS daaraan niet heeft gedacht??
Kom nou!!

Grootvader

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 22 Okt 2007 20:51 door kanovaarder

O.V-voorwaarden.

Nou, niet gelijk zo aangebrandt hoor.
Moest ik dan openlijk hier neerzetten dat ik alleen mij maar kon voorstellen U thuis en uw man in de gevangenis? Want..........
Nederland is maar erg klein hoor en voor een bedrijf ieder een eigen woning en toch gehuwd??
Beetje domme redenering zou Maxima zeggen.
Er wordt duidelijk aangegeven dat het gaat om twee
O.V.jaarkaarten. Dus wat moet iemand in de gevangenis
nou met een O.V. kaart doen?

msmzns

Hrtelijk dank, inderdaad een vreemde redenering.
En ach, aanbranden doe ik gelukkig niet zo snel hoor.

Mocht er nog iemand willen ingaan op de oorspronkelijke vraag, dan hoor ik dat graag. Zo niet, dan mag u mijn prive en huwelijkszaken op andere websites bespreken...

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Auto kopen?

msmzns

Aangezien er helaas geen serieuze OV-reacties komen, sluit ik bij deze dit topic af. U kunt weer doorgaan met uw eigen klachten!

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

U hebt nooit gereageerd op de reactie van gravedigger, is zijn/haar oplossing zo onzinnig dan? Tuurlijk is de NS wonderlijk bezig maar waarom zou u hen eigenlijk melden dat u niet bij elkaar woont? Gaat ze ook nog eens niets aan.

msmzns

... dat ik blijkbaar niet op iedereen reageerde.

Gravedigger: In de voorwaarden staat dat je een reecnt uittreksel uit bevolkingsregister moet meesturen.

VAndaar dat je suggestie helaas niet op kan gaan.

SLuit TOPIC bij deze af.

Gesloten