LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incasso kosten maar wel geblokkeerde kaart
Onterechte incasso kosten maar wel geblokkeerde kaart
Mijn minderjarige zoon moet voor school met het OV reizen. Gezien het opladen zonder eigen bankpas voor hem nogal lastig is, leek het ons makkelijk om zijn OV kaart automatisch te laten opladen. Iedere keer 20 euro.
Tijdens onze vakantie is dit blijkbaar mislukt. Nu dachten wij dat wanneer dit mislukt, de kaart gewoon niet is opgeladen. Echter het blijkt dat de kaart wel wordt opgeladen, maar dat Trans Link dan een vordering op ons heeft.
Bij terugkomst van de vakantie vonden wij een brief van Intrum Justitia op de mat. Nu moesten wij Euro 60 betalen + rente. Dit terwijl wij noch een herinnering noch een in gebreke stelling hebben ontvangen. Wij hebben dus geen kans gehad om zonder extra kosten de Euro 20 over te maken aan Trans Link. De OV chipkaart van mijn zoon is nu wel geblokkeerd, terwijl er een tegoed op staat van meer dan 32 euro.
Uiteraard heb ik hierover de klanten service van OV Chipkaart gebeld, maar zij zeggen niets te kunnen en wijzen door naar Intrum Justitia. Intrum Justitia antwoord dat wij gewoon de Euro 60 moeten betalen, anders blijft de kaart geblokkeerd.
Wij vinden het onterecht dat wij de extra 40 euro plus rente moeten betalen. Wij hebben aangeven dat wij gerust de Euro 20 willen overmaken, echter Trans Link zegt dat dat aan hen niet meer kan. Om de kaart weer in gebruik te nemen moeten wij dus Euro 20 en ook de onterechte vordering van euro 40 + rente voldoen aan Intrum Justitia.
Trans Link maakt hier duidelijk misbruik van haar monopolie positie. Bij normale concurrentie zou een organisatie nooit voet bij stuk houden bij een wettelijke onterecht vordering. Het blokkeren van de kaart met daarop ook door ons voldane tegoed achten wij dan ook onrechtmatig.
Wie kan ons hierbij helpen?
Wie heeft er nog meer te kampen met onterechte incasso kosten door Trans Link?
Trans Link, waarom lossen jullie dit niet op?
Tijdens onze vakantie is dit blijkbaar mislukt. Nu dachten wij dat wanneer dit mislukt, de kaart gewoon niet is opgeladen. Echter het blijkt dat de kaart wel wordt opgeladen, maar dat Trans Link dan een vordering op ons heeft.
Bij terugkomst van de vakantie vonden wij een brief van Intrum Justitia op de mat. Nu moesten wij Euro 60 betalen + rente. Dit terwijl wij noch een herinnering noch een in gebreke stelling hebben ontvangen. Wij hebben dus geen kans gehad om zonder extra kosten de Euro 20 over te maken aan Trans Link. De OV chipkaart van mijn zoon is nu wel geblokkeerd, terwijl er een tegoed op staat van meer dan 32 euro.
Uiteraard heb ik hierover de klanten service van OV Chipkaart gebeld, maar zij zeggen niets te kunnen en wijzen door naar Intrum Justitia. Intrum Justitia antwoord dat wij gewoon de Euro 60 moeten betalen, anders blijft de kaart geblokkeerd.
Wij vinden het onterecht dat wij de extra 40 euro plus rente moeten betalen. Wij hebben aangeven dat wij gerust de Euro 20 willen overmaken, echter Trans Link zegt dat dat aan hen niet meer kan. Om de kaart weer in gebruik te nemen moeten wij dus Euro 20 en ook de onterechte vordering van euro 40 + rente voldoen aan Intrum Justitia.
Trans Link maakt hier duidelijk misbruik van haar monopolie positie. Bij normale concurrentie zou een organisatie nooit voet bij stuk houden bij een wettelijke onterecht vordering. Het blokkeren van de kaart met daarop ook door ons voldane tegoed achten wij dan ook onrechtmatig.
Wie kan ons hierbij helpen?
Wie heeft er nog meer te kampen met onterechte incasso kosten door Trans Link?
Trans Link, waarom lossen jullie dit niet op?
-
Re: Onterechte incasso kosten maar wel geblokkeerde kaart
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laats ... ch_opladen
heb je de voorwaarden al goed doorgelezen?
staat als je er meer dan?schuld is wordt de kaart pas geblokkeerd..
lees even goed kijken wat er allemaal staat...er staat nog een link voor nog meer vragen en antwoorden
lees even goed kijken wat er allemaal staat...er staat nog een link voor nog meer vragen en antwoorden
Het is zowat goedkoper gewoon een nieuwe kaart te nemen en het resterende tegoed maar laten zitten, maarja dat zal wel niet kunnen.
Wint u ook eens advies in bij een juridisch loket, dat er zomaar direct naar een incassobureau wordt overgedragen zonder herinnering of ingebrekestelling is m.i. niet juist.
Of de blokkade van de kaart onrechtmatig is weet ik niet. Aan de ene kant zat er nog tegoed op dat u gewoon betaald had. Aan de andere kant is het nieuwe tegoed wel al geleverd maar nog niet betaald.
Wint u ook eens advies in bij een juridisch loket, dat er zomaar direct naar een incassobureau wordt overgedragen zonder herinnering of ingebrekestelling is m.i. niet juist.
Of de blokkade van de kaart onrechtmatig is weet ik niet. Aan de ene kant zat er nog tegoed op dat u gewoon betaald had. Aan de andere kant is het nieuwe tegoed wel al geleverd maar nog niet betaald.
-
- Contacteer:
De hele ov chip afhandeling maakt van gebruikers criminelen.
En ze werken samen met IJ - ook al zo`n 'goede' reputatie daar.
Een anonieme kaart is het beste - en handmatig opladen.
Alleen - is nooit 100% anoniem - want je kan alleen pinnen..
wat een **** systeem.
En ze werken samen met IJ - ook al zo`n 'goede' reputatie daar.
Een anonieme kaart is het beste - en handmatig opladen.
Alleen - is nooit 100% anoniem - want je kan alleen pinnen..
wat een **** systeem.
Eigenlijk jammer dat geen van de politieke partijen dit als verkiezingspunt opgepakt heeft. Ik zou bijna bereid zijn SGP te stemmen, als deze partij dit 'systeem' overboord zou gooien.
-
helemaal anoniem met pinnen zou wel kunnen.
je kan een prepaid credit card kopen,voor 10 euro daar geld op storten...en dan die gebruiken om je kaart op te laden..
je kan een prepaid credit card kopen,voor 10 euro daar geld op storten...en dan die gebruiken om je kaart op te laden..
-
- Contacteer:
Ik zou zelfs PVV stemmen als men dit als punt had.Jolijn schreef:Eigenlijk jammer dat geen van de politieke partijen dit als verkiezingspunt opgepakt heeft. Ik zou bijna bereid zijn SGP te stemmen, als deze partij dit 'systeem' overboord zou gooien.
Maar ja - er verdienen teveel (oud) politici geld aan het OV (inclusief chip) (denk aan commisariaten, omkoopsommen etc) dus "den haag" zal er echt niets tegen doen.
Hey Rozemarijntje,rozemarijntje schreef:http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laats ... ch_opladen
het klopt dat men niet blokkeert onder een schuld van 60 euro, echter wanneer het opladen van Euro 20 mislukt, je heb dit niet in de gaten, je krijgt geen herinneringen dan komt er ineens Intrum Justitia met een vordering van 20 plus 40 incassokosten plus paar centen rente, en zo zit je ineens boven de euro 60.