LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openbaar vervoer.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
P.G.Rooijakkers

Openbaar vervoer.

Ongelezen bericht door P.G.Rooijakkers »

Je ziet in nederland af en toe een lijn of stadsbus rijden en meestal nagenoeg leeg.
Ik reis vaak naar Zwitserland en gebruik daar altijd de bus, terwijl ik in Nederland nooit de bus gebruik.
Waarom???
Voor iets meer als een Euro, wordt je daar vanuit een dorp uit de omgeving naar de stad gebracht. De bussen rijden om de 10 minuten en zitten nagenoeg altijd vol. Parkeren is er erg duur een reden te meer om de bus te nemen. Ook al zie je de bus voor je neus wegrijden, binnen 10 minuten heb je de volgende bus. Hier komen in de meeste dorpenb al geen bussen meer en als ze er rijden is het om de 2 uur tot sávonds 9 uur. Hoe moet je dan van een visite naar huis???
Tragisch geregeld in dit land.

Michel

Re: Openbaar vervoer.

Ongelezen bericht door Michel »

Wellicht zou de overheid het openbaar vervoer eens hoger op de prioriteitenlijst moeten zetten! Tot op heden is het nog steeds zo dat ieder jaar weer meer en meer bezuinigd moet worden. Telkens weer moeten de openbaarvervoer bedrijven met minder geld dezelfde bussen laten rijden. De overheid is al jaren bezig met het compleet uitmelken van autobezitters, en dat onder het mom van dat het goed voor het milieu is en dat we met z'n alle meer het openbaar vervoer moeten gebruiken. Maar diezelfde overheid is totaal niet bereidt ook maar enige investering van betekenis te doen voor datzelfde openbaar vervoer.

Het is momenteel zowiezo al moeilijk, gezien de stijgende kosten van explotatie en dalende overheidsbijdrages, om een bus rijdende te houden zonder dat er elders niet bezuinigd moet worden. Het resultaat is dan dat er het eerst bezuinigd wordt op lijnen met een minimale bezetting. Helaas is het de reiziger die hiervan de dupe wordt.

Het beleid wat de overheid momenteel voert is voor mij totaal ongeloofwaardig. Niets wijst erop dat de heren politici ook daadwerkelijk het openbaar vervoer willen stimuleren, maar wat wel overduidelijk is is dat de automobilist verder en verder wordt uitgekleed. Klachten van mensen dat het de schuld van de openbaar vervoer bedrijven is dat er zo weinig bussen rijden vind ik dan ook totaal misplaatst! Als al die mensen nou eens daadwerkelijk bij die overheid duidelijk gaan maken dat we meer, en vooral betaalbaar, openbaar vervoer willen hebben dan zal er misschien nog eens echt iets gaan veranderen.

Gesloten