Ik heb in 2011 op tijd een brief naar de NS gestuurd dat ik mijn voordeelurenabonnemnt wou opzeggen, dit in verband met verhuizing naar het buitenland.
Ik heb toen niks meer daarover gehoord, tot in 2013 ik een incassobrief doorgestuurd kreeg van mijn oude NL adres. Bleek Ns had mijn brief niet ontvangen zeiden ze, en abonnemt verlengd. Ik heb daarna een kopie gestuurd van de orginele brief en 2 maanden gewacht op hun antwoord. Uiteindlijk maar gemaild (ze hadden mij een brief gestuurd maar die is niet aangkomen bij mij, apart!) en kreeg te horen dat ze daar niks aan konden doen, ze hadden het niet ontvangen en klaar. Ik moet gewoon betalen en kan dan pas weer proberen mijn abonnement stop te zetten. In totaal is dat een bedrag van 160 euro.
Kan ik hier nog wat tegen doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen NS voordeelurenabonnemnt lukt niet.
Re: Opzeggen NS voordeelurenabonnemnt lukt niet.
Bij zoiets moet je ook altijd er op letten dat je een bevestiging krijgt. Nu heb je geen bewijs. Een brief kun je zo maken dus dat is geen bewijs.
Zit niks anders op dan te betalen ben ik bang.
Zit niks anders op dan te betalen ben ik bang.
-
U kunt dus zelfs telefonisch opzeggen, en een aangetekend schrijven is helemaal niet vereist.NS-website schreef:Opzeggen kan telefonisch via telefoonnummer 0900 – 202 11 63 (€ 0,10 p.m.) van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht.
Ik denk daarom dat als u een kopie van de originele brief (aangetekend) naar de NS stuurt en in een begleidend schrijven aangeeft dat u al in 2011 heeft opgezegd vanwege een verhuizing naar het buitenland, het redelijke en billijk is als de NS de vordering zou laten vallen. U heeft immers ook (aantoonbaar ?) geen gebruik meer gemaakt van hun diensten.
Als de NS dat niet doet, is het aan u om te overwegen of het eventueel tot een rechtszaak wil laten komen.
-
Bij mij lukt het ook niet. Opzeggen à 10 cent per minuut. Na het keuzemenu te hebben ingetoetst en 10 minuten wachten kreeg ik een medewerker aan de lijn. Ik zei dat ik mijn voordeelurenkaart wil opzeggen, de reden werd gevraagd en nog veel meer, toen moest ik weer doorverbonden worden met een andere medewerker waarna ik inmiddels weer 10 minuten verder was met het beantwoorden van allerlei vragen. Er werd mij verteld dat de kaart tot het eind van het jaar loopt en nog niet opgezegd kon worden, pas na 2 oktober, in de hoop natuurlijk dat het vergeten wordt. Wat een slecht bedrijf. Ik laat me nooit meer iets aansmeren door de NS. Ze zeggen dat ik een brief kan schrijven en daar een bevestiging van krijg, maar ook pas na 2 oktober, zoals ik het nu zie bel ik maar weer want ze zeggen dus gewoon dat ze de brief niet hebben ontvangen.
Vandaag een berichtje ontvangen van de NS dat ze naar aanleiding van mijn klacht op de site van klacht mijn abonnement gestopt hebben miv 1 januari 2014, wel moest ik nog met mijn kaart naar de automaat om dit te bevestigen, beetje omslachtig allemaal maar het is gelukt. Dit hadden ze bij de klantenservice ook wel kunnen regelen.
Vandaag een berichtje ontvangen van de NS dat ze naar aanleiding van mijn klacht op de site van klacht mijn abonnement gestopt hebben miv 1 januari 2014, wel moest ik nog met mijn kaart naar de automaat om dit te bevestigen, beetje omslachtig allemaal maar het is gelukt. Dit hadden ze bij de klantenservice ook wel kunnen regelen.
-
Mijn vriendin heeft per 18 augustus haar voordeelurenabonnement opgezegd. Daarvan heeft ze een bevestigingsbrief thuis gekregen, waarin staat dat het abonnement is beindigd en dat het in de administratie is verwerkt. Begin september is het abonnementsgeld toch van haar rekening getrokken, we hebben dit bedrag laten terugstorten.
Een week later ontving ze een email met daarin de meededeling dat ze haar abonnementsgeld nog moet voldoen. We hebben toen contact opgenomen met de NS klantenservice, we kregen een melding dat er een storing was en we maandag maar moesten terugbellen.
Toen we maandag terugbelde kregen we te horen dat een collega een fout had gemaakt, we konden het beste toch betalen en daarna bezwaar indienen.
Vandaag lag er een brief met acceptgiro in de brievenbus, dat we binnen. 14 dagen moeten betalen en er anders €40 incassokosten berekend worden.
Daarop heb ik direct weer contact opgenomen met de klantenservice, naar lang wachten en meerdere malen doorverbinden kreeg ik weer dezelfde mededeling, ondanks dat we een bevestigingsbrief thuis haden, moeten we gewoon betalen omdat er een fout in het systeem zit , die ze niet kunnen (willen) aanpassen.
Dus eerst betalen en dan bezwaar indienen, anders wordt er een incassobureau ingeschakeld.
Wat moeten we hiermee doen, toch gewoon betalen?
Of zitten we dan straks weer aan een jaarabonnement vast?
Een week later ontving ze een email met daarin de meededeling dat ze haar abonnementsgeld nog moet voldoen. We hebben toen contact opgenomen met de NS klantenservice, we kregen een melding dat er een storing was en we maandag maar moesten terugbellen.
Toen we maandag terugbelde kregen we te horen dat een collega een fout had gemaakt, we konden het beste toch betalen en daarna bezwaar indienen.
Vandaag lag er een brief met acceptgiro in de brievenbus, dat we binnen. 14 dagen moeten betalen en er anders €40 incassokosten berekend worden.
Daarop heb ik direct weer contact opgenomen met de klantenservice, naar lang wachten en meerdere malen doorverbinden kreeg ik weer dezelfde mededeling, ondanks dat we een bevestigingsbrief thuis haden, moeten we gewoon betalen omdat er een fout in het systeem zit , die ze niet kunnen (willen) aanpassen.
Dus eerst betalen en dan bezwaar indienen, anders wordt er een incassobureau ingeschakeld.
Wat moeten we hiermee doen, toch gewoon betalen?
Of zitten we dan straks weer aan een jaarabonnement vast?