Hallo,
ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word door de OV bedrijven, NS, Connexxion en het GVB en de organisatie van de OV Chipkaart van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen verwijst naar elkaar zonder antwoord te geven op mijn vraag.
Ik reis dagelijks op en neer tussen Hoofddorp en Amsterdam Lelylaan met de NS, daarnaast moet ik in Hoofddorp met de bus vanuit de wijk waar ik woon met de bus van Connexxion naar het station van Hoofddorp om daar de trein te nemen en in Amsterdam moet ik dan weer de bus of de tram van het GVB nemen om naar mijn werk te gaan. Hiervoor gebruik ik de papieren maandtrajectabonnement met daarbij een 2 zone bus/tramkaart die uitgegeven wordt door de NS en die ik maandelijks via het automaat van de NS op het station koop voor veel geld. Ik reis dus nog met een papieren abonnement op en neer tot op heden. Maar zoals jullie weten hebben ze voor de regio Amsterdam besloten dat vanaf 3-6-2010 er alleen met de OV chipkaart gereisd kan worden. Kan iemand mij vertellen of ik nog met het hiervoor beschreven papieren abonnement uitgegeven door de NS kan reizen of moet ik met een persoonlijke OV chipkaart nog iets doen.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want moet volgende week een nieuw abonnement kopen en ben al een week bezig om deze informatie boven water te krijgen wat we bij geen van de organisaties, zowel telefonisch als per mail is gelukt tot op heden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV Chip en maandtrajectabonnement+2 zone bus/tramkaart NS
-
Re: OV Chip en maandtrajectabonnement+2 zone bus/tramkaart NS
Je kan bij het GVB je abonnement op je persoonlijke kaart laten zetten, als het goed is krijg je dan nog steeds een papieren kaart om bij andere bedrijven te rijden die de OVchip nog niet verplicht hebben
Ik heb al jaren een vergelijkbare situatie (met de trein tussen rotterdam en den haag) en aan beide kanten ook nog metro / tram. Ik heb dan ook een kaart van de NS met 2 zones aansluitend OV. Alleen krijg ik al jaren van de NS een plastic kaart op naam met een OV Chip en dus geen papieren versie. Maar ik koop mijn abonnement niet uit de automaat, maar via de NS zelf. En de ene keer moet ik hem slechts tonen (bv. NS en HTM) en bij de andere wordt deze gescand (RET) bij een controle.
-
- Contacteer:
Ik heb nu een volwaardige OV jaarkaart - maar voor het GVB kreeg ik met de papieren maandkaart een soort chipsleutel.
Je moest die gebruiken voor metropoortjes e.d.
Deze kreeg je (kostenloos) naast de papieren versie.
Loop bij een GVB kantoor binnen (Centraal, Zuid/WTC zit bijv. een kantoor) en vraag daar naar zo`n kaart. Deze zijn 30/31 dagen geldig.
Je moest die gebruiken voor metropoortjes e.d.
Deze kreeg je (kostenloos) naast de papieren versie.
Loop bij een GVB kantoor binnen (Centraal, Zuid/WTC zit bijv. een kantoor) en vraag daar naar zo`n kaart. Deze zijn 30/31 dagen geldig.