Hallo, ik ben sinds 2010 in het bezit van een OV-chipkaart (Uitgegeven door de Provincie Flevoland). Nu ik vorige maan 65 ben geworden heb ik een NS kortingskaart besteld, en tot mijn verbazing kon dit product niet op mijn reeds bestaande OV-chipkaart gezet worden. Helaas heb ik nu 2 OV chipkaarten. Maar omdat de gemeente Lelystad (mijn woonplaats) voor 65+ 'ers gratis vervoer aanbied binnen Lelystad.....u raad het al weer een OV-chipkaart, en hierbij nog een papieren kaartje met de tekst 65+.
Ik dacht dat de OV-Chipkaart een eenvoudiger nationale kaart zou zijn, maar niets is minder waar. Elke vervoersorganisatie houd er zijn eigen kaartjes op na.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV-Chip kaarten sparen.....??
Re: OV-Chip kaarten sparen.....??
Wees blij dat u niet de gedachte heeft om soms eerste klasse en soms tweede klasse te willen reizen. Dat zou namelijk betekenen dat er nog meer extra chipkaarten bij zouden komen...
Re: OV-Chip kaarten sparen.....??
heb nu ook 2 kaarten.. 1 nog van studententijd en 1 van de ns ik gebruik eigelijk alleen maar die van de ns maar moet ts gelijk geven.. elk bedrijf heeft zn eigen kaart beetje verwarrend..
al krijg ik arriva niet voor elkaar om een abbo op mijn kaart te laten zetten
dan moet ik naar de dichtsbijzijnde grote stad (in dit geval rotterdam) om de ret een abbonement op mn kaart te laten zetten
al krijg ik arriva niet voor elkaar om een abbo op mijn kaart te laten zetten
dan moet ik naar de dichtsbijzijnde grote stad (in dit geval rotterdam) om de ret een abbonement op mn kaart te laten zetten