Hallo allemaal,
Vandaag kreeg ik een E-mail van Intrum Justitia met daarin een vordering van het OV-Chipcard. wegens een te laagbedrag/mislukte incasso. Maar als ik inlog op me OV account dan zie ik een saldo van € 18,74 staat en dat is volgens de algemene voorwaarden voldoenden. Pas als je onder de € 0,- euro komt dan wordt er een bedrag automatisch afgeschreven.
Ik ben natuurlijk niet bij met deze situatie en ik ga vooral geen incasso kosten van € 40,- betalen ik vraag me af wat ik hier aan kan doen. Ik heb Intrum Justitia een E-mail gestuurd met een printscreen van me salo hopelijk is dit voldoenden daarnaast heb ik ook OV gecontacteerd via het contact formulier hier heb ik nog geen reactie van gekregen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV chipcard incasso bureau vordering
-
Re: OV chipcard incasso bureau vordering
Als een betaling mislukt, ontvang je altijd eerst een email of brief waarin dit vermeld wordt.
Het bedrag wat nu op je OV card staat, is het aangevulde bedrag. Als een betaling mislukt staat het evengoed wel op je OV card.
Het bedrag wat nu op je OV card staat, is het aangevulde bedrag. Als een betaling mislukt staat het evengoed wel op je OV card.
Kunt u iets duidelijker omschrijven wat er nou precies is mislukt? Mogelijk is wel uw saldo op de OV-Chipkaart aangevuld, maar is het niet mogelijk dit bedrag te vorderen van uw betaalrekening. In dat geval zijn de incasso kosten mogelijk wel terecht. Dit kunt u toch zien op uw overzicht?
U heeft niet eerst kosteloos een veertiendaagse aanmaning gekregen? Dan hoeft u sowieso de incassokosten niet te betalen. Voorlopig adviseer ik wel om de hoofdsom te betalen.
Zou het kunnen dat u door uw reis wel onder de nul euro komt. Reist u toevallig met de trein? Dan wordt er bij het inchecken 20 euro afgeschreven en daarmee komt u dan onder de 0 euro uit.amichel252 schreef:Maar als ik inlog op me OV account dan zie ik een saldo van € 18,74 staat en dat is volgens de algemene voorwaarden voldoenden. Pas als je onder de € 0,- euro komt dan wordt er een bedrag automatisch afgeschreven.
Nog even nagekeken. De incasso bij automatisch opwaarderen gaat volgens de nieuwe Europese regeling (SEPA). Mocht uw saldo negatief of te laag zijn gaat de incasso niet door. Mogelijk is dat de reden dat u nu extra mag betalen.
Je weet niet waar je het over hebt. Er is een wettelijke regeling (art. 6:96 BW) die bepaald die het inrekening brengen van incassokosten verbied als er niet eerst kosteloos een veertiendaagse aanmaning is verstuurd. Voor de invoering hiervan werd een dubbele redelijkheidstoets toegepast. Niet alleen moest de hoogte van de kosten redelijk zijn, ook het in rekening brengen moest redelijk zijn. Voor dat laatste moet er meer werk verricht zijn dan het eenmalig versturen van een brief.Jantje7 schreef:Mogelijk is wel uw saldo op de OV-Chipkaart aangevuld, maar is het niet mogelijk dit bedrag te vorderen van uw betaalrekening. In dat geval zijn de incasso kosten mogelijk wel terecht.
Antwoord
Er is Automatisch opladen op uw kaart geactiveerd. Zodra het saldo onder een bepaald bedrag komt, wordt uw kaart automatisch opgeladen met het bedrag dat u heeft gekozen. Wij hebben het oplaadbedrag niet kunnen incasseren van het door u opgegeven rekeningnummer. U bent per e-mail of per brief geïnformeerd over deze mislukte incasso('s). Wij hebben nog geen betaling van u ontvangen en om te voorkomen dat uw schuld verder oploopt, wordt het saldo op uw kaart geblokkeerd. Dit gebeurt in de volgende twee gevallen:
1. Het bedrag van de mislukte incasso('s) hebben wij nog niet van u ontvangen. Wij hebben het verschuldigde bedrag uit handen gegeven aan Intrum Justitia. U ontvangt hierover een brief van Intrum Justitia.
2. Het bedrag van de mislukte incasso’s is hoger dan € 60. U ontvangt hierover een brief van Administratie OV-chipkaart.
Kunt u het even nalezen.
Er is Automatisch opladen op uw kaart geactiveerd. Zodra het saldo onder een bepaald bedrag komt, wordt uw kaart automatisch opgeladen met het bedrag dat u heeft gekozen. Wij hebben het oplaadbedrag niet kunnen incasseren van het door u opgegeven rekeningnummer. U bent per e-mail of per brief geïnformeerd over deze mislukte incasso('s). Wij hebben nog geen betaling van u ontvangen en om te voorkomen dat uw schuld verder oploopt, wordt het saldo op uw kaart geblokkeerd. Dit gebeurt in de volgende twee gevallen:
1. Het bedrag van de mislukte incasso('s) hebben wij nog niet van u ontvangen. Wij hebben het verschuldigde bedrag uit handen gegeven aan Intrum Justitia. U ontvangt hierover een brief van Intrum Justitia.
2. Het bedrag van de mislukte incasso’s is hoger dan € 60. U ontvangt hierover een brief van Administratie OV-chipkaart.
Kunt u het even nalezen.