LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [ov-chipkaart] Connexxion licht klanten op!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
ronniemeerbeek

[ov-chipkaart] Connexxion licht klanten op!

Ongelezen bericht door ronniemeerbeek »

Bron: http://ovchipkaart.nu/cxxoplichting.htm
Toestemming gehad om artikel op dit forum te plaatsen.

Connexxion berekent aan klanten die op saldo reizen en niet precies op de halte uitchecken 8 cent extra. Het kan dus zo zijn, dat de infoXX, de boordcomputer die de ov-chipkaart al over de halte heen gelopen is, terwijl u nog uit moet checken. Wat er dan gebeurd is dat men op de volgende halte uitcheckt en 8 cent extra betaald. Ik heb dit ontdekt tijdens het praten met een chauffeur tijdens het onderzoek voor mijn profielwerkstuk en daarna zelf onderzocht. Ook als men te vroeg uitcheckt betaald men 8 cent extra, terwijl dat de doorloop alleen maar bevorderd. De klantenservice gaf als telefonische reactie op het feit aan, dat het klopt dat men +/-8 cent extra afschrijft, maar dat niet gerestitueerd kan worden. U dient uit te checken als er een groen handje in het scherm van de chauffeur staat, wat je als klant niet kan zien. In de folder welke uitgegeven word in de stadsregio Rotterdam staat zelfs ''Check uit zodra u de halte nadert!' 'Belachelijk dus! Ik weet niet of dit bij het GVB en andere vervoersbedrijven ook zo is, omdat ik daarvoor een abonnement heb of het nog niet heb kunnen onderzoeken.

stofzuigertje

Re: [ov-chipkaart] Connexxion licht klanten op!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn ook vele die wel erg vroeg uit scannen om zo voordeel te halen.
Dus omdat dit te voorkomen is deze helaas noodzakelijk.

Als je vlak na instappen reeds ging uit scannen op langere route?
Dus zo waterdicht is het ook weer niet.

Gesloten