Op http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/ ... sprincipe/ lees ik dat een reis wellicht nadelig voor je kan uitpakken, omdat je 35 minuten uitgecheckt moet zijn.
Wellicht is het een optie om een tweede OV-chipkaart aan te schaffen voor het deel van de reis zonder korting.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV-chipkaart en reisprincipe NS
Re: OV-chipkaart en reisprincipe NS
ik las het inderdaad net op een nieuwssite. Rare manier van de ns. Vroegah, toen we nog de ouderwetse papieren kaartjes kochten, kocht je gewoon 2 kaartjes. 1 voor het deel van de reis voor 9 uur en 1 voor het deel vanaf het eerste station na 9 uur. Ik snap de insteek wel, ns wil zo veel mogelijk de kortingsreiziger uit de spits halen.
Re: OV-chipkaart en reisprincipe NS
Inderdaad, zo reisde ik vroeger ook. Maar nu moet je wel óf 35 minuten wachten óf vlug naar het poortje rennen om uit- en in te checken.
Re: OV-chipkaart en reisprincipe NS
Dat laatste is niet meer dan logisch. De veelbetalende klant moet je toch wat meer koesteren dan de minder betalende reiziger. Zou ik zelf als klant ook waarderen.berndv schreef:ik las het inderdaad net op een nieuwssite. Rare manier van de ns. Vroegah, toen we nog de ouderwetse papieren kaartjes kochten, kocht je gewoon 2 kaartjes. 1 voor het deel van de reis voor 9 uur en 1 voor het deel vanaf het eerste station na 9 uur. Ik snap de insteek wel, ns wil zo veel mogelijk de kortingsreiziger uit de spits halen.
Re: OV-chipkaart en reisprincipe NS
Dat systeem met twee verschillende kaartjes werkt ook nu nog, maar het is wel weer omslachtig.berndv schreef:ik las het inderdaad net op een nieuwssite. Rare manier van de ns. Vroegah, toen we nog de ouderwetse papieren kaartjes kochten, kocht je gewoon 2 kaartjes. 1 voor het deel van de reis voor 9 uur en 1 voor het deel vanaf het eerste station na 9 uur. Ik snap de insteek wel, ns wil zo veel mogelijk de kortingsreiziger uit de spits halen.
Als je maar een kaartje hebt, moet je minimaal 35 minuten wachten op het overstapstation. Er is nog een derde manier, tot nu toe minder algemeen bekend. Als op het overstapstation nog een andere vervoerder rijdt, kun je eerst bij de ns uitchecken, bij die andere vervoerder inchecken en meteen weer uitchecken, twee minuten wachten, daarna weer inchecken bij de ns. Op die manier heb je geen twee kaartjes nodig en hoef je ook geen 35 minuten te wachten.
Bron: http://www.volkskrant.nl/economie/korti ... ~a4392343/ (laatste alinea).
Re: OV-chipkaart en reisprincipe NS
Goed advies. Maar in die paar minuten is de kans groot dat je trein intussen weg is en je dus een half uur of een uur moet wachten op de volgendegrun schreef:Dat systeem met twee verschillende kaartjes werkt ook nu nog, maar het is wel weer omslachtig.berndv schreef:ik las het inderdaad net op een nieuwssite. Rare manier van de ns. Vroegah, toen we nog de ouderwetse papieren kaartjes kochten, kocht je gewoon 2 kaartjes. 1 voor het deel van de reis voor 9 uur en 1 voor het deel vanaf het eerste station na 9 uur. Ik snap de insteek wel, ns wil zo veel mogelijk de kortingsreiziger uit de spits halen.
Als je maar een kaartje hebt, moet je minimaal 35 minuten wachten op het overstapstation. Er is nog een derde manier, tot nu toe minder algemeen bekend. Als op het overstapstation nog een andere vervoerder rijdt, kun je eerst bij de ns uitchecken, bij die andere vervoerder inchecken en meteen weer uitchecken, twee minuten wachten, daarna weer inchecken bij de ns. Op die manier heb je geen twee kaartjes nodig en hoef je ook geen 35 minuten te wachten.
Bron: http://www.volkskrant.nl/economie/korti ... ~a4392343/ (laatste alinea).