LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OV kaart 2006 gestolen
-
OV kaart 2006 gestolen
Een paar weken geleden is mijn beurs inclusief mijn nieuwe studenten OV jaarkaart van 2006 gestolen.
Op het formulier van de IB-groep om een duplicaat aan te vragen is echter geen mogelijkheid om aan te geven dat het om de kaart van volgend jaar gaat. Ze gaan ervan uit dat je altijd alleen de nu geldige kaart kwijt raakt.
Nu heb ik daarvoor gebeld en men heeft mij verzekerd dat ze het zouden noteren en dat ik dus de juiste kaart zou krijgen. Vandaag op het postkantoor bleek echter de kaart van 2005 te liggen. En vervolgens weet de meneer van de IB-groep mij doodleuk te vertellen dat als ik niet genoteerd heb met wie ik de vorige keer gesproken heb, hij er niks aan kan doen en er dus niet bewezen kan worden dat het de schuld van de IB-groep is en niet mijn eigen schuld.....
En de 31,76 zijn al betaald!!
Door nu wellicht met juridische stappen te gaan dreigen hoop ik dat ze me uiteindelijk toch nog helpen, want voor zover ik weet heb ik gewoon recht op mijn kaart zonder nog een keer 31,76 te moeten betalen. Ik ga er immers van uit dat als mij telefonisch toegezegd wordt dat het geregeld wordt, dat dat ook gebeurd. Dit is niet mijn fout! Bovendien wil ik graag op 1 januari weer gewoon kunnen reizen en niet dan nog eens twee weken zonder OV hoeven zitten!
Op het formulier van de IB-groep om een duplicaat aan te vragen is echter geen mogelijkheid om aan te geven dat het om de kaart van volgend jaar gaat. Ze gaan ervan uit dat je altijd alleen de nu geldige kaart kwijt raakt.
Nu heb ik daarvoor gebeld en men heeft mij verzekerd dat ze het zouden noteren en dat ik dus de juiste kaart zou krijgen. Vandaag op het postkantoor bleek echter de kaart van 2005 te liggen. En vervolgens weet de meneer van de IB-groep mij doodleuk te vertellen dat als ik niet genoteerd heb met wie ik de vorige keer gesproken heb, hij er niks aan kan doen en er dus niet bewezen kan worden dat het de schuld van de IB-groep is en niet mijn eigen schuld.....
En de 31,76 zijn al betaald!!
Door nu wellicht met juridische stappen te gaan dreigen hoop ik dat ze me uiteindelijk toch nog helpen, want voor zover ik weet heb ik gewoon recht op mijn kaart zonder nog een keer 31,76 te moeten betalen. Ik ga er immers van uit dat als mij telefonisch toegezegd wordt dat het geregeld wordt, dat dat ook gebeurd. Dit is niet mijn fout! Bovendien wil ik graag op 1 januari weer gewoon kunnen reizen en niet dan nog eens twee weken zonder OV hoeven zitten!
Re: OV kaart 2006 gestolen
Tsja als jij niet noteert met wie je spreekt dan zijn de gevolgen ook voor jezelf lijkt mij.
Een duplicaatkaart heb je gekregen, als je er nog 1 wilt zal je nogmaals moeten betalen simpel zat.
Een duplicaatkaart heb je gekregen, als je er nog 1 wilt zal je nogmaals moeten betalen simpel zat.
Een dure les in dit geval dus. Vervelend dat veel van dit soort administratieve dingen schijnbaar niet goed kunnen gaan bij IBG.
Zorg er bij IBG, maar ook bij andere bedrijven, dat je ALTIJD een naam hebt van degene waarmee je gesproken hebt. E
Zorg er bij IBG, maar ook bij andere bedrijven, dat je ALTIJD een naam hebt van degene waarmee je gesproken hebt. E
-
In principe klopt het wel dat je weinig in de hand hebt als je niet weet met wie je gesproken hebt, maar aan de andere kant vind ik het wel zo netjes dat je op een adequate manier geholpen word, maar blijkbaar kun je dit soort toezeggingen dus niet vertrouwen.
Overigens heb ik vandaag nog een keer gebeld, en de mevrouw die ik vandaag aan de lijn had erkende wel dat de fout bij hun ligt, en nu krijg ik alsnog de goede kaart toegestuurd (die van 2005 heb ik uiteraard niet opgehaald).
Blijkbaar werken die mensen dus ook nog allemaal langs elkaar heen!
Maar goed, het is nu geregeld!
Overigens heb ik vandaag nog een keer gebeld, en de mevrouw die ik vandaag aan de lijn had erkende wel dat de fout bij hun ligt, en nu krijg ik alsnog de goede kaart toegestuurd (die van 2005 heb ik uiteraard niet opgehaald).
Maar goed, het is nu geregeld!
Ach ja, dat is het motto van IBG: Langs elkaar heenwerken de gekste!Blijkbaar werken die mensen dus ook nog allemaal langs elkaar heen!
Ik ben het uiteraard met je eens dat het jammer is dat je zoveel moeite moet doen en zo wantrouwend moet zijn om iets gedaan te krijgen. Maar ik ben ondertussen een beetje cynisch geworden wat betreft IBG
De IBG is een waardeloze organisatie. Ook al blijven ze beloven dat het hun fout is dan nog ben je niet zeker of je daadwerkelijk kosteloos een nieuwe krijgt. Want dan zijn ze in een keer de notitie kwijt dat het hun fout is en moet je alsnog betalen. Geloof me heb ik zelf ook al tot 2 keer toe meegemaakt.Overigens heb ik vandaag nog een keer gebeld, en de mevrouw die ik vandaag aan de lijn had erkende wel dat de fout bij hun ligt, en nu krijg ik alsnog de goede kaart toegestuurd (die van 2005 heb ik uiteraard niet opgehaald).
Ik heb in een vorige baan ooit de mensen die bij de IBG werken persoonlijk leren kennen. Geloof me, als je ziet wat voor mensen daar werken, snap je precies waarom alles er fout gaat.....
-
Hehehe. Ach, gelukkig zijn het nog maar een paar weekjes. Regel een buskaart of ga fietsen en je bent van het gezeik af. En dreigen met juridische stappen om 31.50, daar lachen ze om.
Ik dacht een keer mijn OV verloren te zijn, en toen ik al een nieuwe goed en wel had aangeschaft, kwam een vriend er mee op de proppen met "ik vond hem bij mij onder een stoel, ik wilde je nog bellen maar ik vergat het steeds, nou hoe dan ook, hier is ie"
En het zal niet de laatste keer zijn dat je 30 euro in de stront smijt in dit leven; er zijn mensen die dat iedere maand doen door in de loterij mee te spelen.
Ik dacht een keer mijn OV verloren te zijn, en toen ik al een nieuwe goed en wel had aangeschaft, kwam een vriend er mee op de proppen met "ik vond hem bij mij onder een stoel, ik wilde je nog bellen maar ik vergat het steeds, nou hoe dan ook, hier is ie"
En het zal niet de laatste keer zijn dat je 30 euro in de stront smijt in dit leven; er zijn mensen die dat iedere maand doen door in de loterij mee te spelen.
-
Ach, gelukkig zijn het nog maar een paar weekjes. Regel een buskaart of ga fietsen en je bent van het gezeik af.
als je goed had gelezen had je gezien dat de kaart van volgend jaar gestolen is, dus helaas ben ik niet zomaar van het gezeik af....
als je goed had gelezen had je gezien dat de kaart van volgend jaar gestolen is, dus helaas ben ik niet zomaar van het gezeik af
Vraag gewoon een nieuwe aan dan ben je van het gezeik af. Oay het kost je weer 31,50, maar goed anders moet je een jaar lang lopen of fietsen. Ik wou dat ik voor 31,50 per jaar een OV kan krijgen. Echter ben geen student en moet dus gewoon normale kaartjes kopen en ben dus vele malen duurder uit.
De volgende keer toch maar informeren hoe die persoon het die je aan de lijn hebt. Misschien voorkom je dan heel dit gezeur.
Je bent ook een snuggere tante, Secret-Lady. Wie laat de OV in z'n/dr beurs zitten als die nog niet geldt. Dan moet je wel een hele grote oliedomme oen zijn! Je hebt gewoon zelf gevraagd om problemen (ondermeer om geen ketting aan je beurs te doen of deze in je jaszak of tas laten zitten)! Beschouw daarom die 31 euro als leergeld; is overheen te komen (gewoon 2 avonden niet uitgaan en je hebt het al bij elkaar gespaard! en anders verkoop je voor een half uur je lichaam oid, heb je het ook snel verdiend . Als je een beetje uitkijkt, gebeurt je dit gewoon geen tweede keer meer. Kortom een goede les in je leven gahad, dus reden genoeg om het voordeel erin te zien.